کد خبر : 16350
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396- 49: 12

در تالش همچون اوایل انقلاب در حال پاک‌سازی هستیم/ اگر گردنم را بزنند یک قدم از حقوق مردم عقب‌نشینی نخواهم کرد

در تالش همچون اوایل انقلاب در حال پاک‌سازی هستیم/ اگر گردنم را بزنند یک قدم از حقوق مردم عقب‌نشینی نخواهم کرد

نماینده مردم تالش بزرگ با برشمردن مشکلات در شرکت‌های چوکا و اسالم خواستار واگذاری مدیریت آن‌ها به جوانان متعهد بومی شد و گفت: مردم تالش به من اعتماد کرده‌اند و من باید از حقوقشان دفاع کنم و حقشان را بگیرم چون اهل‌معامله نیستم.

به گزارش گیلانستان، محمود شکری امروز در گفت‌وگویی، با اشاره به دستور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات چوکا در آینده نزدیک اظهار کرد: ربیعی بر توسعه کار در چوکا و همچنین در خصوص تعیین تکلیف در وضعیت مدیریتی صنایع اسالم و چوکا به شرکت شسلا و سازمان بازنشستگی کشور طی مکاتباتی دستوراتی صادر کرده است تا خلأ مدیریتی موجود برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید هرکسی در صنایع اسالم و چوکا وارد شود و مانور بدهد، افزود: صنایع اسالم و چوکا باید دست افراد کارا و توانمند بیفتد چون سیاستی که دولت در پیش‌گرفته با حرفی که مدیر کارخانه چوکا مبنی بر اخراج ۳۰۰ نفر از کارگران زده مغایر با سیاست‌های وزیر است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزیر اعلام می‌کند که اشتغال ایجادشده بعد مدیرش در تالش نیرو اخراج می‌کند، گفت: ربیعی چگونه می‌خواهد با این وضعیتی که ایجاد کرده در موقع مطرح‌شدن در مجلس به‌عنوان وزیر مجدداً رأی اعتماد بگیرد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با اخراج مدیر چوکا مشکل مردم اسالم حل خواهد شد، مطرح کرد: تنها راهکار برای اشتغال‌زایی در کشور نظیر شرکت‌هایی که تحت عنوان شسلا فعالیت می‌کنند این است که افرادی نظیر نوری زاده، مدیرعامل فعلی چوکا شرکت را رها کند و برود.

شکری بابیان اینکه مدیرعامل شرکت چوکا جایگاه نماینده را نمی فهد و یقیناً وقتی کسی جایگاه نماینده را نفهمد نمی‌تواند فضای کسب‌وکار کشور را مدیریت کند، تصریح کرد: کسی که نمی‌فهمد نماینده می‌تواند در هر زمینه‌ای اظهار و نظر کند یقیناً با این تفکر شرکت‌ها را به قهقرا می‌برد.

وی بابیان اینکه شرکت‌های بزرگ باید با برنامه پیش بروند و از روزمرگی بیرون بیایند، مطرح کرد: با روزمرگی نمی‌شود اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد چون کار اقتصاد مقاومتی جهادی است و مدیرعامل چوکا علاوه بر اینکه جهادی نیست جلوی هر حرکت جهادی را نیز می‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه من بارها گفته‌ایم که بنده را به‌عنوان هیئت‌مدیره شرکت چوکا و اسالم معرفی کنید، خاطرنشان کرد: با ورود به چوکا در سال چند هزار نفر شغل ایجاد خواهم کرد اما این کار را انجام ندادند درحالی‌که اعلام کرده بودم ریالی نیز به‌عنوان هیئت‌مدیره از شما نمی‌خواهم.

شکری بابیان اینکه بلد نیستند تا از ظرفیت سودهی بالای دو شرکت چوکا و صنایع اسالم استفاده کنند، افزود: استفاده نکردن از ظرفیت شرکت‌های شسلا مربوط به ضعف مدیریت است و خفت انسان است مسئولیت قبول می‌کند و شرکتی همچون اسالم و چوکا را زیان ده می‌کند.

وی بابیان اینکه هیچ جای دنیا از وجود سرمایه‌ها زیان نمی‌برند اما در چوکا و اسالم اعلام ضرر می‌کنند، گفت: باید جایگاه مدیریت شرکت چوکا و اسالم به انسان جهادی و کار بلد واگذار شود و حرف من را بفهمد.

نماینده مردم تالش بزرگ در خانه ملت با تأکید بر اینکه اگر مدیریت شرکت‌های اسالم و چوکا به نیروی توانمند بومی واگذار شود نتیجه‌بخش خواهد بود، تصریح کرد: اکنون شخصی این کارخانه‌ها را مدیریت می‌کند که از سلولوز هیچ‌چیز سر درنمی‌آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با مدیران فعلی به وزیر هم اعلام کرده‌ام نمی‌توان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید، خاطرنشان کرد: یا وزارتخانه سیاست غلطی در حوزه اقتصاد مقاومتی در جامعه طرح کرده و یا با رفتار خود سعی بر بد اجرا کردن سیاست‌های خود طراحی کرده را دارید.

شکری بابیان اینکه اهل‌معامله نیستم و از حقوق مردم دفاع می‌کنم، گفت: اگر گردنم را بزنند به قدم از حقوق مردم، انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه عقب‌نشینی نخواهم کرد.

وی با اشاره به قول نوبخت مبنی بر مساعدت ۳۰۰ میلیاردی به چوکا، گفت: قرار بود ۲ هزار شغل با تزریق اعتبار در چوکا ایجاد کند اما انجام نداد و فقط سخنرانی کرده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه به حرف‌های نوبخت هیچ اعتقادی ندارد، افزود: هیئت‌مدیره شرکت‌های چوکا و اسالم تازه قرار است با نوبخت جلسه بگذارند و در خصوص مسائل شرکت صحبت کنند درحالی‌که من چهار سال با نوبخت جلسه گذاشته‌ام اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

شکری بابیان اینکه نباید مردم را فریب داد، افزود: هرکسی نمی‌تواند شستا را مدیریت کند مسئولیتش را واگذار کند چون هم شستا خواهان خصوصی دارد و هم افراد قانونی ادعا مدیریت بر آن را دارند.

وی بابیان اینکه برای حفظ ۱۰۰ نفری نیرو دست‌وپا نمی‌زنیم، افزود: ما در تالش هزاران نفر از جوانانی را داریم که باید برایشان فضای کسب‌وکار آماده کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مردم به من اعتماد کرده‌اند و خواهان گرفتن حقشان هستند، گفت: مردم تالش به من اعتماد کرده‌اند و تقاضا دارند قانونی حقشان مطالبه شود وگرنه خودشان حقشان را از صد تا مثل نوری زاده را خواهند گرفت.

شکری بابیان اینکه در تالش همچون اوایل انقلاب در حال پاک‌سازی هستیم، گفت: هرکسی که بخواهد از مال و ثروت مردم برای خود کیسه بدوزد دستشان را قطع می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار