کد خبر : 87135
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

استاندار گیلان:

در دولت سیزدهم هیچ بن‌بستی وجود ندارد

در دولت سیزدهم هیچ بن‌بستی وجود ندارد

.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در آیین بهره‌برداری پروژه‌های دهه فجر شهرستان‌های رضوانشهر و ماسال اظهار کرد: ما به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کنیم و باکمک هم به مقصد خواهیم رسید.

 

وی عنوان کرد: برنامه راهبردی دولت سیزدهم افزایش اشتغال، تولید و توجه به نهضت ملی مسکن است و تلاش می‌کند در این مسیر گام های محکم و اساسی بردارد لذا کوتاهی افراد در این مسیر قابل بخشش نیست.

 

وی اضافه کرد: دهه فجر برای ما یادآور نام و یاد شهدا و امام شهداست، زیرا آنها ما را به خودباوری و عزت رسانده و به ما آبرو و هویت بخشیده‌اند تا امروز بتوانیم روی پای خود بایستیم و بیش از ۹۸ درصد اقدامات لجستیک و ماشین آلات را خود آماده می‌کنیم حال آنکه درگذشته اگر می‌خواستیم کالایی را با اتکا با دانش و مهندسی داخلی تولید کنیم کشورهای استعمارگر به ما اجازه نمی دادند تا در فناوری هسته‌ای، نانو تکنولوژی، هوا فضا و علوم پزشکی ورود کنیم و فقط اجازه مونتاژ و بسته بندی کالاها را داشتیم، اکنون

 

استاندار گیلان با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در پروژه سدشفارود گفت: به‌زودی کار با قدرت در این پروژه شروع می‌شود این سد لاستیکی باید برای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی احداث شود، اراضی ملی در ماسال و رضوانشهر، تالش و شفت و فومن (موضوع تبصره ۴ ماده ۳۱ اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع) با دستور رئیس جمهور باید به مردم واگذار شود.

 

وی ادامه داد: سال گذشته هزار میلیارد تومان در ایجاد زیرساخت‌های برق در استان هزینه شد و در حوزه بهداشت نیز با صرف منابعی به خودکفایی در تولید واکسن کرونا دست یافتیم. در مورد راه آهن رشت به آستارا نیز این پروژه بزودی در ۲ بخش مسافری و ترانزیت کالا به نتیجه مطلوبی خواهد رسید و گیلان در بخش اقتصادی دروازه تجارت بین المللی خواهد بود و کالاها از این مسیر به قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا صادر خواهد شد.

 

وی در مورد فعال کردن واحدهای صنعتی نیمه فعال استان نیز گفت: امسال حدود ۱۴۹ واحد صنعتی و معدنی و ۱۰۰ واحد گردشگری و کشاورزی در گیلان فعال شد و بدنبال آن هستیم واحدهایی که ۴۰ درصد فعال هستند با پرداخت تسهیلات توان تولیدی آنها را به ۸۰ درصد افزایش دهیم.

 

وی همچنین وحدت بین تسنن و تشیع منطقه را ستود و گفت: ما دین و اعتقادات و باورهای مشترکی داریم و در کنار هم عزتمندانه و باشرف زندگی می‌کنیم.

 

استاندار گیلان در ادامه بهره برداری از پروژه های دهه فجر، با همسر شهید شاهگدای الماسی و مادر شهیدان علی و شفاعت الماسی از شهدای ترور در شهرستان رضوانشهر دیدار کرد و خانواده شهدا را چشم و چراغ انقلاب اسلامی و شهدا را هدایت بخش جامعه عنوان کرد که باید از آنها درس سعادت و زندگی گرفت.

 

عباسی؛ سیره، روش و منش شهدا را موجب تعالی جامعه عنوان کرد و افزود: خانواده شهدا گوهرهای ارزشمند نظام اسلامی هستند و باید قدرشناس زحمات‌شان باشیم، این دیدارها برکات ارزشمندی برای ما دارد.

 

به گفته وی، فرهنگ شهادت نسخه نجات بخش جامعه است و باید مورد توجه همه قرار گیرد و تمام اهتمام دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برآن است تا با عهدی که با مردم و خانواده معزز شاهد و ایثارگر برای رشد و تعالی کشور بسته؛ استوار باقی بماند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان از موفقیت های ۴۴ ساله ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و ولایتمداری مردم، مستاصل شده‌اند و از هرگونه ترفندی برای ضربه به نظام و ملت استفاده می‌کند.

 

شهرستان رضوانشهر در پنجمین روز از دهه مبارک فجر شاهد افتتاح و بهره‌برداری از یک کارخانه تولید دستکش لاتکس با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد تومان و تولید سالانه ۱۵ میلیون جفت  و ایجاد اشتغال دائم برای ۵۲ نفر  همچنین سه واحد آموزشی شامل؛ هشت کلاس درس با ۴٨٢ مترمربع زیربنا و ٧٩ میلیارد ریال اعتبار، مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دهستان خوشابر با سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار ( ۳۵۰ میلیون تومان هزینه تجهیز) بود.

 

زمین این مرکز خدمات جامع سلامت که امروز به بهره‌برداری رسیده توسط الله‌قلی‌ تیموری نژاد دشتمیانی از خیرین بنام رضوانشهری در سال ۱۳۵۸ اهدا شده است.

 

همچنین امروز در گیلان، تعدادی از پروژه های آبی بهره برداری شد.

 

پروژه های احداث کف بند و سر دهنه اسطلخ جان و جمشید آباد، کف بند و سردهنه بلوکات، مقسم و سردهنه نصفی رودخان و بازسازی سردهنه رودآباد در شهرستان رودبار با ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند ز تبصره هشت قانون برنامه و بودجه ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

 

پروژه احداث کف بند و سردهنه اسطلخ جان و جمشید آباد با ارزش حدودی ۱۱ میلیارد تومان آغاز شد و همزمان با این پروژه، پروژه های کف بند و سردهنه بلوکات با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، مقسم، سردهنه نصفی رودخان با اعتبار سه میلیارد تومان و بازسازی سردهنه رودآباد با اعتبار ۲ میلیارد تومان اجرایی شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار