کد خبر : 10906
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

در سفرهای اخیر ریاست جمهوری چیزی عاید انزلی نشد / آمدن و رفتن بدون توجه به وضعیت مردم بی فایده است

در سفرهای اخیر ریاست جمهوری چیزی عاید انزلی نشد / آمدن و رفتن بدون توجه به وضعیت مردم بی فایده است

امام جمعه انزلی گفت: متاسفانه در دو سفر اخیر ریاست جمهوری چیزی به انزلی اختصاص داده نشده است و این جای تاسف و تعجب دارد.

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبد الجواد شمس الدین در خطبه های نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان انزلی با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: رای قاطع مردم در حمایت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به عنوان پشتوانه این انقلاب بوده تا جایی که با وجود همه ناملایمات در عمر ۳۸ ساله انقلاب، این نظام مقدس توانسته روی پای خود ایستاده و اثرگذار نیز باشد.

وی افزود: کاستی ها و کمبودهای موجود در کشور مربوط به کوتاهی دولت های مختلف است و جمهوری اسلامی، هیچ کاستی و نواقصی نداشته و مترقی ترین نظام است .

امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهوری و افتتاح چند طرح و پروژه در استان گفت: امیدواریم این پروژه ها و طرح ها موجب تحقق شعار امسال، رونق کسب و کار و همچنین اصلاح امور معیشتی در استان و شهرستان بندر انزلی شود.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه متاسفانه انزلی در ایجاد اشتغال، تولید، ثروت و بهره برداری ها رتبه خوبی ندارد تصریح کرد: با وجود بندر، گمرک و سازمان منطقه آزاد و سوابق درخشان صنعت توریست و تجارت انزلی به جایگاه مطلوب خود نرسیده است و این موضوع مورد تایید استاندار محترم گیلان نیز است.

*متاسفانه در دو سفر اخیر ریاست جمهوری چیزی به انزلی اختصاص داده نشده است

وی با تاکید بر اینکه باید کمبودها جبران شود خاطر نشان کرد: متاسفانه در دو سفر اخیر ریاست جمهوری چیزی به انزلی اختصاص داده نشده است و این جای تاسف و تعجب دارد، شاید این پروژه های و پروژه های گذشته موجب رونق اشتغال شود اما سهم انزلی کم است، باید این کمبود برطرف شود.

امام جمعه انزلی همچنین گفت: آمدن و رفتن ها بدون توجه به درخواست و نیازهای شهرستان چون رفع معضل اشتغال، تجارت، اقتصاد و تالاب شهرستان انزلی خیلی اثر گذار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه تاکید کرد: باید همه مسئولان استان در راستای جبران کاستی ها، افزایش اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با توجه به تاکیدات رهبری تلاش کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ناهنجاری ها و تهاجمات فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: دشمنان در تلاشند که با دین زدایی و تضعیف روحیه معنوی مردم ما را تحت تاثیر قرار دهند و این درحالی است که برخی از مجموعه های داخل نظام نیز خواسته و یا ناخواسته با آنان همکاری می کنند و به جای اینکه مرجعی برای ترویج دین باشند کارهایی انجام می دهند که اگر حرام نباشد در اسراف حرام است.

*برخی ها برای جشن ها هرچه قدر بخواهند اسراف کرده و برای مناسبهای دینی و مذهبی هزینه نمی کنند

خطیب جمعه انزلی با اشاره به اینکه برخی ها برای جشن ها هرچه قدر بخواهند اسراف کرده و برای مناسبهای دینی و مذهبی هزینه نمی کنند گفت: دشمن گاهی به دست ما و گاهی نیز به وسیله ماهواره و غیره در کم رنگ شدن دین و اعتقاد مردم تلاش می کند، دشمن در تلاش است که اسلام زدایی و دین زدایی کند.

حجت الاسلام شمس الدین به نقض های آشکار و پی در پی برجام از سوی آمریکا نیز اشاره و یادآور شد: در نقض صریح برجام ما هیچ پاسخی را از جانب ایران شاهد نبودیم، می آیند شرکت های وابسته به اسرائیل را تحریم می کنند، مگر ما با آنان مبادله ای داشتیم که آنان را تحریم می کنیم؟ کجای این برجام شروط ۸ گانه رهبری لحاظ شده است که دفاع می کنید؟

وی افزود: فروش اورانیوم از نفت برای ما ارزشمند تر بود، اگر پاسخ قاطع ندهیم جلو فروش نفت ما را نیز گرفته و یا مانع دریافت پول می شوند.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با اشاره به فرارسیدن ۱۳ فروردین و روز طبیعت گفت: همه ی روزهای خداوند متعال مایه خیر و برکت است ، ۱۳ فرودین نحس نیست ، مردم در کنار توجه به حفظ طبیعت و همچنین توسعه فرهنگ پاک نگه داشتن محیط زیست، به تفریح و تفرج خود نیز بپردازند./8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار