کد خبر : 17746
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396- 28: 17

در هر شهری که قرار باشد به‌عنوان شهردار فعالیت کنم با خانواده‌ام حضور خواهم یافت

در هر شهری که قرار باشد به‌عنوان شهردار فعالیت کنم با خانواده‌ام حضور خواهم یافت

کاندید تصدی شهرداری رشت گفت: در هر شهری که قرار باشد به‌عنوان شهردار رشت فعالیت کنم با خانواده‌ام حضور خواهم یافت و به خدمت خواهم پرداخت.

به گزارش گیلانستان، مسعود نصرتی به عنوان آخرین گزینه تصدی شهرداری رشت با حضور در صحن شورای رشت اظهار کرد: پرداختن به موارد خاص و ساده‌سازی موضوع ازجمله برنامه‌های بنده است که بر اساس ۲۷ سال سابقه حضور در مدیریت شهری این مباحث را مطرح می‌کنم.

وی با اذعان به اینکه برای انجام برنامه‌ها باید مردم را با خودمان همراه کنیم گفت: باید کارها بر اساس یک وفاق آرمانی و در سه محور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شود.

نصرتی افزود: برای ایجاد افق‌های فعالیتی به درآمد و جذب سرمایه‌گذاران نیازمند هستیم و با تحقق این مهم شورا و شهرداری می‌تواند وارد عمل شود.

نصرتی شناسایی داشته‌ها را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بازتعریف رشت، اتحاد بزرگان رشت ازجمله اولویت‌ها است و باید برای این شهر برنامه تعریف شود.

کاندید تصدی شهرداری رشت بابیان اینکه پرداخت حقوق و پاداش، تعیین تکلیف وضعیت پرسنل شهرداری جزو امورات روزانه و وظیفه هر شهرداری است گفت: در برنامه چشم‌انداز ارائه‌شده به شکوفایی شهر رشت اشاره‌شده است.

مسعود نصرتی با اذعان به اینکه ورود سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی ازجمله اهدافم است بیان کرد: باید حمایت دولت را نیز کاملاً جذب کنیم و از آن در راستای اجرای پروژه‌ها بهره‌مند شویم.

وی افزود: مباحث و مشکلات زیست‌محیطی شهر رشت را باید به‌گونه‌ای بررسی و برطرف کنیم که شهر رشت در تمام دنیا شهره شود

نصرتی با اشاره به اینکه شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ خود را به‌عنوان پایتخت گردشگری معرفی نموده است گفت: شهر رشت نیز این توانایی را دارد که بتواند به‌عنوان پایتخت محیط زیستی با توجه به رودخانه‌های رشت و فضای سبز حاکم بر آن مطرح شود.

کاندید تصدی شهرداری رشت در خصوص شاخصه‌های شکوفایی رشت گفت: کیفیت زیست، پایداری محیطی، عدالت و شئون اجتماعی، قدرت اقتصادی و…است.

وی در خصوص مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری در شهرداری رشت گفت: شهردار بی‌پول جایی ندارد و باید در این حوزه با انجام کارهای کوتاه‌مدت به منابع مالی دست‌یافت و در این راستا جذب سرمایه‌گذار در مدیریت شهری می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

نصرتی با اذعان به اینکه ممیزی املاک شهرداری رشت سال‌هاست که مغفول مانده است تصریح کرد: هیچ شهروند رشتی وجود ندارد که بخواهد بدهی‌ها را پیش خود نگه دارد و به توسعه رشت کمک نکند و باید برنامه‌ها را روزبه‌روز به‌پیش ببریم.

کاندید تصدی شهرداری رشت بابیان اینکه آزادسازی بلوارهای رشت بر اساس طرح تفصیلی کار مشکلی نیست تصریح کرد: ایجاد بوستان بانوان و سرویس‌های بهداشتی عمومی از دیگر اهداف بنده جهت تصدی شهرداری رشت است.

نصرتی افزود: شهر رشت گردشگر پذیر است و قرار است مقصد گردشگری چندروزه بشود بنابراین باید چنین اقداماتی در دستور کار قرار داشته باشد.

وی بابیان اینکه فضای فرهنگی و تاریخی فوق‌العاده‌ای در شهر رشت وجود دارد اظهار کرد: تیم‌های فوتبالی که در رشت وجود دارد می‌تواند جاذب گردشگری باشد.

نصرتی حذف نازیبایی‌ها را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات در سطح رشت دانست و گفت: شهر رشت به‌واسطه داشتن فضاهای طبیعی می‌تواند به شهر سبز تبدیل شود و با حذف نازیبایی‌ها با مشارکت مردم و دیگر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری در جذب گردشگر برداشته شود.

کاندید تصدی شهرداری رشت با اشاره به اینکه پرداختن به جشنواره ها و مسابقات ورزشی می تواند مورد استقبال فراوانی قرار بگیرد گفت: باید در کارکنان شهرداری و خانواده هایشان تهلق خاطر ایجاد شود و شهرداری که قرار است انتخاب شود باید مقتدر باشد.

مسعود نصرتی تصریح کرد: باید سعی شود بدهی پانصد میلیارد تومانی شهرداری رشت ساماندهی شود و حقوق و مزایای پرسنل شهرداری به‌موقع پرداخت گردد.

وی افزود: زمانی که از پرداخت پاداش شش‌ماهه به پرسنل شهرداری رشت سؤال نمودم با تعجب آن‌ها مواجه شدم و بعد متوجه شدم که پرسنل حقوق معوقه دارند.

 بعد از ارائه توضیحات توسط مسعود نصرتی یکی از اعضای شورای رشت اظهار کرد: در خصوص نصرتی به‌عنوان شهردار اسبق قزوین تحقیق نمودم و مطلع شدم که وی فردی عمل‌گرا است و حدود هشت سال و نیم شهردار قزوین بوده است.

احمد رمضانپور افزود: ما در گیلان افراد توانمندی داریم و شهردار اسبق رشت نیز فردی توانمند بود اما به علت رفتارهایش برکنار شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت تنها عنوان کلان‌شهر را یدک می‌کشد بیان کرد: متأسفانه هیچ‌کدام از مؤلفه‌های کلان‌شهر را نداریم و گیلانیان به لحاظ صبغه تاریخی و فرهنگی توقعات بالایی دارند.

رمضانپور تصریح کرد: شهردار آینده رشت با چالش فراوان نیروی انسانی مواجه است و واقعیت این است که ۲ سوم این افراد مازاد هستند و شهردار آینده رشت باید با اجرای برنامه‌های مناسب نیروهای انسانی شهرداری را مدیریت کند.

رمضانپور با اذعان به اینکه شهردار آینده رشت باید بومی باشد گفت: این بومی بودن فضیلت است و مدیریت بدون پول کردن هنری است که در نصرتی وجود دارد.

 فرهام زاهد عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به انتخابات اخیر شوراها اظهار کرد: در انتخابات اخیر ائتلاف رشتی‌ها شکل گرفت و این نشان‌دهنده برخی از نارضایتی‌ها بوده است.

وی افزود: چهره‌های بسیاری به شهر رشت آمدند اما حرمت نگه نداشتند و این مسئله موجب شد تا در انتخابات اخیر ائتلاف رشتی‌ها صورت بگیرد.

زاهد با اذعان به اینکه مردم رشت مطالبه گر نبودند تصریح کرد: تعدد مشکلات و نقایصی که ایجاد شد موجب شد تا در راستای تلاش‌های رسانه‌ای مردم متقاضی رفع مشکلات پیچیده رشت باشند.

وی بابیان اینکه چهره‌های توانمند رشت فراوان هستند افزود: واقعاً باید بررسی کنیم و ببینیم که چه مشکلی در مسیر ایجادشده که رشت برای چنین جایگاه‌هایی به دنبال افراد غیربومی است.

جلال‌الدین محمد شکریه عضو شورای رشت با تقدیر از اقدامات نصرتی و برنامه‌های ارائه‌شده‌اش گفت: نصرتی در زمان فعالیتش به‌عنوان شهردار قزوین توانست بودجه ملی بزرگی برای آن شهر جذب کند و تمایل دارم و تمایل دارم بدانم در شهر رشت شرایط جذب چنین اعتباراتی وجود دارد.

در ادامه اسماعیل حاجی پور یکی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز گفت: برای تمامی افرادی که در مصاحبه گزینش شهرداری رشت حضور داشتند سپاسگزارم.

وی با اشاره به اینکه شهرهای بزرگی منتظر اعلام همکاری شهرداری مسعود نصرتی هستند گفت: حاجی پور خواستار توضیح نصرتی در خصوص انتخاب شهر رشت برای تصدی شهرداری رشت شد.

حاجی پور با اذعان به اینکه شهر رشت مدیران توانمند و ارزشمندی دارد تصریح کرد: متأسفانه اتفاقاتی افتاد که در حال حاضر از جمع پنج مدیر در رشت چهار نفر غیربومی هستند و نصرتی برای تعامل با چهره‌های توانمند شهر رشت باید نحوه تعاملاتش را بیان کند.

حاجی پور شهردار را پدر شهرداری دانست و افزود: باید به‌گونه‌ای با پرسنل شهرداری برخورد شود که قلبا تمایل به فعالیت داشته باشند و تأخیر در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت موجب شده تا بنزین موتور فعالیتی آنان تمام شود.

عضو شورای اسلامی رشت با اذعان به اینکه درآمد جاری شهرداری رشت بالای ۸۰ درصد است بیان کرد: متأسفانه به علت پیش‌بینی‌های غیرواقعی و ایده آلیستی شرایط نامناسبی در شهر حاکم است و باید ساماندهی شود.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای رشت نیز با مخاطب قرار دادن کاندید تصدی شهرداری رشت گفت: نصرتی ساکن قزوین است و به نظر بنده شهردار رشت باید ساکن همین شهر باشد.

وی با اشاره به طرح برنامه‌های نصرتی افزود: کاندید تصدی شهرداری رشت در برنامه‌هایش از اقتصاد مقاومتی نام‌برده است و امیدوارم این موضوع محقق شود.

کاندید تصدی شهرداری رشت در پاسخ به اظهارات و نظرات اعضای شورای رشت گفت: شهر رشت توانمندی‌های بسیار بالایی دارد و یقیناً از پرسنل شهرداری رشت برای کارها استفاده خواهیم کرد و در ادامه راه چنانچه نیاز احساس شود از چند شهر چهره‌های خاص و توانمند به بدنه تزریق خواهیم کرد.

نصرتی با اشاره به شرایط فعلی هزینه‌ها و درامدها در شهرداری رشت گفت: ۸۰ درصد هزینه جاری واقعاً تأسف‌برانگیز است و ساماندهی آن نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی بابیان اینکه شهر قزوین را بر اساس نگاه بومی نمی‌شناسند افزود: مشاورینی که در شهرهای مختلف مشغول فعالیت هستند نیز اکثراً بومی نیستند اما مشغول فعالیت هستند و اعتقاد شخصی‌ام این است که شهرهای بالای جمعیت ۵۰ هزار نفر هیچ دغدغه‌ای در خصوص انتخاب شهردار بومی یا غیربومی نباید داشته باشند.

وی قرار داشتن رشت در مسیر جاده ابریشم و وجود کنسولگری روسیه را ازجمله امتیازات ویژه رشت دانست و بیان کرد: باید در کوتاه‌مدت از فضای زمین به‌صورت تهاتری کمک گرفت و در شهر رشت به‌اندازه کافی زمین وجود دارد و باید برای این زمین‌ها پروژه تعریف شود.

کاندید تصدی شهرداری رشت افزود: در هر شهری که قرار باشد به‌عنوان شهردار فعالیت کنم با خانواده‌ام حضور خواهم یافت و به خدمت خواهم پرداخت و در حوزه شهرداری با پرسنل ارتباط خوبی داشته و باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که کارکنان قلبا فعالیت کنند.

نصرتی در خاتمه اتحاد شورا و حمایت از مدیریت شهری را مهم‌ترین اصل برای جبران کاستی‌ها دانست و گفت: با این مهم شاهد تحقق دستاوردهای خوبی برای جایگاه پرافتخار رشت خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه گفت: امیدوارم هر آنچه موجب سعادت شهروندان خواهد شد با تصمیم فردا توسط اعضای شورا برایشان رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار