کد خبر : 59369
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

دستور استاندار گیلان برای جلوگیری از خروج غیرقانونی مرغ

دستور استاندار گیلان برای جلوگیری از خروج غیرقانونی مرغ

استاندار گیلان گفت: استان گیلان قطب بزرگ تولید مرغ در کشور است از این رو نباید شاهد مشکلاتی در زنجیره تولید تا توزیع این محصول در استان باشیم.

به گزارش گیلانستان، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد استانی تنظیم بازار در استانداری گیلان با اشاره به ضرورت کنترل قیمت، تعادل و رعایت انصاف و عدالت در بازار اظهار داشت: همراهی و همکاری اصناف، بازاریان و درک شرایط توسط آنان جای تقدیر دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تولیدکنندگان در شرایط جنگ اقتصادی همواره تلاش‌های فداکارانه‌ای داشتند خاطرنشان کرد: استان گیلان قطب بزرگ تولید مرغ در کشور است از این رو نباید شاهد مشکلاتی در زنجیره تولید تا توزیع در استان باشیم.

زارع از سازمان جهاد کشاورزی خواست تا برای تامین نیاز حداقل ۲۵۰ تُن مرغ استان اهتمام داشته باشد و سازمان صمت بر نحوه توزیع نظارت کند تصریح کرد: از تعزیرات حکومتی نیز انتظار می‌رود که بر کشتارگاه‌ها و مبادی خروجی استان نظارت داشته باشد تا شهروندان در دسترسی به کالای مرغ با نرخ مصوب مشکلی نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به انجام ۲۰ هزار و ۴۱۵ بازرسی، نظارت مستمر و گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی ابراز داشت: استان گیلان در این حوزه رتبه چهارم کشوری را کسب کرد اما همچنان بر تشدید نظارت و بازرسی‌ها تاکید داریم.

وی بر ضرورت جلوگیری از خروج غیرقانونی مرغ از استان تاکید کرد و افزود: نیمی از تولیدات استان در این حوزه طبق مجوز به دیگر استان‌ها صادر می‌شود و نیاز آن استان‌ها را تامین می‌کند اما شایسته نیست که مردم گیلان با مشکل روبه‌رو باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح مبارزه با کرونا با عنوان شهید حاج قاسم سلیمانی طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: فرمانداران به‌عنوان روسای ستاد شهرستانی اجرای این طرح، اقدامات و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

زارع ضمن تبریک هفته بسیج به فعالان این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) گفت: بسیج همواره در محور انسجام، همبستگی و تلاش موثر برای اعتلای آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و در راستای منافع ملت بزرگ ایران گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط سخت و دشوار اقتصادی فعلی برای تامین کالاهای اساسی یارانه پرداخت می‌کند گفت: هم‌اکنون مشکلات پیرامون تامین روغن مورد نیاز بازار نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و برای تامین مابه‌التفاوت نیاز استان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه تامین آرد موردنیاز نیز وجود ندارد ابراز داشت: سهمیه آرد تعیین شده مربوط به هر شهرستان در واقع به مردم آن منطقه تعلق دارد و اختصاص نیاز مازاد، در صلاحیت کارگروه آرد و نان است.

استاندار گیلان به نقش‌آفرینی بسیج در جریان مقابله با کرونا و تلاش برای حفظ سلامت مردم اشاره کرد و افزود: بسیج در عرصه تحقق اقتصاد مقادمتی نیز همواره فعالیت داشته و در بحران کرونا در کنار مدافعان سلامت حضور موثر داشتند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار