کد خبر : 51151
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399- 57: 10

نماینده مردم رشت در مجلس:

دستگاه‌های اقتصادی ‌نظارت ‌بازار را به حال خود رها کرده‌اند / ‌مردم با مشکلات ‌معیشتی مواجه‌اند

دستگاه‌های اقتصادی ‌نظارت ‌بازار را به حال خود رها کرده‌اند / ‌مردم با مشکلات ‌معیشتی مواجه‌اند

نماینده مردم رشت در مجلس از افزایش نجومی قیمت بسیاری از اقلام انتقاد کرد و گفت: نظارت بر بازار کالاهای اساسی در ماه رمضان کلاً رها شده است.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد، با بیان اینکه انگار دولت برای ایجاد تعادل در بازار کالاهای اساسی و تأمین نیازهای مردم برنامه‌ای ندارد اظهار داشت: قیمت بسیاری از اجناس به ویژه اقلامی که در ماه مبارک رمضان بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد به صورت نجومی و با شدت زیادی در حال افزایش است.

نماینده مردم رشت در مجلس به شیوع بحران کرونا در کشورمان و مشکلاتی که به موجب آن در کشور ایجاد شد اشاره کرد و ابراز داشت: ماه‌ها است سیستم وزارت بهداشت و درمان درگیر این مسأله است و تمام نیروی خود را صرف حل و فصل مشکلات قرار داده و انتظار داریم سایر دستگاه‌ها نیز به رسالت حقیقی خود عمل کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دولت و دستگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه آن کلاً حوزه نظارت بر بازار را به حال خود رها کرده‌اند عنوان کرد: قیمت کالاها با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است در حالی‌که با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان انتظار داشتیم حداقل در این ایام شاهد رهاشدگی بازار نباشیم.

کوچکی‌نژاد کمبود شدید شکر در بازار و بحرانی که به موجب کمیابی آن در نخستین روزهای شروع ماه رمضان در کشور ایجاد شده بود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دولت می‌داند شکر اصولاً یکی از کالاهای اساسی ماه رمضان است اما اتفاقات اخیر در بازار بار دیگر نشان داد دولت هیچ برنامه‌ای در این بخش ندارد.

وی عدم تدبیر برای ایجاد تعادل در بازار کالاهای اساسی با هدف تأمین نیازهای مردم و جلوگیری از ایجاد تنش در قیمت‌ها را نشانه ضعف سیستم اقتصادی دولت تلقی کرد و افزود: همزمان با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شکر و عدم تأمین سهیه شکر اصناف و بخش صنعت، بازار شیرینی‌پزان دچار یک تلاطم و نوسان شدید شد.

نماینده مردم رشت در مجلس آزاد سازی قیمت شکر از یک طرف و عدم اتخاذ یک برنامه درست و دقیق برای کنترل قیمت بسیاری از کالاهای اساسی را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: معتقدم در این شرایط سخت اقتصادی اوضاع باید بیشتر مراقبت شود تا با ندانم‌کاری‌های وقت و بی‌وقت شاهد تلاطم جدیدتری در بازار نباشیم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت با عدم تدبیر و با اقدامات خود سیر بروز انواع تلاطمات و نوسانات را در حوزه اقتصاد صعودی کرده است خاطرنشان کرد: در حالی‌‌که بسیاری از دهک‌ها و قشرهای مختلف مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند دولت با اتخاذ برخی تصمیمات شرایط زندگی را برای آنان سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار