کد خبر : 46716
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398- 26: 11

عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

دستگاه‌های دولتی تعامل و ارتباط اثربخشی با بخش خصوصی ندارند

دستگاه‌های دولتی تعامل و ارتباط اثربخشی با بخش خصوصی ندارند

دستگاه‌های دولتی و بعضاً مسئولان، ارتباط و تعامل منسجم و اثربخشی با بخش خصوصی ندارند و از تبادل نظر با آنان فرار می‌کنند.

به گزارش گیلانستان با توجه به حساسیت مسائل اقتصادی، امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری شد بنابراین انتظار است مجموعه تصمیم‌گیری‌ها نیز به همین سمت و سو حرکت کند اما به عقیده عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران دستگاه‌های دولتی تعامل مثبتی با بخش خصوصی ندارند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت به سفر اخیر معاون اقتصادی وزیر کشور به استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: در خلال بازدیدهایی که به موجب سفر مذکور به انجام رسید تعداد واحدهای اقتصادی گیلان حدود ۱۳ هزار واحد اعلام شد که این ارقام به هیچ عنوان درست نیست.

محمدرسول سماکچی با بیان اینکه طبق آمار و ارقام‌ تعداد کارگاه‌ها و کارخانجات موجود در گیلان، حداکثر ۳ هزار واحد اقتصادی در این استان وجود دارد عنوان کرد: مشخص نیست آمار ۱۳ هزار واحد اقتصادی در گیلان را چگونه محاسبه کرده‌ و اعلام می‌کنند در حالی‌که اعداد و ارقام واقعی با این گزارشات تناقضات بسیار زیادی دارد.

عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان از عدم حضور نمایندگان این نهاد و یا اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خلال سفرهای اقتصادی مقام‌های دولتی به گیلان سخن گفت و ابراز داشت: دستگاه‌های دولتی از اینکه با بخش خصوصی ارتباط داشته و نشست برگزار کنند وحشت دارند و از این کار خودداری می‌کنند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضعف مدیریتی مدیران اقتصادی کشور را یکی از مهم‌ترین عوامل تشدید کننده نابه‌سامانی در حوزه تولید و صنعت تلقی کرد و گفت: بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و بخش‌نامه‌های پی‌درپی و متناقض بانک مرکزی بنیان صنعت کشور را متزلزل کرده است.

سماکچی وجود بسیاری از قوانین مخل در تولید و صنعت و اقدام سریع مجلس برای اصلاح و بازنگری در آن‌ها را به‌عنوان یک مطالبه جدی تولیدکنندگان داخلی از مجلس مورد اشاره قرار داد و افزود: علاوه بر این‌ها در سال‌های اخیر حتی یک ریال به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت نشده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبود امکانات زیرساختی در سطح استان گیلان وجود ندارد عنوان کرد: در این استان حتی برای ۲۰ سال آینده نیز اگر سرمایه‌گذاری بخواهد برای فعالیت اقتصادی و تولیدی ورود کند به اندازه کافی کارخانه، سوله و تجهیزات موجود است.

سماکچی وجود کارخانجات غیرفعال و تعطیل شده و یا واحدهای نیمه‌کاره در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تمام این امکانات و فضاهایی که هم‌اکنون در شهرک‌ها و شهرهای صنعتی وجود دارند سرمایه‌های ملی ما هستند و با حضور مؤثر سرمایه‌گذاران می‌توانند به فرصتی برای اشتغال و تولید تبدیل شوند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان عدم حمایت لازم از تولید داخلی و حرکت نکردن در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی را معضل اساسی کشور قلمداد کرد و افزود: انتظار فعالان تولیدی و صنعتی کشور از مسئولان این است که برای رفع چالش‌های پیش‌روی آنان چاره‌ای بیاندیشند و باری اضافی بر آن‌ها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار