کد خبر : 28444
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

دستگاه خودپرداز آب در بندرانزلی از نظر بهداشتی مورد تأیید نیست

دستگاه خودپرداز آب در بندرانزلی از نظر بهداشتی مورد تأیید نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت:‌ دستگاه موسوم به خودپرداز آب که در شهر بندرانزلی دایر شده از نظر سلامت مورد تأیید این شرکت نیست.

به گزارش گیلانستان، سیدمحسن حسینی در گفت‌وگویی اظهار داشت: دستگاه موسوم به خودپرداز آب که جهت مصرف عموم در شهر بندرانزلی دایر شده است به علت عدم مشخص بودن منبع تأمین آب،‌ مراحل تصفیه و گندزدایی مورد تأیید شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان قرار ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه دستگاه خودپرداز آب که توسط آن اقدام به فروش و عرضه آب به اصطلاح تصفیه شده به شهروندان بندرانزلی می‌کنند فاقد مجوز بهداشت و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت بوده بنابراین از سوی این شرکت مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

حسینی عملیات مربوط به تصفیه آب را امری بسیار پیجیده دانست و عنوان کرد:‌ تصفیه و توزیع آب آشامیدنی در قانون بر عهده شرکت‌های آب و فاضلاب استانی است که با صرف هزینه‌های بسیار فراوان و مراحل پیچیده آب سالم و بهداشتی در اختیار عموم مردم و شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سلامت آب از طریق مرکز بهداشت استان گیلان باید مورد ارزیابی و تأیید قرار گیرد افزود:‌ عبور از مراحل آزمایش‌های میکروبی،‌ فیزیک، شیمیایی‌ و گندزدایی از جمله اقداماتی است که قبل از انتقال آب و توزیع آن بین مشترکان توسط متخصصان انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه این شرکت در تأمین آب مورد نیاز استان به ویژه شهرستان بندرانزلی با مشکل مواجه نیست بیان داشت:‌ تمام مشترکان شهرستان بندرانزلی در ساعات شبانه‌روز از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

حسینی به هزینه‌های خرید آب نیز اشاره کرد و در این مورد اظهار داشت:‌ با وجود هزینه‌ها و قیمت تمام شده بالای آب،‌ قیمت هزار لیتر آبی که از طریق شرکت آبفای گیلان به دست مشترکان می‌رسد کمتر از یک لیتر آب بطری شده‌‌ای است که در بازار به مردم و شهروندان عرضه می‌شود.

وی عرضه و فروش آب توسط دستگاه موسوم به خودپرداز آب در شهر بندرانزلی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ آبی که از این طریق در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد در مقایسه با آب سالم و بهداشتی تولید شده شرکت آبفای استان صرفه اقتصادی ندارد و حتی سلامت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار