کد خبر : 26577
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تیر 1397- 52: 11

دستگاه قضایی با مدیران متخلف در استان گیلان با جدیت برخورد می‌کند

دستگاه قضایی با مدیران متخلف در استان گیلان با جدیت برخورد می‌کند

رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: این تفکر در دستگاه قضایی وجود ندارد که بدون دلیل برای مدیران فعال در استان مشکل ایجاد کند اما اگر مدیری مرتکب تخلف شود با جدیت با او برخورد می‌کنیم.

به گزارش گیلانستان، احمد سیاوش‌پور در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در رشت اظهار داشت: دشمنان نظام از ابتدای انقلاب تلاش می‌کردند تا گروهک‌های فعال در اوایل انقلاب را به سهم‌خواهی تشویق کنند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب به دنبال از بین بردن وحدت میان مسئولان و مردم بودند گفت: بروز حوادثی در منطقه کردستان و همچنین جنگ تحمیلی نمونه‌ای از تلاش دشمنان برای فروپاشی انقلاب بود.

سیاوش‌پور شهید مطهری و شهید بهشتی را به عنوان نخبگانی معرفی کرد که تئوری انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کردند و تصریح کرد: دشمنان انقلاب با ترور آن‌ها به دنبال نابود کردن انقلاب بودند.

وی با اعلام اینکه خون شهیدانی مانند شهید بهشتی سبب پایداری انقلاب اسلامی شده است خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به کشوری تبدیل شده است که دوست و دشمن در معادلات جهانی منتظر تصمیمات آن هستند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان شهید بهشتی را معمار دستگاه قضایی دانست و اظهار داشت: وی فردی عالم در حوزه علوم اسلامی بوده و بر علوم روز دنیا تسلط داشت و همچنین دوراندیشی فوق‌العاده‌ای داشت.

سیاوش‌پور با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، قانون ایران برگرفته از قانون کشورهای غربی و اروپایی بود عنوان داشت: یکی از اصلی‌ترین اقدامات شهید بهشتی کادرسازی برای تدوین و اجرای قوانین اسلامی بود.

رئیس کل دادگستری گیلان شهید بهشتی را پایه‌گذار ساختار قوه قضائیه دانست و ابراز داشت: شهید بهشتی نگاهی وسیع به مسائل کشور داشت و همین امر سبب می‌شد تا عده‌ای به او تهمت‌های ناروا زده و شایعه‌سازی کنند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در سال ۸۵ تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در کل کشور ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده بود افزود: در همان سال با وجود اینکه تعداد جمعیت کشور چین از ایران بیشتر بود اما تعداد پرونده‌های قضایی آن‌ها ۶ میلیون پرونده بود.

وی با اعلام اینکه تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی در حال حاضر در کشور به ۱۶ میلیون پرونده رسیده است تصریح کرد: اگر با همین روند پیش برویم تعداد این پرونده‌ها در ۱۰ سال آینده به ۲۵ میلیون پرونده می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان دسیسه دشمنان را علت بروز برخی از مشکلات در کشور دانست و ابراز داشت: باید بپذیریم که برخی مشکلات نیز به این علت عدم انجام اقدامات صحیح در کشور ایجاد شده است.

سیاوش‌پور با اعلام اینکه سبک زندگی مردم کشور هیچ تناسبی با امر توسعه ندارد خاطرنشان کرد: وجود مشکلات اجتماعی و بروز بی‌اعتمادی از سوی مردم سبب افزایش مشکلات کشور می‌شود.

وی با اعلام اینکه امروز تمام نهاد‌های حاکمیتی باید برای توسعه کشور با یکدیگر متحد شوند ابراز داشت: استان گیلان نیز برای پیشرفت نیاز به وحدت دارد زیرا استاندار، بنده و نماینده ولی‌فقیه هیچ کدام نمی‌توانیم به تنهایی استان را توسعه دهیم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: این تفکر در دستگاه قضایی وجود ندارد که بدون دلیل برای مدیران فعال در استان مشکل ایجاد کند اما اگر مدیری مرتکب تخلف شود با جدیت با او برخورد می‌کنیم.

سیاوش‌پور درگیری فیزیکی و نزاع خیابانی را پرتعدادترین جرم به وقوع پیوسته در گیلان دانست و اظهار داشت: وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی سبب پرخاشگری مردم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار