کد خبر : 56575
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399- 47: 17

رئیس‌کل دادگستری گیلان:

دستگاه قضایی کوتاهی در احداث بیمارستان جامع گیلان را پیگیری می‌کند

دستگاه قضایی کوتاهی در احداث بیمارستان جامع گیلان را پیگیری می‌کند

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بیمارستان جامع از نیازهای اساسی استان است، گفت: دستگاه قضایی با هرگونه کوتاهی در اجرای طرح بیمارستان جامع گیلان برخورد می‌کند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در نهمین جلسه هم‌اندیشی و بررسی طرح‌های شهرستان رشت که در دادگستری گیلان برگزار شد اظهار داشت: بیمارستان جامع از جمله نیازهای مبرم و اساسی گیلان به شمار می‌رود و این پروژه از مطالبات مهم مردم است.

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان باید برای ساخت پروژه بیمارستان جامع استان از مسئولان کشوری مطالبه‌گر باشند عنوان کرد: ساخت بیمارستان جامع برای استان یک نیاز اساسی است و مسئولان اجرایی برای جلوگیری از سنگ اندازی‌ها در اجرای این پروژه دستگاه قضا را با خود همراه کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این جلسه پیگیری ساخت بیمارستان جامع گیلان که در شهر رشت ساخته می‌شود را از جمله موضوعات مورد توجه نمایندگان استان خواند و اظهار داشت: با توجه به قدمت بالای بیمارستان‌های رشت و کمبود مراکز درمانی در استان ساخت بیمارستان جامع از جمله نیازهای مبرم استان است.

جبار کوچکی نژاد بر لزوم رفع مشکلات و موانعی که در مسیر اجرای پروژه بیمارستان جامع گیلان ایجاد می‌شود تأکید کرد و ابراز داشت: اینکه برخی از بیمارستان‌های خصوصی بیمه‌ها را قبول نمی‌کنند امری نگران کننده است زیرا به علت آن بیماران با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند که باید چاره اندیشی شود.

دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این جلسه از پیشرفت فیزیکی نامناسب طرح‌های بیمارستانی گیلان انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از بیمارستان‌های در دست ساخت گیلان پس از گذشت چندین سال از آغاز اجرای طرح هنوز به پایان نرسیده‌اند به طوری‌که فرآیند اجرایی آن‌ها تنها در حد یک اسکلت باقی مانده است.

سید علی آقازاده با تأکید بر اینکه استان گیلان از حیث داشتن پزشکان متخصص و مجرب در وضعیت خوبی قرار دارد عنوان کرد: برآوردهای میدانی نشان می‌دهد استان گیلان از نظر تجهیزات پزشکی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و دچار عقب ماندگی است که با توجه به وضعیت موجود باید این مشکل سریع حل شود.

محمدرضا احمدی سنگری دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کمبود امکانات پزشکی موجب کاهش کارکرد پزشکان استان شده است اظهار داشت: ساخت بیمارستان جامع ۸۰۰ تختخوابی در رشت آن هم در کوتاهترین زمان از مطالبات به حق مردمی است که نمایندگان گیلان هم آن را پیگیری می‌کنند.

فرماندار رشت نیز در این جلسه ضمن بررسی طرح‌هایی که در شهرستان رشت در حال ساخت و احداث است، احداث بیمارستان جامع گیلان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار را متذکر شد و اظهار داشت: کمیته بررسی و مشخص کردن زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان جامع به زودی تشکیل می‌شود.

علی فتح‌اللهی مشارکت و همگرایی تمام دستگاه‌ها نظیر قوه قضائیه و همدلی نمایندگان گیلان را برای ساخت و اتمام پروژه بزرگ بیمارستان جامع استان امری لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: اعتبارات و مکان ساخت بیمارستان جامع گیلان در کمیته‌ای که برای این پروژه تشکیل می‌شود اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار