کد خبر : 21222
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396- 25: 16

دستگاه قضا همانطور که با سرشاخه‌های فساد در استان برخورد می‌کند، با زیرشاخه‌های شهرستانی هم برخورد کند

دستگاه قضا همانطور که با سرشاخه‌های فساد در استان برخورد می‌کند، با زیرشاخه‌های شهرستانی هم برخورد کند

امام‌جمعه بندرانزلی گفت: دستگاه قضا در استان با سرشاخه‌های فساد برخورد می‌کند و مسئولی را به خاطر فساد و تخلف‌هایی می‌گیرند اما بدانند این سرشاخه زیرشاخه‌هایی در برخی شهرستان‌ها دارد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر انزلی با تقدیر از دستگیری مسئولان فاسد توسط قوه قضاییه در استان گیلان خاطرنشان کرد: در سطح استان دستگاه قضایی بحمدالله برخوردهایی را با متخلفان شروع کرده است که ما از این برخوردها تشکر و حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارها و وظایف قوه قضاییه برخورد با مفاسد است افزود: دستگاه قضا در رسیدگی به فساد و تخلف سرعت، دقت و شفافیت لازم را مدنظر قرار دهد، اینکه یکی را بگیرند و پرونده‌اش ۲ یا سه سال به طول انجامد تأثیرگذار نیست و بازدارنده فساد نخواهد بود.

امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه باید مجازات افراد خاطی قاطع باشد تصریح کرد: اینکه اختلاس‌گری را بگیریم و به او بگوییم پول را به بیت‌المال پس بده و برو توبه کن و آن را آزاد کنیم دردی را دوا نمی‌کند، حکم باید هم برای متخلف و هم برای بقیه درس عبرت باشد.

 شمس‌الدین بیان کرد: اگر دستگاه قضا می‌خواهد با فساد مبارزه کند باید احکام قاطع و پشیمان کننده صادر کند.

وی با اشاره به دستگیری مسئولان فاسد در استان تأکید کرد: دستگاه قضا در استان با سرشاخه‌های فساد برخورد می‌کند و مسئولی را به خاطر فساد و تخلف‌هایی می‌گیرند اما بدانند این سرشاخه زیرشاخه‌هایی در برخی شهرستان‌ها دارد که ممکن است فسادهایی داشته باشند، سرشاخه‌های فاسد زیرشاخه‌های سالم نخواهد داشت لذا دستگاه قضا با زیرشاخه‌های فساد در برخی شهرستان‌ها هم برخورد کند.

امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه دستگاه قضا برای اینکه فساد را ریشه‌کن کند باید این داستان را از کشور در استان و شهرستان‌ها دنبال کند افزود: مسئولان فاسد را دستگیر کنید که لااقل دل این مردم خوشحال شود که کسی با فساد برخوردی کرده است، در این جریان‌ها اگر کسی، دستگاهی، مسئولی، حزبی و … از کار شما ممانعت کرد به مردم بگویید و بدانید مردم حامی دستگاه قضا در مبارزه با تخلف هستند، از افراد ذی‌نفوذ نترسید و کارتان را با قاطعیت انجام دهید.

شمس‌الدین با بیان اینکه حقوق شهروندی از سوی مسئولان، نباید وسیله‌ای برای تبلیغات باشد گفت: گفته‌اند تبلیغات انتخاباتی نیست اما ما می‌گوییم ممکن است پوششی برای ضعف‌ها باشد، گزارش‌های ارائه‌شده در این همایش هم چیز جدید و تحول‌آفرینی نبوده و چیزی بود که در دولت‌های گذشته نیز اجرا می‌شده است، مسئولان بدانند نیاز به همایش و سخنرانی در این سطح نیست، مفاد حقوق شهروندی را در عمل به مردم اثبات کنید.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب امدادرسانی به زلزله‌زدگان در کرمانشاه نیز اظهار کرد: حقیقتاً دستگاه‌های دولتی در این خصوص کوتاهی کرده و برخی دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند، آیا این مردم شهروندان این نظام اسلامی نیستند؟ آیا واقعاً نباید برای کمک‌رسانی به مردم همت می‌کردند؟

امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه نباید حمایت از حقوق شهروندی تنها یک شعار باشد افزود: از خودتان شروع کنید، چرا در دولت فردی را که صرف‌نظر از ضعف مدیریتی به نظر می‌رسد که باید زیر بغل‌هایش را بگیرند تا بتواند راه برود را برمی‌دارید و سمتی دیگر به او می‌دهید؟ آیا واقعاً جوانی نبود که بتواند کار او را انجام دهد؟ آیا افرادی هستند که سهم خواهی می‌کنند؟  و یا خدای‌نکرده حرف و عمل ریاست محترم جمهور دوتاست؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار