کد خبر : 61863
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399- 25: 17

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان:

دستگیری شکارچی حرفه‌ای در تالاب بین‌المللی انزلی

دستگیری شکارچی حرفه‌ای در تالاب بین‌المللی انزلی

اکبری‌پور از توقیف سلاح و دستگیری شکارچی حرفه‌ای در تالاب انزلی با هوشیاری یگان حفاظت محیط‌زیست خبر داد و گفت: عملیات پایش و کنترل مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان تا پایان فصل مهاجرت پرندگان به استان ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان، «ساسان اکبری‌پور»، توقیف سلاح و دستگیری شکارچی حرفه‌ای در تالاب انزلی با هوشیاری پرسنل یگان حفاظت پاسگاه قلم گوده و همکاری موثر و به موقع پرسنل پاسگاه سرخانکل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نگهداری، خرید و فروش گونه‌های جانوری بدون اخذ مجوز جرم تلقی شده و پیگرد قضایی دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه این شکارچی بی‌رحم و حرفه‌ای به صورت غیرمجاز اقدام به ورود به مناطق تحت مدیریت و کشتار پرندگان مهاجر کرده است عنوان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شکارچی غیرمجاز را در حین تخلف و با ادوات و پرندگان شکار شده دستگیر کردند.

اکبری‌پور با تاکید بر اینکه از این فرد متخلف یک قبضه سلاح قاچاق و تعداد ۳۵ قطعه لاشه پرنده شکار شده کشف و ضبط شده است تصریح کرد: کماکان در روزهای آینده و تا پایان فصل مهاجرت پرندگان به استان گیلان عملیات مربوط به پایش و کنترل مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست توسط پرسنل یگان با جدیت استمرار دارد.

وی مأموریت یگان حفاظت محیط زیست گیلان در جهت کنترل و پایش بازارهای محلی و جلوگیری از عدم فروش و عرضه پرندگان حمایت شده و مهاجر را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: گشت‌های نامحسوس یگان حفاظت محیطزست به صورت متناوب در شهرستان‌های لنگرود، انزلی، رشت و تولم شهر انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه بدون شک همراهی و مشارکت طبیعت‌دوستان و مردم بافرهنگ استان با مأموران این یگان در جهت صیانت از مواهب طبیعی و خدادادی بسیار اثربخش است خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات‌وحش امیرکلایه، تالاب بین‌المللی انزلی و پارک ملی بوجاق کیاشهر را از جمله مناطقی در گیلان است که میزبان پرندگان مهاجر هستند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار