کد خبر : 52716
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399- 29: 19

فرمانده نیروی انتظامی گیلان:

دستگیری کلاهبردار ۵۸۰ میلیون تومانی با پیامک در گیلان

دستگیری کلاهبردار ۵۸۰ میلیون تومانی با پیامک در گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از دستگیری فردی در شهرستان بندرانزلی که با ترفند ارسال پیامک دریافت تسهیلات کم بهره، پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش گیلانستان،سردار عزیزاله ملکی عصر دوشنبه اظهار کرد: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر اینکه کارت بانکی خود را به طور امانی در اختیار یک نفر قرار داده و طی چند مرحله گردش حساب با مبالغ قابل توجه کارت مورد سوء استفاده قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان بندرانزلی، گردش حساب میلیاردی و واریز پول به حساب‌های متعدد و سپس برداشت از آنها محرز شد، افزود: متهم که مردی ۵۳ ساله است با بررسی فنی شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.
سردار ملکی با بیان اینکه متهم دستگیر شده ۱۵ فقره پرونده مفتوح کلاهبرداری در سایر استان‌های کشور دارد، بیان داشت: متهم با ارسال پیامک انبوه مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی کم بهره تا سقف دو میلیارد ریال، اعتماد افراد را جلب و مبالغی را با چرب زبانی از متقاضیان وام دریافت می‌کرد.
وی تصریح کرد: متهم در ادامه رفتار مجرمانه با اجاره مسافرکاشانه و جلب اعتماد صاحبان ویلا و با امانت گرفتن کارت بانکی از حساب آنها برای جمع‌آوری و انتقال مبالغ کلاهبرداری شده سوءاستفاده و با خرید برنج با کارت‌های امانتی و سپس فروش آن به قیمت پایین‌تر مبالغ را به حساب خود منتقل می‌کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل سکونت متهم، ۱۸۶میلیون ریال وجه نقد، دو عدد سکه تمام بهار آزادی، دو دستگاه گوشی تلفن همراه، سند دو قطعه زمین، اوراق مربوط به پولشویی و چهار قطعه کارت بانکی به هویت‌های مختلف و ۷۲ گرم تریاک کشف شد.
فرمانده نیروی انتظامی  گیلان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از افشاء مشخصات کارت‌های بانکی یا امانت دادن آن به سایر افراد خودداری کنند.

انتهای یپام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار