کد خبر : 18422
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396- 10: 13

دست‌های پشت پرده مانع ساخت موزه دفاع مقدس گیلان می شوند

دست‌های پشت پرده مانع ساخت موزه دفاع مقدس گیلان می شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: دست‌های پشت پرده زیادی مانع ساخت موزه دفاع مقدس گیلان می‌شدند.

به گزارش گیلانستان، رسول جلایی عصر امروز در نشست خبری در رشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس از وظایف کل جامعه است اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار به‌عنوان یک متولی، این امر خطیر را در جامعه اداره می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بخشی از اقدامات این نهاد در حوزه ساختارها است گفت: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ۷ کمیته تخصصی شامل موارد متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، آموزشی، یادبودها و اسناد حوزه دفاع مقدس پیگیری می‌شود.

جلایی با تاکید بر اینکه امروز در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس با نسلی متفاوت مواجه هستیم بیان کرد: اگر چه ذائقه جوانان نسل امروز متفاوت است اما نیاز‌‌ها و توجه به افتخارات یک ملت که همواره متعلق به تمامی دوران‌هاست جاذبه‌های زیادی برای جوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر چه ذائقه‌ جوانان نسل امروز متفاوت شده اما این هنر مجریان جامعه است که با زبان روز و کمک گرفتن از ابزار نوین در انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنند ابراز داشت: باید در انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس از ابزار نوین نسل امروز استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان آفت بیان ارزش‌های  دفاع مقدس را خرافات و تحریف نام برد و تاکید کرد: افرادی می‌توانند در مورد خاطرات و ارزش‌های دوران دفاع مقدس اظهار نظر کنند که اشرافیت کامل بر آن دوران داشته باشند.

جلایی با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس در حاشیه تالاب عینک و با بیان اینکه عوامل و دست‌های پشت پرده زیادی مانع از این اقدام شدند تصریح کرد: در حال حاضر مکان ساخت و راه‌اندازی موزه دفاع مقدس استان گیلان در منطقه‌ای دیگر مشخص شده و هم‌اکنون توسط مشاوران اقدامات پایانی این پروژه طراحی و در حال انجام است اما با موانع ایجاد شده در راه‌اندازی این موزه در حاشیه تالاب عینک چندین سال از این پروژه عقب ماندیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جهت‌گیری‌ها در راستای آثار دفاع مقدس به سوی اقدامات فرهنگی چون فیلم، تئاتر، کتاب و هنرهای تجسمی است بیان کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس ۱۰ عنوان کتاب و ۲ فیلم در استان گیلان چاپ و تولید شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با تاکید بر اینکه ۳ عنوان کتاب دیگر در طول هفته دفاع مقدس در استان گیلان رونمایی می‌شود گفت: سال گذشته ۲۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس از سوی  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان گیلان چاپ شده است.

جلایی با اشاره به تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس در استان گیلان و با بیان اینکه این دانش‌نامه یکی از آثار فاخر، ماندگار و از نیازمندی‌های استان گیلان است افزود: دانش نامه مذکور پشتوانه محتوایی موزه دفاع مقدس در استان گیلان محسوب‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف دانش‌نامه دفاع مقدس استانی شناسایی و بیان اقدامات استان در دوران دفاع مقدس است گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس استان گیلان یک کتاب جامع، کامل و مرجع محسوب می‌شود و اقدامات تدوین و تهیه این دانش نامه از سال ۹۵ در استان گیلان آغاز شد و تاکنون ۴۰۰ موضوع در خصوص این دانش نامه منتخب و برای تایید به تهران فرستاده شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عیسی‌مرادبخش لمرجانباز۵۵%ضایع نخاعی گیلان تالش سه شنبه , ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

بسیج نهادهاوادارات وبسیج روستایی وعشایری هوشیارباشیدمواظب اسلام انقلاب باشیدبه واقعیت پشتیبان ولایت فقیه باشیدتابه انقلاب ماآسیبی نرسه عده ای دارن پشت پرده کارهایی راانجام میدهندکه در ذهن جوانان پاک ماخدشه واردکننددارند فرزندان شهداجانبازان رادرادارات سرافکننده میکنندبه آنهاتوهین میکننداینهاهمان کسانی هستنداربابانشان درزمان جنگ وزیرارشادبودندیه سرآمدندجبهه میگفتندکه مردم ازجنگ خسته شده اندتاحضرت امام دستورمیدادندجبهه هاراخالی نکنیدفردای ده هاهزارنفرم میامدندجبهه الآن همان گروهاآمدندسرکارباپوشش های جدیدباترفند جدیدعده ایی هم دارن گول آنهارامیخورندنگذاریدباپول های بیت المال بچه های شمارافریب بدهند(حی هات منه ذله)

رفتن به نوار ابزار