کد خبر : 4931
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

دست درازی به بیت المال پدیده ای ضد ارزشی/ فتنه ۸۸ اوج خیانت به امام، مردم و امنیت کشور بود

دست درازی به بیت المال پدیده ای ضد ارزشی/ فتنه ۸۸ اوج خیانت به امام، مردم و امنیت کشور بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: دست درازی به بیت المال و زیاده طلبی یک پدیده ضد ارزشی است که بنیان حاکمیت دینی را ویران می سازد حتی اگر در راس آن حکومت امام معصوم قرار داشته باشد.

به گزارش درگیلان، حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد که با حضور مسئولین شهرستان، مدیران، پاسداران و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه وظایف مدیران، کارگزاران و مسئولین نظام اسلامی در سطوح مختلف عبادی، مدیریتی، اقتصادی و سیاسی را به خوبی تبیین و تشریح نموده اند. بطوریکه مراعات تقوای الهی، ایثار و فداکاری در راه خداوند و پیروی از فرامین الهی را از وظایف مهم کارگزاران نسبت به خداوند می دانند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نزدیکترین راه رسیدن به تقوا عدالت است، خاطرنشان کرد: بر اساس بینش قرآنی افرادی از هدایت و سعادت الهی برخوردار می شوند که اهل تقوا باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حاکمیت اسلامی مدیران و کارگزاران باید صالح، حق گرا و مردمی انتخاب شوند، ابراز نمود: امیرالمومنین(ع) خداترسی، مخالفت با هواهای نفسانی و پرهیز از حرامخواری را از وظایف کارگزاران و مسئولین نسبت به خود و خودسازی خویش می دانند و بکارگیری و استخدام افرادی را که خط فکری ستمگران و حاکمان را تقویت می کنند و مروج فساد، فسادزدگی و روحیه اشرافی و اترافی هستند، ممنوع دانسته و مدیران چاپلوس را از عوامل تزلزل در پایه های حکومت اسلامی معرفی می کنند.

حجت الاسلام معتمد پرکار بودن، کم مؤونه بودن و کم هزینه بودن را از شاخصه های مدیران علوی دانست و افزود: مدیران باید به تداوم دین، دینداری و حکومت دینی بیندیشند. کسانی که هزینه های غیر متعارف به حکومت اسلامی تحمیل می کنند، دچار نوعی خیانت به بیت المال می شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ اوج خیانت به انقلاب، امام، امنیت کشور و بیت المال بود، تصریح کرد: برخی در فتنه ۸۸ منافع فردی و حزبی را به منافع ملی ترجیح دادند که خیانت بزرگی به کشور و مردم است. این درحالی بود که می دانستند امام خمینی(ره) حفظ انقلاب را واجب و از اوجب واجبات بر می شمردند.

وی همچنین بیان نمود: امروز برخی از عناصر ساختار شکن فتنه که به دنبال این بودند که جمهوریت را در مقابل اسلامیت انقلاب قرار دهند، به جهت آلودگی های سیاسی، اقتصادی و اعتقادی امروز در خارج از کشور کشف حجاب می کنند و همراه و همسو با دشمنان ملت به جنگ این کشور آمده اند.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه بر اساس بینش علوی، بارزترین و جامع ترین شاخصه مدیریتی در حکومت اسلامی “امانت داری” است، گفت: “فتنه گری” در جامعه اسلامی نوعی بی عدالتی و ظلم است و “بی عدالتی”، مقابله با ارزشها و اصول انسانی و دشمنی با سلامت روحی و تعادل روانی افراد و جامعه محسوب می شود. در حالی که انقلاب اسلامی برای اجرای حدود الهی شکل گرفته و تداوم انقلاب نیز در گرو اجرای عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در غیر اینصورت انقلاب خود را نفی خواهد کرد، افزود: حکومت و حاکمیت اسلامی در عصر غیبت، نیابتی از امام معصوم، و اجرای عدالت عمل به سیره و اندیشه معصوم است. لذا در حکومت اسلامی، ملاک و مشروعیت اشخاص و مسئولیتها و منصب ها، اهتمام و جدیت در اجرای حدود الهی و عدالت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان جامعه قرآنی در فرهنگ توحیدی را جامعه “قائم بالقسط” دانست و اظهار داشت: در چنین جامعه ای رشد و بالندگی افراد و شکوفایی اجتماعی و حفظ ارزش ها و کرامت انسانی تنها با تحقق عدالت امکان پذیر است. چنانچه امیرالمومنین(ع) راه زنده ماندن حدود الهی و احکام دین را متوقف بر اجرای عدالت می دانند.

حجت الاسلام معتمد با تاکید بر اینکه زیاده طلبی و خیانت به بیت المال در حکومت اسلامی، می تواند موانع اجرای حدود الهی و احکام دینی باشد، خاطرنشان کرد: دست درازی به بیت المال و زیاده طلبی یک پدیده ضد ارزشی است که بنیان حاکمیت دینی را ویران می سازد حتی اگر در راس آن حکومت امام معصوم قرار داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه شالوده حکومت اسلامی و جامعه دینی، عدالت و مساوات است، اذعان داشت: همگی باید بدانیم که حفظ انقلاب و نظام مقدس اسلامی، اجرای عدالت و مقابله با گردنکشان اقتصادی و غارتگران بیت المال است.

لازم به ذکر است در این مراسم از زحمات حجت الاسلام احمد کیماسی تقدیر و حجت الاسلام مهدی جان آبادی به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار