کد خبر : 35395
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دست فعالان اقتصادی واقعی از یارانه صنعت و تولید کوتاه مانده است

دست فعالان اقتصادی واقعی از یارانه صنعت و تولید کوتاه مانده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یارانه صنعت و تولید در سال گذشته به‌علت عدم مدیریت و نظارت ناقص دستگاه‌های متولی به‌درستی تخصیص پیدا نکرد و دست فعالان اقتصادی واقعی از آن کوتاه ماند.

به گزارش گیلانستان محمود شکری اظهار داشت: در سال گذشته به علت عدم مدیریت دولت و نظارت بسیار ضعیف دستگاه‌های متولی امر، یارانه‌هایی که باید برای حمایت به بخش تولید و صنعت تخصیص داده می‌شد به‌درستی و در جای خود هزینه نشد و سر از جاهای دیگر درآورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لزوم حمایت ویژه از زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی کشور را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بدون کمک به بخش‌های حیاتی و فعالان حوزه‌های یاد شده به‌هیچ عنوان نمی‌توانیم در مسیر رونق اقتصادی و کاهش معضل بیکاری در جامعه حرکت کنیم.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس، عدم تخصیص درست یارانه تولید و صنعت در سال گذشته را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: ایجاد نوسازی واقعی در صنعت و متعاقب آن افزایش ظرفیت تولید از پیامدهای مؤثر اعطای این یارانه‌ها است که به‌علت بی‌تدبیری مورد غفلت قرار گرفت.

شکری تصمیم جهت اعطای ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات و تأمین کالاهای اساسی را ضرورت بسیار مهم کشور اعلام کرد و بیان داشت: با وجود اتخاذ این شیوه درست در ادامه کار شاهد انحرافات بسیار زیادی شدیم تا آن‌جا که دست تولیدکنندگان و صنعتگران واقعی از این حمایت‌ها کوتاه ماند.

وی با بیان اینکه به علت عدم مدیریت درست نهادهای ذیربط منفعت تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی بیشتر به جیب دلالان و سوء استفاده‌گران سرازیر شد گفت: امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شد شاهد تکرار این دست اتفاقات و اشتباهات فاحش نباشیم.‌

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس سیستم بانکداری فعلی کشور را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: این سیستم موجود هیچ کمکی به رونق تولید و افزایش بهره‌وری محصولات داخلی نمی‌کند و تنها اثر مشهود آن در جامعه افزایش سرمایه‌ بانک‌ها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن ابراز امیدواری از تصمیم اثربخش مجلس برای ایجاد یک تغییر اساسی در حوزه بانکداری اسلامی اظهار داشت: مجلس برای‌ ایجاد تغییر در رویه بانکداری کشور که طبق اظهار نظر علما و بزرگان، کاملاً ربوی شده قصد دارد طرح اصلاح سیستم بانکی را مورد بررسی قرار دهد.

شکری یکی از ابزارها و بازوهای اصلی تولید و اشتغال را حمایت‌های مالی و تسهیلاتی بانک‌ها از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی و با اعطای وام‌هایی با سودهای بسیار کلان انتظار رفع مشکلات عدیده چرخه تولید و صنعت کشور بیهوده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار