کد خبر : 30985
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

دشمن امروز از ابزار رسانه برای مهار قدرت ایران استفاده می‌کند

دشمن امروز از ابزار رسانه برای مهار قدرت ایران استفاده می‌کند

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن از ابزار رسانه جهت مهار قدرت ایران استفاده می‌کند گفت: دشمن از وابستگی ما به نفت و ارز سوء استفاده می‌کند.

به گزارش گیلانستان محسن نیازمند ظهر امروز در نشست روشنگری با موضوع انقلاب اسلامی، فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدات در رشت اظهار داشت: در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران یکی از مجموعه‌هایی که در زمان‌های مختلف در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرده است بسیج است.

وی با بیان اینکه آخرین دستوری که حضرت امام(ره) برای تشکیل یک نهاد انقلابی صادر کردند دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه بود و در آن پیام از مفهومی سخن به میان آوردند که بعد از 30 سال درک این مفهوم برای ما قابل توجه است گفت: امام(ره) بر ایجاد هسته‌های مقاومت در جهان اسلام تاکید داشتند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به بحثی که مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان در روز 13 آبان بر آن تاکید داشتند و آن گفتمان مقاومت بود خاطرنشان کرد: امروز هسته‌های مقاومت در منطقه شکل گرفته است و باید گفتمان مقاومت بین دانش آموزان جاری شود.

وی تصریح کرد: همانگونه که انقلاب پیامبر اکرم(ص) با دشمنی‌هایی مواجه بود انقلاب اسلامی ایران هم با دشمنی‌ها و توطئه‌ها مواجه است و همانطور که بعد از رحلت پیامبر(ص) گهگاهی انحرافاتی رخ داد انقلاب اسلامی ایران هم دستخوش چنین مخاطراتی است.

نیازمند با بیان اینکه آیه 52 سوره مائده به ویژگی‌های بسیجیان اشاره دارد گفت: در شأن نزول این آیه آمده است این قوم از نسل سلمان و محبان حضرت علی(ع) هستند و انقلاب اسلامی تبلور تربیت این قوم است که بسیج از تبلور چنین انسان‌هایی سرشار است.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه از ویژگی‌های این قوم این است که خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد اظهار داشت: ایمان و محبت الهی از ویژگی‌های بارز بسیجیان امام خمینی(ره)، مدافعان حرم و مجاهدان علمی کشور است.

نیازمند خاطرنشان کرد: شهید مجید شهریاری از نمونه‌های این مجاهدان علمی و دانشمندان هسته‌ای است که اهل معنویت بود و دوستانش از خلوص و تواضع او بسیار نقل کرده‌اند و این خداباوری از ویژگی‌های یک بسیجی است.

وی با بیان اینکه امروز بعضی‌ها این شبهه را مطرح می‌کنند که نظام ما کارآمد نیست و دین باید از عرصه سیاست کنار رود گفت: این افراد دین را نشناخته‌اند چرا که در قرآن آمده است یهود و نصاری می‌خواهند شما را زیر یوغ خود گیرند و اصلاً راضی نمی‌شوند چون خواسته‌هایشان زیاد است.

نیازمند با اشاره به اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مقاومت و ایستادگی است اعلام کرد: امروز دشمن برای شکست ایران در حوزه‌های مختلف نقشه دارد و به شدت فعالیت می‌کند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز در بانک خزانه‌داری آمریکا 350 نفر مامور رصد مراودات مالی ایران هستند خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند با ایجاد اخلال و ایجاد نارضایتی در مردم به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها دوباره کمیته خطر جاری را که در سال 2000 جهت فروپاشی شوروی تشکیل داده بودند راه اندازی کردند و این یک عبرت تاریخی است ابراز داشت: سناتورهای آمریکا از استراتژی دلتا برای مبارزه با ایران استفاده می‌کنند.

نیازمند با بیان اینکه سه تاکتیک در استراتژی دلتا وجود دارد که شامل مهار قدرت ایران، نبرد رسانه‌ای و سازماندهی نافرمانی‌های مدنی است گفت: پروژه‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی از دیگر فتنه‌گری‌های آمریکا و انگیس علیه ایران است.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان ابراز داشت: ترامپ جمهوری‌خواه و “ترزا می” از حزب محافظه کار به‌دنبال فروش سلاح های خود در منطقه هستند افزود: آنان با این فشارها سعی دارند ایران را از معرکه ایستادگی و مقاومت دور کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آرمان‌های اصلی این انقلاب که از تاکیدات مقام معظم رهبری است حفظ استقلال کشور است خاطرنشان کرد: امروز دشمن با استعمار فرانو به‌دنبال قراردادهایی همچون سند 2030 است تا استقلال کشور را کمرنگ کند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن از ابزار رسانه جهت مهار قدرت ایران استفاده می‌کند گفت: دشمن با ایجاد شبکه‌های فارسی زبان مثل شبکه فارسی عربستان هزینه می‌کند تا برنامه‌هایی علیه ایران بسازد و جنگ نرم را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن معتقد است قدرت سایبری، قدرت موشکی و توان بالای نظامی سپاه باید مهار شود افزود: ترامپ در قضیه عدم خرید نفت ایران توسط کشورهای جهان موفق نشد و کشورها اذعان داشتند بدون نفت ایران ساز و کار تولیدشان مختل می‌شود.

نیازمند با بیان اینکه در تحریم‌ها عملیات رسانه‌ای و روانی بسیار پیچیده‌تر است بیان کرد: شایعه‌سازی و اخلال در فضای روانی جامعه همچون شایعه کمبود بنزین مردادماه در استان‌های گیلان و مازندران از حربه‌های دشمن جهت ایجاد تنش در کشور بود.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با تاکید بر نقش بنگاه‌های خبرپراکنی که با تمام قوا در این جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی فعال هستند گفت: نقش معلمان و مربیان در این امر نقش مهمی است چرا که دهه هشتادی‌ها در فضای رسانه‌ای رشد یافته‌ و سبک جدیدی از زندگی را تجربه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از فرصتی بزرگ که جوانان مومن و انقلابی کشور هستند برخوردار است خاطرنشان کرد: شهید حججی، شهید سیرت‌نیا و شهید حامد کوچک‌زاده از این نسل جوانان انقلابی بودند که به‌خاطر فعالیت‌های فرهنگی، شهیدان فرهنگی محسوب می‌شوند.

نیازمند با بیان اینکه هرچه اقتصاد ما قوی‌تر باشد دشمن کمتر می‌تواند از شرایط ما سوء‌استفاده کند اظهار داشت: دشمن از وابستگی ما به نفت و ارز سوء‌استفاده می‌کند تا به ما ضربه بزند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ژاپنی‌ها از خودکفایی درونی رشد کردند و حتی مونتاژ را هم قبول نداشتند افزود: این باور که ما توانمند هستیم باید به نسل جوان و نوجوان ما منتقل شود.

وی با بیان اینکه در عرض 50 سال حکومت مسلمانان در آندلس از هم پاشید چون دشمنان با استفاده از رواج فساد بین حاکمان و جوانان در آنها رخنه کردند و سبب شکست مسلمانان شدند گفت: وقتی هوای نفس حاکم شود دیگر مقاومتی وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در این نشست اظهار داشت: دانش آموزان باید هرچه بیشتر به سوی کتاب و کتابخوانی تشویق شوند تا از وابستگی به فضای مجازی کاسته شود.

حسین قدیمی آزاد با اشاره به اینکه با آینده نگری حضرت امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج صادر شد خاطرنشان کرد: بسیج نام مقدسی است که از انسان‌های متعهد در بستر جامعه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی از بسیجیان انتظار می‌رفت که در میدان‌های نبرد حق علیه باطل حضور یابند افزود: در آن برهه از زمان بسیجیان با دیگر اقشار کشور خالصانه تلاش کردند تا حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمنان نیفتد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت با اشاره اینکه بسیجیان مخلصانه تلاش کردند تا با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها استقلال کشور در 8 سال دفاع مقدس حفظ شود گفت: بسیجیان پس از پایان جنگ تحمیلی هم در عرصه‌های علمی و سازندگی حضور پیدا کرده و در تلاش هستند استقلال کشور حفظ شود.

قدیمی‌آزاد با تاکید بر اینکه بسیجیان بدون هیچ چشمداشتی می‌کوشند تا مشکلات و معضلات جامعه را حل کنند ابراز داشت: بسیجی دنبال رفاه مادی نیست و برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و استقامت کشور ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه با تلاش راویان دفاع مقدس،راهیان نور و مربیان آموزش و پرورش خاطرات رشادت‌های شهیدان گلگون‌کفن برای کودکان و نوجوانان نسل جدید که آینده‌سازان کشور هستند بازگو می‌شود گفت: هرجا نیاز است بسیجی خالصانه حضور دارد تا فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جدید منتقل شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از فعالان حوزه راهیان نور و مربیان این حوزه در آموزش و پرورش گیلان تقدیر شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار