کد خبر : 26060
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶

دشمن در اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ احمقانه خود را با دین ملت ور انداخت/ رضاخان هم نتوانسته بود دین مردم را بگیرد

دشمن در اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ احمقانه خود را با دین ملت ور انداخت/  رضاخان هم نتوانسته بود دین مردم را بگیرد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بسیج جامعه جهانی در برابر اسلام و انقلاب گفت: مقاومت جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهان برگرفته از مقاومت حکومت علوی است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم بیست و نهمین سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی در مصلا امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اصول اساسی حکومت امام علی علیه‌السلام اظهار کرد: اصول و بنیان حکومت امام خمینی (ره) بر پایه حکومت امام علی علیه‌السلام استوار بوده است.

وی حکومت پنج‌ساله امام علی علیه‌السلام را متمایز با حکومت‌های پس‌ازآن برشمرد و افزود: تنها حکومت شبیه و منطبق با حکومت امام علی علیه‌السلام، حکومت امام زمان است که مقام معظم رهبری در این مسیر صادقانه و مقتدرانه گام برداشته است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری اصل اسلام مداری را از شاخصه و اصول حکومت امام علی علیه‌السلام دانست و گفت: حکومت پنج‌ساله امام علی علیه‌السلام که به حضرت با اصرار واگذار و به فرموده مولا آوردن دین به صحنه و اجرای حدود الهی تنها شرط پذیرفتن زمان‌داری حکومت امام علی علیه‌السلام بود.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مکتب مداری مهم‌ترین اصل حکومت در جمهوری اسلامی است تصریح کرد: امام خمینی (ره) مکتب ما را بر مبنای مکتب اسلام بنا نهاد و مقام معظم رهبری نیز با قدرت در این مسیر گام برمی‌دارد.

خاتمی با اشاره به تمایز حکومت اسلامی با حکومت‌های موجود غربی گفت: حکومت‌های آمریکایی و اروپایی برای انسان ارزش قائل نیستند و با تروریست پروری در تلاش هستند تا دین اسلام نباشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام تلاش دشمن وجود ایرانی بدون دین اسلام است خاطرنشان کرد: دشمن در اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ احمقانه خود را با دین ملت ور انداخت درحالی‌که قبلاً رضاخان هم نتوانسته دین مردم ایران را از آن‌ها بگیرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تکلیف مداری گفت: امام خمینی (ره) معتقد بودند که باید به تکلیف عمل کرد و در جنگ نیز اعلام کردند که هیچ‌گاه با اهدای خون شهدا و انجام به وظیفه نادم نیستیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به روحیه تکلیف مداری رهبر معظم انقلاب افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما فرزندان رمضان و عاشورا هستیم و از ملامت‌ها نرنجیده و نادم نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین حساب فریب‌خورده‌ها را جدا می‌رسید اما با سران و خواص قاطعانه و پیامبرگونه برخورد می‌کرد گفت: امام خمینی همچون امام علی علیه‌السلام همان میزان که با فریب‌خورده‌ها مهر می‌ورزید با سران برخورد قاطع داشتند و نوع رفتار مقام معظم رهبری در حوادثی مثل ۸۸ از این قبیل بوده است.

خاتمی با اشاره به امانت‌داری امیرالمؤمنین در حکومت ارزشی گفت: بینش و تفکر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بر مبنای امانت‌داری و رعایت تقوای الهی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرهنگ مقاومت در همه اصول امیرالمؤمنین افزود: خداوند وقتی مقاومت ملت ایران در برابر متجاوزین دید به ما عزت داد و این فرهنگ پایداری برگرفته از اصول مقاومت امام علی علیه‌السلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مقاومت جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهان برگرفته از مقاومت حکومت علوی است بیان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی در برابر جبهه کفر یک‌تنه ایستاده و قطعاً پیروز خواهد شد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به توجه بیش‌ازپیش دولت به برجام و تیترهای عیدانه برخی رسانه‌ها تصریح کرد: در فلسطین نیز مذاکره جواب نداده بلکه تنها با انتفاضه‌های پی‌درپی و مقاومت‌های ملت‌ها است که استکبار را زمین‌گیر می‌کند.

خاتمی با اشاره به اینکه قرآن به اتحاد مسلمین تأکید کرده افزود: الحمدالله ملت ایران بر اصول وحدت دارند و حضور یکپارچه در روز قدس نمونه‌ای از آن است درحالی‌که اختلاف‌سلیقه یک امر طبیعی است و باید در جامعه وجود داشته باشد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به بسیج جامعه جهانی در برابر اسلام و انقلاب گفت: هجمه همگانی جامعه جهانی در مقابل انقلاب اسلامی ایران بیانگر رسیدن آوازه انقلاب و اسلام در جهان است وگرنه انسان مرده نیازی به لگدزدن ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری هیهات من الذله را از شعار ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران با داشتن امام علی، حضرت اباعبدالله و رهبری دائیانه رهبری هیچ‌گاه رنگ ذلت را بر خود نمی‌بیند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار