کد خبر : 30028
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1397- 30: 19

دشمن در فضای مجازی از هر حیله‌ای برای ضربه‌ زدن به انقلاب استفاده می‌کند

دشمن در فضای مجازی از هر حیله‌ای برای ضربه‌ زدن به انقلاب استفاده می‌کند

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هیچ محدودیتی در فضای مجازی ندارند و برای ضربه زدن به انقلاب از هر حیله‌ای استفاده می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، سردار محمد عبدالله‌پور عصر امروز در مراسم اختتامیه دوره تربیت راهنمای فضای مجازی در رشت اظهار داشت: فعالان فضای مجازی باید دشمن را از این فضا بیرون کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان جنگ در فضای مجازی علیه دشمنان انقلاب را جنگی نابرابر دانست و عنوان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی هیچ محدودیتی در فضای مجازی ندارند و برای ضربه زدن به انقلاب از هر حیله‌ای استفاده می‌کنند.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه فعالان فضای مجازی باید تمام اقدامات خود را برای کسب رضای خداوند متعال انجام دهند افزود: این امر سبب می‌شود تا بتوانند در برابر مشکلات ایستاده و با دشمن مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور در اوایل انقلاب با وضعیت آشفته‌ای مواجه بود خاطرنشان کرد: ترورهای منافقان، جنگ تحمیلی و قائله بنی‌صدر از جمله مشکلات کشور در سال‌های نخست انقلاب بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان دستور مقام معظم رهبری در راستای نوشتن برنامه پنجاه ساله برای کشور را نشانه ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: همه ما موظف به ایستادگی و حفظ انقلاب هستیم.

سردار عبدالله‌پور مراسم پیاده‌روی اربعین را تجلی حضور امت اسلامی دانست و تصریح کرد: فعالان فضای مجازی سربازانی هستند که امروز مکلف شدند تا با مدد خدای متعال در عرصه مجازی جهاد کنند.

یکی از کارشناسان فضای مجازی در این مراسم با اعلام اینکه ۲۸۰ نفر برای شرکت در دوره تربیت راهنمای فضای مجازی شرکت ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۳۰ نفر انتخاب شدند افزود: از این میان ۷۴ نفر مرد و ۵۶ نفر خانم بودند.

سجاد ستوده با بیان اینکه ۳۶ نفر از حاضران در این دوره دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۴ نفر دارای مدرک دکترا بودند گفت: رژیم مصرف، تکنیک‌های اقناعی، مدیریت فضای مجازی در خانواده و سواد شبکه‌های اجتماعی بخشی از سرفصل‌های این مرحله مقدماتی این دوره بود.

وی فضای مجازی و رسانه و خودکنترلی در فضای مجازی را سرفصل‌های مرحله تکمیلی دوره تربیت راهنمای فضای مجازی دانست و افزود: بعد از مراسم اربعین از حاضران این دوره آزمون عملی گرفته شده و به نفرات برتر مدرک مربیگری فضای مجازی اعطا می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه به فضای مجازی اظهار داشت: جمهوری اسلامی باید با قدرت در فضای مجازی حضور داشته باشد.

حسن ظهیری با بیان اینکه رسانه در گذشته فضای تعاملی نداشته و صرفاً ارتباطی یک طرفه با مخاطب وجود داشت عنوان داشت: امروز رسانه در فضایی تعاملی قرار دارد که مخاطبان نیز در آن اظهار نظر می‌کنند.

وی با بیان اینکه محیط تعاملی فضای مجازی سبب می‌شود تا سخنان گروه‌های مختلف را بشنویم و بتوانیم به آن پاسخ بدهیم تصریح کرد: سواد رسانه جزء نخستین لازمه‌های امروز برای تولید محتوا در جامعه اسلامی است

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز در این مراسم فضای مجازی را یکی از ابزار دشمن علیه انقلاب اسلامی دانست و گفت: براساس اسناد به دست آمده سازمان سیا آمریکا بیشترین جاسوسی را در فضای مجازی علیه ایران انجام داده است.

سرهنگ ایرج محمدخانی نقض حریم خصوصی را عمده‌‌ترین مشکل فضای مجازی دانست و تصریح کرد: امروز شاهدیم که یک نوجوان ۱۲ ساله موفق می‌شود تلگرام یک خانم ۳۶ ساله هک کرده و او را تهدید به انتشار اطلاعات شخصی کند.

وی با اعلام اینکه ارتکاب جرم در فضای مجازی سن و سال نمی‌شناسد خاطرنشان کرد: ارتقای سطح سواد فضای مجازی می‌تواند عموم مردم جامعه را از مشکلات و معضلات حوزه فضای مجازی در امان نگه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار