کد خبر : 6997
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395- 43: 13

دشمن شناسی از مهمترین شاخص‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است

دشمن شناسی از مهمترین شاخص‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است

ابوترابی فرد گفت: دشمن شناسی یکی از مهمترین شاخص‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش گیلانستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی در مراسم یادواره ۷۰۰ شهید شهرستان رودسر اظهار داشت: دشمنان همیشه درصدد برنامه ریزی جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این راستا کشورهای اسلامی باید هوشیار و آگاه باشند.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن شناسی یکی از مهمترین شاخصه ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است اعلام کرد: خداوند در قرآن بارها تاکید فرموده که جامعه اسلامی با دشمنان جدی و همیشگی روبه‌روست از این رو نباید لحظه‌ای از افزایش توان دفاعی غافل بود.

وی نظرات دوراندیشانه مقام معظم رهبری را نشأت گرفته از آیات قرآنی خواند و گفت: ایشان اگر درباره تقویت قوای دفاعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دیگر جهات را بیان می‌کنند این نظرات برگرفته از آیات قرآن است زیرا خدواند در آیاتش بارها امرکرده که جامعه اسلامی باید در همه عرصه‌ها قدرتمند باشد.

ابوترابی فرد به دو توصیه مهم مقام معظم رهبری به نخست وزیر وقت عراق اشاره کرد و افزود: ایشان در نامه‌ای به نخست وزیر عراق توصیه فرمودند در دو زمینه برخورداری از نیروی قوی نظامی و تشکیل دستگاه اطلاعاتی و امنیتی مقتدر اقدام کنند که هیچ‌کدام عملی نشد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی حضور گروهک تروریستی داعش در منطقه عراق را ناشی از عدم توجه به این دو توصیه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: امروز مردم بی‌دفاع موصل و دیگر مردم عراق تاوان این عدم توجه را با جان و مال خود می‌پردازند.

وی تصریح کرد: دشمن را باید شناخت و نباید لحظه‌ای از دشمن غافل بود و او را باید کیلومترها دورتر از خاک کشور نگه داشت زیرا کسانی که دشمن را در خانه ببینند سخت در آسیبند و زمانی‌که دشمن را در کیلومترها آن‌طرف‌تر خاک خود نگه دارید آن وقت می‌توان از اقتدار کشور دفاع کرد.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه دشمن شناسی مسئله‌ای بسیار مهم و اساسی است افزود: امروز دشمن واقعی ملت ایران و همه جوامع اسلامی، آمریکا و نظام سیاسی حاکم بر جهان است که در اندیشه مصادره کشورها هستند و آل سعود و آل خلیفه مزدوران ضعیف این قدرت‌ها هستند.

نایب رئیس سابق مجلس گفت: ملت ایران دشمنان قدرتمندی دارند از این رو باید نقشه راه صحیح در برابر دشمنان را بشناسیم که امروز مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت این نقشه راه را نه تنها برای ما بلکه برای همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان به زیبایی ترسیم کرده‌اند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در همه عرصه‌های دفاعی، نظامی، انسجام ملی و وحدت به‌عنوان کشوری نمونه و مقتدر است اما در عرصه اقتصادی متاسفانه برخی مشکلات وجود دارد که باید برطرف شود.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه دشمنان و کشورهای ریز و درشت منطقه بدانند ایران اسلامی قدرت را برای کشورگشایی نمی‌خواهد و فقط درصدد دفاع از خود هستند و این راه و رسم شهدا و آموزه دینی ماست.

ابوترابی فرد اعلام کرد: شفافیت در عرصه‌های اقتصادی، شکل گیری نظام بانکداری و مالیاتی صحیح و برخورد با مفاسد اخلاقی، اقتصادی و سیاسی موجب ریشه کن شدن فساد در اقتصاد کشور می‌شود.

وی تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد مقاومتی را برگرفته از آیات الهی خواند و افزود: ما از سرمایه‌های موجود در کشور خیلی کم استفاده می‌کنیم؛ باید موتور خلق ثروت روشن شود و این موضوعی است که مردم باید از مسئولان در جهت ایجاد اشتغال و کار مطالبه کنند.

به گزارشگیلانستان، شرکت کنندگان در این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق استان گیلان، ۷۰۰ شهید تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار