کد خبر : 19743
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396- 52: 8

دشمن شناسی رمز پیروزی ملت ایران است/ مشکلات کشور تنها با تکیه بر توان داخلی و استحکام ساخت درونی قدرت با نگاهی درون زا و همراه با توجه به بیرون ممکن است

دشمن شناسی رمز پیروزی ملت ایران است/ مشکلات کشور تنها با تکیه بر توان داخلی و استحکام ساخت درونی قدرت با نگاهی درون زا و همراه با توجه به بیرون ممکن است

بیانیه شورای تبیین مواضع بسبج دانشجویی استان در خصوص ۱۳ آبان و قانون کاتسا.

به گزارش گیلانستان، بیانیه شورای تبیین مواضع بسبج دانشجویی استان در خصوص ۱۳ آبان و قانون کاتسا.

بسمه تعالی

ملت مسلمان ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، بارها توسط مخالفین و معاندین با مسیر انقلاب چه در داخل و چه در خارج از آن و توسط به اصطلاح ابرقدرت ها دچار آزمون ها و آزمایش های سخت و دشواری گردیده است که هر کدام از آنها به تنهایی برای از پا درآوردن یک ملت کفایت می نمود. آزمون هایی چون جنگ هشت ساله، غائله های تجزیه طلبانه، جولان منافقین به اصطلاح ضدامپربالیستی که مورد حمایت اربابان سرمایه دار جهانی بوده و هستند، فتنه های گوناگون و در این اواخر تحریم های ظالمانه ی اقتصادی که در تاریخ بشر اعمال چنین تحریم هایی از حیث کم و کیف بی سابقه بوده است.

حرکت هایی که همه آنها در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی و به دنبال عدم شکل گیری یک قدرت جدید در دنیا از طریق مقابله مستقیم و یا بالابردن هزینه های حرکت به سمت اهداف و آرمان های انقلا ب بوده است. البته نا گفته پیداست که تمام این موارد با ایستادگی ملت ایران در سایه عنایات حضرت حجت (عج) و با تدابیر مقام عظمای ولایت ره به جایی نبرده اند و دشمن نیز در پی شکست در هر مرحله، با طرحی جدید سعی در ادامه روند خود به امید باطل رسیدن به نتایج مدنظر خود برآمده است که ملت بصیر ایران با دشمن شناسی بی نظیر خود همه آنها را نقشه بر آب کرده است.

ملتی که به خوبی توانسته است تا تاکتیک های متفاوت دشمنان خود را به خوبی درک کند و در برابر آنها دچار لغزش نشود که نمونه بارز تجلی آن را می توان در یوم الله ۱۳ آبان مشاهده نمود. در واقع ۱۳ آبان از این رو یوم­الله نامیده شد که ملت ایران توانست پس از دفع شر استبداد به عنوان دشمن داخلی، موفق به شناسایی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به عنوان دشمن اصلی محور تلاش برای نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی خود شده است و به همین مناسبت امام راحل عظیم الشأن ما این حرکت را انقلاب دوم نامیدند. و در این مسیر نه تنها که هیچ گاه تسلیم خوی سلطه گر مآبانه دشمن قلدر منش خود نگردید بلکه اسیر رفتارهای مزورانه دشمن خود نیز نگردید و تدلیس ها و شیطنت های این شیطان بزرگ جهانی را خنثی و دفع شر کرده است. ناگفته نیز پیداست که طرف مقابل نیز هر بار با طرحی جدید در پس نیل به اهداف خود برآمده است و به نوعی دشمنی خود را به کرات نسبت به این ملت مشخص نموده است که نمونه آخر آن اعمال تحریم های اقتصادی به بهانه تلاش برای عدم دستیابی ملت ایران به فناوری ساخت سلاح هسته ای بوده است که از اساس بهانه ای باطل با ادله ای پوچ است.

اعمال تحریم ها، فضایی را در داخل کشور به ویژه در قسمتی از نخبگان و تصمیم سازان نظام مبنی بر حل مشکل با گام زدن در مسیر گفتگو و مذاکره با کداخدا ها به وجود آورد مسیری که از ابتدا مورد انتقاد بسیاری از دلسوزان بود و دلیل آن هم درک آنان نسبت به عدم اعتماد به آمریکا و عدم صدق نیت آمریکا در مذاکرات بوده است. طی این مسیر که با هیاهوی بسیار و بزک کردن دشمنی عنود چون آمریکا در داخل توسط غرب گرایان و غرب پرستان داخلی صورت گرفت برای کشور هزینه های زیادی به همراه داست و هر چند که نتیجه تلخ این نحوه تعامل منجر به رشد ملت ایران و هوشیاری سایر ملل دنیا گردید اما همچنان مسیر بزک کردن غرب این بار با کلید واژه ی اعتماد به اروپا در بین همان قشر در حال بازتولید و تزریق به بدنه ی جامعه است.

البته بدقولی های طرف آمریکایی و تبعیت عملی طرف های اروپایی علیرغم مخالفت های لفظی و کلامی راه را برای چنین جریان هایی سخت و ناهموار کرده است که از آخرین نمونه های آنها می توان به ارایه لیست جدید تحریم ها علیه سپاه پاسداران توسط وزارت خزانه داری آمریکا در راستای اجرایی کردن قانون “کاتسا” دانست. قانونی که به اصطلاح به “مادر تحریم ها” معروف شده و هدف اصلی آن برای کاستن از نفوذ منطقه ای ایران و ضربه زدن به عناصر اقتدار آفرین داخلی علی الخصوص مساله موشکی ایران بوده است. در این مورد اشاره به چند تذکر ضروری به نظر می رسد:

  1. آمریکا به کرات و به تجربه ثابت کرده است که به هیچ وجه قابل اطمینان نبوده و نخواهد بود. در ساختار تصمیم در آمریکا و به طور کلی نظام های برآمده از تفکرات این چنینی آن چه که عامل حرکت است منفعت بوده و حفظ منافع مبنای تصمیم گیری های خرد و کلان است و همه این ها در حالی است که در رابطه با ایران و آمریکا اصلی ترین منفعت خود را در ایران و منطقه فروپاشی و تغییر حاکمیت در ایران می داند و این امری نیست که از آن پرده پوشی نمایند بلکه به صراحت در چند وقت اخیر توسط آقای تیلرسون وزیر خارجه آمربکا گفته شده و در گذشته نیز مورد ناکید و نایید همه تصمیم سازان و تصمیم گیران آمریکایی بوده است. علی ای حال با چنین دستگاهی تصمیمی اعتماد به دشمن اگر خیانت نباشد حتما در ردیف حماقت قابل دسته بندی است و دل بستن به او و قول هایش برای رفع گرفتاری ها و مصائبی که خود او مسبب آنهاست کاری احمقانه و خلاف تدبیر می نمایاند.
  2. پس از آشکار شدن چهره ی واقعی آمریکا برای ملت به حدی که دیگر جایی برای بزک کردن آن توسط برخی از عناصر داخلی باقی نماند، متاسفانه امروزه شاهد خیال بافی های خام توسط این جریان هستیم. خیال بافی هایی که معتقدند می توانند بین اروپا و آمریکا انفصال ایجاد کنند و در این تصور به سر می برند که اروپا در این دعوا جانب ایران را خواهد گرفت و سعی در بازتولید تجربه ی شکست خورده اعتماد به غیر ولی این بار با محوریت اعتماد به اروپا هستند. رفتار و تفکرات این جریان را می توان بازتولید متفکرانی چون میرزاملکم خان و حسین خان سپهسالار و دیگر دولت مردان قاجاری دانست که به جای تکیه زدن به توان داخلی مدام در دول اروپایی سیر می کردند به امید آنکه با یک قرارداد بتوانند تغییری در وضع ملک و مملکت ایجاد نمایند و در این مسیر چیزی جز اتلاف سرمایه های مادی و معنوی و عقب افتادگی در طول زمان نصیب ملت ایران نگردید.
  3. آن چه به کرات توسط امام (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان راه نجات ملت ایران به آن اشاره و تاکیده شده است، توجه به سرمایه های داخل و ظرفیت بومی موجود در ملت و سرزمین ایران است. طراحی سازوکاری درون زا که غافل از برون نگری نیست ایده آل مطلوبی است که در راه نجات و سعادت ملت ایران در گرو پیروی از آن قرار دارد و استحکام ساخت درونی قدرت و افزایش میزان بازدارندگی در تمام حوزه های ممکن علی الخصوص حوزه های اقتصادی، فرهنگی و نظامی مسیری است که ملت ایران با همت همه ی ارکان داخلی و ظرفیت های موجود خود در راه آن گام بردارد اقتصاد مقاومتی نسخه ای برآمده از منطق برای غلبه بر مشکلات اقتصادی است که متاسفانه تاکنون در کشور آن طور که باید و شاید جدی گرفته نشده است که امید است با تحلیل صحیح وضع موجود توسط دولت مردان و تصمیم گیری با همت و تلاش مضاعفی که جبران گذشته ها را نیز بکند جدی گرفته شود.
  4. تجربه نشان داده است که حفظ اقتدار در برابر دشمن همواره باعث عقب نشینی و نصرت برای مومنین گشته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی توانمند انقلاب و نظام با گام برداشتن در این مسیر باعث به وجود آمدن عزت و اعتبار برای انقلاب اسلامی و نظام شده است و این امری نیست که مورد غفلت دشمنان قرار بگیرد و اعمال تحریم های کهنه گذشته در قالب و اسامی جدید خود گواهی بر این عقیده است. تلاش در مسیر اعتلای نظام اسلامی در حوزه های گوناگون از فعالیت های نظامی و علمی گرفته تا خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین تا حمایت های صادقانه مبنی بر اصول اسلامی و انقلاب از جریان مقاومت و استکبار ستیزی در منطقه و جهان برگ زرینی از کارنامه پر تلالو این سازمان انقلابی است که جا دارد به نمایندگی از ملت شریف ایران از این عزت آفرینی ملی و امید آفرینان انقلاب تشکر و قدر دانی نمائیم.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار