کد خبر : 56471
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399- 30: 12

دعوتی از جنس عاشقی/ فعالیت بچه‌های مسجدی در مقابله با کرونا

دعوتی از جنس عاشقی/ فعالیت بچه‌های مسجدی در مقابله با کرونا

اینجا، کارگاه تولید ماسک، دعوتی از جنس عاشقی است که برخلاف ادعای شبکه‌های معاند نه تنها تجمع بچه‌های مسجدی، بسیجی و هیئتی عامل شیوع کرونا نیست بلکه عامل تولید وسایل مقابله با کروناست.

به گزارش گیلانستان، بی‌شک امروز «کرونا» حرف اول همه محافل و مجامع شده است، ویروس منحوسی که بیش از هفت ماه مهمان ناخوانده مردم شده و قصد کوچ کردن ندارد.

از همان ابتدای ورود این ویروس بود که فضای مجازی غرق فداکاری جامعه پزشکی شد و به خاطر حساس بودن کار و جانفشانی‌شان برای حفظ سلامت مردم و جامعه، مدافعان سلامت نام گرفتند.

در این میان گروه‌های دیگری هم خودجوش برای سلامت مردم دست به کار شدند و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع وارد میدان شده تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند.

از همان روز‌های اول ورود ویروس کرونا به ایران، بسیج جامعه زنان کشور اعلام کرد آماده است با تمام قوا نیرو‌های خود را برای کمک به بخش‌های جامعه وارد میدان کند که در این میان بسیج جامعه زنان صومعه‌سرا هم از این موضوع مستثنی نبود و هر یک از خواهران بسیجی با تمام توان فعالیت کردند.

به کارگاه تولید ماسک که به همت پایگاه بسیج خواهران ام عماره ضیابر و بانوان مسجدی راه‌اندازی شده، رفتیم تا از نزدیک تولیدات ماسک آنها را مشاهده کنیم، اینجا کارگاهی است که همدلی و نوع‌دوستی در آن موج می‌زند، ماسک‌ها به دست انسان‌هایی ساخته می‌شود که بیشتر از هر زمان دیگری به فکر همنوع خود هستند، همه کسانی که اینجا هستند دعوت شده‌اند، دعوتی از جنس عاشقی.

در این کارگاه صدای چرخ‌های خیاطی و دستگاه مخصوص برش پارچه‌های ماسک، سکوت را درهم می‌شکند و برخلاف ادعای شبکه‌های معاند اینجا تجمع بچه‌های مسجدی، بسیجی و هیئتی عامل شیوع کرونا نیست بلکه عامل تولید وسایل مبارزه با کروناست.

خواهران جهادگر گرد هم آمده‌اند تا یک‌بار دیگر کمبود‌ها را رفع و نیاز‌ها را مرتفع سازند، این کار امروز و دیروزشان نیست بلکه این کارگاه بیش از ۶ ماه است که در حال دوخت ماسک است.

«شیوا بشاش» با بیان اینکه این کارگاه تولیدی به صورت خودجوش و با کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده است اظهار کرد: در این کارگاه جمعی از خواهران بسیجی که همه مسجدی هم هستند، گردهم آمده‌اند تا کمک‌کار کادر درمان باشند.

فرمانده پایگاه بسج خواهران ام عماره ضیابر افزود: وقتی زمزمه کمبود ماسک و دستکش و لباس‌های پزشکی مطرح شد، بانوان ضیابری پای کار آمده و علاوه بر تولید کالا‌های مورد نیاز، نسبت به توزیع آن‌ها هم اقدام کردند.

وی با بیان اینکه تعدادی از خواهران به طور ثابت در این کارگاه فعالیت دارند گفت: برخی از بانوان هم هفته‌ای چند روز به این کارگاه می‌آیند و کمک می‌کنند.

بشاش با بیان اینکه از اوایل انقلاب تاکنون همیشه بچه‌های مسجدی و بسیجی که جدای از هم نیستند اقدام به کارهای جهادی کرده‌اند تصریح کرد: مسجد و بسیج به عنوان مرکز هدایت جامعه و خانه امید است و افتخار ما این است در خدمت مردم باشیم و بدون بودجه و حمایت سازمانی طعم شیرین خدمت جهادی و بی ادعا را به مردم شریف و همیشه وفادار بچشانیم.

این بانوی مسجدی خاطرنشان کرد: هیچ چیز شیرین‌تر و لذت بخش‌تر از تزریق آرامش و تامین نیازهای مردم نیست و این اقدامات جهادی و میدانی برخواسته از روحیه انقلابی جوانان مسجدی و بسیجی است.

«رقیه رمضانی» با بیان اینکه فعالیت در کارگاه تولید ماسک برایم خوشایند است اظهار کرد: وقتی دیدیم برخی افراد سودجو سوداگران کرونا شدند و با احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی ماسک و لوازم بهداشتی باری بر دوش مردم و جامعه پزشکی تحمیل کردند به صورت خودجوش به صحنه آمدیم و دست در دست هم فعالیت جهادی خود را در مسجد و پایگاه بسیج آغاز کردیم.

این جوان بسیجی و مسجدی با بیان اینکه بر اساس احساس وظیفه اجتماعی در این کار خیر قدم برداشتیم افزود: کم کردن دغدغه‌های مردم از مهمترین دلایل حضورم در این کارگاه است.

وی با بیان اینکه ما جوانان مسجدی و بسیجی دست به دست هم داده‌ایم تا با تولید ماسک، مردم حداقل دغدغه تهیه ماسک نداشته باشند گفت: تلاشمان در این کارگاه این است تا به همنوعان خود خدمت کرده و از مردم حمایت کنیم.

رمضانی با بیان اینکه در شرایط فعلی همه شهروندان باید به توصیه‌های ستادملی مبارزه با کرونا دقت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تصریح کرد: امیدواریم با رعایت کردن اصول بهداشتی هر چه زودتر این ویروس ازجامعه ریشه‌کن شود.

آری، جوانانی که امروز در مسجد و پایگاه به اقدامات جهای مشغول هستند هیچ کدام جنگ و هشت سال دفاع مقدس را ندیده‌اند، نسل‌ها عوض شده ولی این جوانان با راه شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس آشنا هستند و با تاسی از جوانان هشت سال دفاع مقدس راه مقاومت و ایستادگی را به خوبی آموخته‌اند زیرا می‌دانند آخر راه مقاومت، پیروزی است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار