کد خبر : 5674
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1395- 43: 18

دفاع از حقوق‌های نجومی تدفین امید است/کارخانه چوب اسالم به ورشکستگی رسید

دفاع از حقوق‌های نجومی تدفین امید است/کارخانه چوب اسالم به ورشکستگی رسید

امام جمعه اسالم گفت: کارخانه چوب اسالم پس از ۴۰ سال تعداد کارگرانش از ۲ هزار نفر به ۱۴۰ نفر رسیده و در حال ورشکستگی است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام اصغر جدایی امروز در نماز جمعه این شهر تقوا را کلید نجات در هنگامه سکرات مرگ و رهایی از آتش جهنم است.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید بزرگ غدیر افزود: روز سه‌شنبه ۱۸ ذی‌الحجه و ۳۰ شهریور عید بزرگ غدیر خم است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه غدیر روز کامل شدن دین و اتمام نعمت پروردگار است، ادامه داد: غدیر روز جاودانگی اسلام در سایه هدایت به سوی ولایت و روز طلوع خورشید ولایت از افق بلند تاریخ اسلام است.

وی با اشاره به سکونت جمعیت زیادی از اهل تسنن در اسالم، تصریح کرد: غدیر بزرگ‌ترین رمز وحدت بین مسلمانان و بهترین راهکار به آرامش رسیدن آنهاست.

جدایی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی آرامش کامل برقرار است، ادامه داد: کشور های اسلامی هر کدام به نوعی در آتش جنگ و فتنه نابود می‌شوند.

وی با بیان اینکه چرا تسلیم منطق و استدلال نمی‌شویم، گفت: چرا باید بین علما و فرهیختگان و دانشمندان دینی دنیا که باید سمبل علم و اخلاق و صبر و وحدت باشند، هنوز وحدت کامل ایجاد نشده است.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به اینکه باید برای معضل و بلای بزرگ جامعه مسلمین کاری کنیم، افزود: باید این آتش فتنه و اختلاف با وحدت و همدلی برطرف و توطئه شیاطین را خنثی کنیم.

غدیر اصلی‌ترین برگه صفحه پازل تاریخ اسلام است

وی غدیر را اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین برگه صفحه پازل تاریخ اسلام خواند و تصریح کرد: مسلمانان جهان نباید بیش از این به خاطر سوء‌تفاهمات در آتش ناامنی و جنگ و خونریزی و خصومت بسوزند.

جدایی به نامگذاری سال‌ها با موضوع اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که شرط مهم رشد اقتصادی کشورها ارتباط مستقیمی به بالا بردن تولیدات داخلی آنها دارد.

وی تقویت تولید داخلی را اصل مهمی دانست که نباید ضربه بخورد و گفت: تعجب‌آور است یک مسؤول اقتصادی از تهران می‌آید و به کارخانه چوب اسالم می‌رود و به جای حل مشکل می‌گوید «ما پول نداریم، نمی‌توانیم پول دهیم و خودتان کارخانه را بچرخانید».

دفاع از حقوق‌های نجومی تدفین امید است/کارخانه چوب اسالم به ورشکستگی رسید

خطیب جمعه اسالم اضافه کرد: فرد مذکور در سخنرانی‌های خود از حقوق‌های نجومی دفاع می‌کند، آیا این تدبیر و امید است یا تدفین امید.

وی با اشاره به اینکه آیا این سیاست در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و یا بر ضد آن است، افزود: اگر کارخانه چوب اسالم تعطیل شود کاری می‌کنم که هرگز خاطره اسالم را فراموش نکنند.

جدایی با بیان اینکه بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی هم حدی دارد، ادامه داد: چرا باید تعداد کارگران کارخانه چوب اسالم پس از ۴۰ سال از ۲هزار نفر به ۱۴۰ نفر برسد و ورشکست شود، آیا این مدیریت تدبیر و امید است.

وی یکی از تکالیف و وظایف ائمه جمعه را ورود به مسائل سیاسی روز عنوان کرد و یادآور شد: اگر ائمه جمعه درباره مسائل سیاسی روز سکوت کنند جای تعجب دارد.

خطیب جمعه اسالم با بیان اینکه گاهی سخنانی بر زبان رانده می‌شود که بوی لیبرالیسم می‌دهد، اضافه کرد: بوی تفکر سکولار به مشام می‌رسد.

وی گفت: در شهرستان تالش بارها برخوردهایی شده که نشان می‌دهد اعتقادی به جایگاه سیاسی ائمه جمعه ندارند.

جدایی به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های مدیریت کشور، شناخت دقیق نیازها و آگاهی از آمار انسانی خود است.

وی خاطرنشان کرد: یک کشور زمانی می‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی کند که دقیقاً بداند چه تعداد جمعیت، شهر و روستا و یا شاغل و بیکار در جامعه است.

امام جمعه اسالم آغاز سرشماری را از سوم تا ۲۴ مهر ماه امسال به صورت اینترنتی عنوان کرد و یادآور شد: مردم به صورت جدی در این سرشماری شرکت کنند و اطلاعات درست ارائه دهند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار