کد خبر : 54547
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399- 51: 10

یادداشت/ نقی هدایتی:

دلخوش دچار خلاء شخصیتی شده است/ حرف مفت را کسی می‌زند که از مدیر کل فاسد دفاع می‌کند

دلخوش دچار خلاء شخصیتی شده است/ حرف مفت را کسی می‌زند که از مدیر کل فاسد دفاع می‌کند

.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان،نقی هدایتی در یادداشتی نوشت:

سومین جلسه شورای اداری استان گیلان صبح روز پنج شنبه (۲ مرداد) با حضور آیت الله فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری در استان، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور، ارسلان زارع استاندار گیلان ،نمایندگان مردم شریف استان درمجلس شورای اسلامی وسایر مسئولین و مدیران کل استان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.
در این جلسه بعد از بیانات آیت الله فلاحتی و هنگام خروج ایشان از سالن اجتماعات، جناب سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با ادبیات و لحنی سراسر توهین آمیز خطاب به حاضرین گفت: ایشان باید ادامه جلسه را هم بنشیند؛ امام جمعه آمد حرف مُفت زد و رفت!”
گزارش مذکور عینا از سایت گیلانستان برداشته شده است . البته نمی دانم که این گزارش تا چه حد منطبق با اظهارات نماینده مردم صومعه سرا در شورای اداری استان است اما ظاهرا هجمه اهانت آمیز دلخوش به نماینده محترم ولی فقیه به گونه ای بوده که لاجرم رسانه ای شده است ؛ از این رو ، به عنوان یک فعال اجتماعی لازم می دانم به چتد نکته اشاره کنم :

۱- رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی می فرمایند :
” تفکیک کنید بین آن چه وظیفه‌ی شما است و آنچه ممنوع است برای شما. شرع و قانون یک چیزهایی را به عنوان کارهای بایدِ شما معیّن کرده، یک چیزهایی را به عنوان نبایدِ شما معیّن کرده؛ هم به بایدها، هم به نبایدها، بایست توجّه بکنید. برخورد احساسی نباید کرد، برخورد غیر منطقی نباید کرد؛ برخورد متین، خردمندانه، قابل توجیه، ولو قوی. گاهی هست که شما حرف طرف مقابل را صددرصد قبول ندارید؛ یعنی صددرصد رد میکنید؛ هیچ اشکالی ندارد، لکن باید جوری نظر و همین رأی مخالف ادا بشود که کسی که از بیرونِ مجلس دارد نگاه میکند، ببیند حق با شما است؛ یعنی با متانت و با خردمندی”. بنابراین، رفتار ناپسند و غیراخلاقی آقای دلخوش با آیت الله فلاحتی مغایر با توصیه های اخیر رهبری است.
۲- آیت الله فلاحتی از روز ۱۴فروردین ۱۳۹۷،امام جمعه رشت
و نماینده ولی فقیه در استان گیلان است. ایشان در مدت حضورشان در گیلان و منصب امامت جمعه رشت ، سعی کرده است در چارچوب سیاست های رهبری، حمایت از نیروهای متدین و انقلابی، دفاع از حقوق مردم ، حمایت از تولید و کارآفرینی و سرمایه گذاری، مبارزه با فساد مالی و اقتصادی رفتار کند. در کارنامه آیت الله فلاحتی پروژه منفی دیده نمی شود .
۳- دلخوش برای جبران و رهایی از فشارهای اجتماعی و نوع برخورد نمایندگان مجلس در جریان تایید اعتبارنامه اش و پس از آن هم تغییر کمیسیونی که چند سال در آن حضور داشت دچار خلا شخصیتی و روانی گردیده است و رفتار اهانت امیز وی علیه ایت الله فلاحتی از همین موضوع ناشی می شود.
۴- حرف مفت در لغت نامه دهخدا. حرف مفت. [ ح َ ف ِ م ُ ] (ترکیب وصفی ، اِ مرکب ) به معنای سخن پوچ. سخن بی پا. حرف پوچ. گفته ٔ بیهوده. حرف بی هوده است. ایت الله فلاحتی در شورای اداری استان حدیثی خوانده و تفسیر نموده است و از مشکلات استان گفته و توصیه هایی هم به مدیران استان داشته اند. این سخنان به گواه حاضرین در جلسه ، بسیار متین، مستدل، اخلاقی و متناسب با فضای جلسه بوده است . به نظر می رسد آن که حرف مفت و پوج و بی محتوا زده دلخوش بوده است نه کسی دیگر.
۵- کسی حرف مفت می زند که از مدیرکل سابق فاسد ورزش گیلان دفاع کرد و از او در انتخابات اخیر مجلس به نفع خود استفاده نمود.
۶- کسی حرف پوچ می زند که بر خلاف وظیفه قانونی اش در امور اجرایی دخالت می کند و مدیران وابسته به خود را بر دولت تحمیل می کند.
۷- کسی حرف بیهوده می زند که برای برکناری من از ریاست هیات کشتی استان که هم پاسدار و هم جانبازم و هم مدیر موفقی بوده ام بامعاون‌ پارلمانی وقت وزیر ورزش مکاتبه می کند .
۸- کسی حرف بی معنی می زند که آدم های مساله دار و رانت خوار را دور و بر خود جمع می کند .
۹- کسی حرف بی محتوا می زند که رزومه ای جز توزیع قیر و اسفالت ندارد.
۱۰- کسی حرف بی پایه می زند که هیچ گاه برای ابهام زدایی از حرف و حدیث هایی که پیرامون خودش دارد پاسخ نمی گوید.
۱۱- کسی حرف مفت می زند که به گفته خضریان نماینده تهران برای تایید اعتبارنامه اش تعهد داده است .
۱۲- حرف مفت نزدن نیاز به پرنسیب و اصالت فکری و سیاسی و فرهنگی دارد که مناسب است اقای دلخوش دقت کند که دارد یا خیر؟
۱۳- برای این که اهانت به علما و به ویژه نماینده محترم ولی فقیه عادی نشود ضرورت دارد نیروهای متدین و انقلابی با ارسال شکواییه هایی به شورای محترم نگهبان ،هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و دادستان مرکز استان به رفتار خارج از اخلاق و نزاکت دلخوش اعتراض نمایند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدرضا حميدي شنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵

اهانت به روحانیت مخصوصا روحانیونی که مورد وثوق مقام عظمی ولایت هستند خط قرمز ما در کشور است
فرق نمی کند منافقی که اهانت می کند پیشوند یا پسوند اسمش اصولگرا باشد یا اصلاح طلب

رفتن به نوار ابزار