کد خبر : 4593
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۸:۲۷

دنبال کردن راه خدا، تحریم و تهدید دارد/ نمیتوان کدخدا را کنار خدا قرار داد/ میخواهند جای دوست و دشمن عوض شود

دنبال کردن راه خدا، تحریم و تهدید دارد/ نمیتوان کدخدا را کنار خدا قرار داد/ میخواهند جای دوست و دشمن عوض شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالروز سرنگونی هواپیمای ایران توسط آمریکا، گفت: می‌خواهند کسانی که بدترین جنایات را در حق ملت ایران روا می‌دارند، در قالب دوست به ملت معرفی کنند.

به گزارش درگیلان، سعید جلیلی بامداد یکشنبه در مراسم احیا شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان که در مسجد سید اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه همگی که تا این وقت شب قرآن به سر می‌گیریم و دعا می کنیم این است که خدایی نکرده افرادی نباشیم که پیامبر گله به درگاه خداوند می‌کند که این افراد قرآن را به کنار گذاشته‌اند.

وی افزود: این یک دغدغه مهم برای هر مومن و انسانی که می خواهد در پیش پیامبر سرافراز باشد، هست که پیش پیامبر شرمنده نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قرآن می فرماید در روزی برخی از انسان‌ها بیان می کنند که ای کاش همراه پیامبر می‌بودیم و راهی را طی می کردیم که پیامبر گفته بود؛ خود انسان ها دچار افسوس و حسرتی می‌شوند که پیامبر راه را به ما نشان داد و ما آن راه را نرفتیم؛ و یا می‌گویند وای بر ما ای کاش فلان آدم و جریان را به دوستی انتخاب نمی‌کردیم.

جلیلی بیان کرد: مصداق اینکه انسان از افرادی باشد که پیامبر از او گله کند این است که راه را طی نکنیم و یا کسانی را دنباله‌روی کنیم که دنبال آن‌ها رفتن برای ما موجب حسرت باشد.

وی ضمن بیان اینکه چگونه دچار چنین حسرت نشویم و چگونه حق قرآن را ادا کنیم، این سوالاتی است که باید به آن پاسخ دهیم، عنوان کرد:

تمام انبیا آمدند که راه را به ما نشان دهند و بسیاری بودند در طول تاریخ انتخاب‌های دیگری داشتند و برای خدا شریک قرار می‌دهند و یا کسانی هستند که شیطان را به همه چیز ترجیح می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر این آیات را در نگاه اول در قرآن بخوانیم، می‌گوییم مگر چنین چیزی ممکن است که شیطان را به جای خداوند ترجیح دهیم؛ خود قرآن بیان می‌کند که برخی از اینها نگاهشان این هست دچار خطای محاسباتی شده‌اند.

جلیلی گفت: اینکه در بعضی موضوعات ببینیم بقیه چه می‌گویند و برای مثال بگویند همه دین خدا را که لازم نیست رعایت کنیم و برای مثال حکم قصاص خوب نیست، باشد آن را کنار می‌گذاریم، این خوب نیست.

وی بیان کرد: برخی محاسبه اشتباه می‌کنند و فکر می‌کنند از این طریق بهتر است و عزت از این طریق به دست می‌آید در حالی که همه عزت از آن خداوند است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر معاون مرسی به ایران، تاکید کرد: معاون آقای مرسی به تهران آمده بود و به او گفتم شرایط خوبی برای کشور شما هست و می توانید با قدرت ایمان مردم کارهای بزرگی انجام دهید اما گفت به این شرایط نیاز داریم و فکر می‌کرد پیروز می‌شوند و نه تنها کمکی به آنها نکردند بلکه به دلت کشیده شدند.

جلیلی تصریح کرد: باید دید در برابر ما چه کسی قرار دارد و اگر می خواهیم راه خدا را دنبال کنیم محاصره و تحریم و فشار و تهدید می کنند و این همیشگی است و برای انتخاب این مسیر باید هزینه‌هایی را داد؛ اگر می‌بینید کسانی چنین شرایطی را دنبال می‌کنند و می‌گویند برای عزت و نصرت و…  است اما فرجام آن چیست؟

وی ادامه داد:  نکند ما این گونه حرکت کنیم که روزی بگوییم کاش این‌گونه عمل نکرده بودیم؛ قرآن می‌گوید این انتخاب صحیح مسیر خداوند است و انتخاب کن و نترس و نگران نباش و این مسیر پر از بهجت و سرور است و دشمن نمی‌تواند به شما آسیب جدی برسانند و جهاد کبیر اینجا معنی پیدا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ایستادگی و جهاد کبیر این است که اگر خدا را داری، نمی‌توانی کدخدا را کنار آن قرار داد و نظام اربابی در کنار آن قرار داد؛ آمریکایی‌ها می‌گویند رهبری آمریکا در جهان باید حفظ شده و با دیگر کشور‌ها در همه چیز فاصله داشته باشد.

جلیلی با بیان اینکه قرآن را بر سر می گیریم درحال‌که مفاهیم قرآن این موضوعات است که دیگران را ارباب خود نگیریم، اضافه کرد: اگر کسی دغدغه دارد که پیامبر از او گله نکند آن راه این است که سلطه را نپذیرد و بایستد.

وی با اشاره به اینکه الزامات این ایستادن چیست و چه کسانی بنایشان بر این می‌شود چیزی را که دشمنان خدا می‌خواهند پیروی نکنند، تاکید کرد: بسیاری از آیات قرآن برای تنظیم مناسبات خود با دیگران است که چگونه با آن برخورد کنیم؛ اگر گفته می‌شود کسانی که در مقام دشمنی با شما هستند را اولیا نگیرید و دوستی نداشته باشید، یک منطقی دارد و قرآن می گوید از آن چیزی که شما را رنج دهد خوششان می‌آید و الان به صراحت می گویند تحریم های فلج کننده و فشار داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تعبیر قرآن را باید دید و امروز بسیاری از مفاهیم قرآنی را تجربه کرده‌ایم، ادامه داد: یکی از بحث هایی که قرآن به ما یاد می دهد این است که جای دوست و دشمن عوض نشود.

جلیلی تصریح کرد: می خواهند کسانی که بدترین جنایات را در حق ملت ایران روا می ‌دارند، در قالب دوست به ملت معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه کسی که دشمن است نمی‌‌توان دوست انتخاب کرد، تاکید کرد: کسانی که دارند از امنیت ملت ما حمایت می‌کنند و امنیت ملت را در بهترین شکل تامین می‌کنند، به مانند حزب‌الله لبنان و اگر این‌ها در برابر داعش قرار نگیرد چه می‌شود اما دوستان این ملت باید بروند در زمره دشمنان و دشمنان دوست شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  عنوان کرد: جهاد کبیر برای این هست که چه کسانی در مقام دوستی و دشمنی ما هستند تا بتواند موفقیت‌های جدی برای ملت شکل بگیرد؛ امروز که چیزی که دشمنان ما را به حیرت انداخته این است که ایران در این منطقه ناامن یک دژ امن مثال زدنی شده است.

جلیلی تصریح کرد: چگونه می‌شود که ملتی چنین امنیتی دارد و این سپر امنیتی از کدام جوشن است، مومن یعنی کسی که ایمان و امنیت می‌بخشد و سپر امنیتی فقط سلاح نیست و همچنان در جنگ 33 روزه نتوانستند جوشن حزب الله را درک کنند.

وی عنوان کرد: امروز که تمام تلاش می‌کنند که ایمان ملت ایران را از بین ببرند که هویت در اطاعات از خدا و نفی کد خدا و جهاد کبیر است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار