کد خبر : 14503
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۰۵

دنیای امروز با مذاکره و امضای تعهدنامه‌ها پیش نمی‌رود/ شهید عشوری هنگام جهاد نیز از یاد خدا غافل نشد

دنیای امروز با مذاکره و امضای تعهدنامه‌ها پیش نمی‌رود/ شهید عشوری هنگام جهاد نیز از یاد خدا غافل نشد

مراسم سومین روز شهادت”شهید حسن عشوری” با سخنرانی وزیر دادگستری در مسجد ملا امیرای رودسر برگزار شد

به گزارش گیلانستان، مراسم سومین روز تشییع و تدفین” شهید حسن عشوری” با سخنرانی حجت الاسلام پورمحمدی در مسجد ملا امیرای رودسر برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در این مراسم اظهار داشت : شهادت نعمتی بزرگ و غیر قابل وصف است که خدا نیز وعده داده شهدا در بارگاه امنش روزی می خوردند.

وزیر دادگستری گفت: شهید حسن عشوری ، شهید ماه رمضان است که در آستانه شب های قدر در هنگام جهاد نیز از یاد خدا غافل نشد و با معرفت و اخلاصی که در سینه داشت از همرزمانش خواست که در این راه پیشقدم شوم و این نشان از معرفت این شهید بوده است که در مجلس تشییعش و در مراسم گرامیداشتش ، روزه داران اینگونه در هوای گرم حضور پیدا می کنند و این از جایگاه رفیع شهید عشوری می باشد.

وی با بیان اینکه مردم قدردان رشادت های شهدا و تامین کنندگان امنیت کشور و انقلاب هستند، افزود: ملتی که شهدا و آرمان شهدا را گرامی می دارند و اینچنین در تجلیل ایثارگری های آنها حضور پیدا می کنند و نسلی ایثارگر پرورش می دهند ، زنده و جاوید هستند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه شهدا مجرای رزق الهی به جامعه هستند ،یادآور شد: همه آنهایی که از راه دور و نزدیک در مراسم تکریم شهید حضور پیدا کرده اند به دنبال این باشند که از سفره شهید رزق بگیرند و راهش این است که در این راه ایستادگی و مقاومت کنند.

وی با اشاره به اینکه پیام بزرگ انبیاء الهی به بشر همواره این بوده است که نسبت به گذشته افسوس نخورند و نسبت به آینده هم نگران نباشند، خاطرنشان کرد: این ویژگی نصیب شهدا شده است و در چند آیه قرآن به شکل برجسته ای بدان اشاره شده است. ملائکه بر شهدا نازل می شوند و از نعمت بیکران خداوند برآنها خبر می دهند، شهدا معامله شان با خدا بوده است و معامله به حضرت حق پرسودترین معامله و تجارت است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: پس از عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی ، هرچقدر رسانه ها و ابزار دشمن خواست ملت ایران را بترساند ، نتوانست چرا که این ملت خدا را در پناه خدا میدانند و مطلعند که در کشور صدها عملیت و حادثه به دست نیروهای فرهیخته ، با انگیزه و باهوش در حوزه های مختلف امنیتی ، نظامی و انتظامی ، کنترل و مدیریت می شود.

پورمحمدی با بیان اینکه هفته گذشته شاهد چند عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام بودیم ولی مردم در سایه امنیت به راز و نیاز خدا در بیش از ۱۳هزار مجلس بزرگ در شب های قدر حضور پیدا کردند و اظهار داشت: این آرامش مرهون جوانان با اخلاص کشوری همچون شهید حسن عشوری است ، حافظانی که جان خود در کف اخلاص قرار داده اند تا نگذارند دشمنان برای ملت ایران آتش افروزی کنند.

وی با اشاره به انتقام و شلیک موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست ها در سوریه ، آن را دور جدیدی از حضور قدرتمند ایران در خارج از مرزها و منطقه دانست و اذعان کرد: ایران از انسجام امنیتی مطمئنی در منطقه برخوردار است و مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس انسجام ملت ،سه قوه و نیروهای امنیتی را بار دیگر به رخ جهانیان می کشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امریکا در طول تاریخ ۳۸ ساله انقلاب اسلامی هرچه در توان داشت علیه ایران انجام داد تا انقلاب را به فروپاشی بکشاند و همواره اتحاد مردم باعث شکست توطئه های آمریکا شد اگرچه همچنان به یاوه گویی های خود علیه ایران و انقلاب اسلامی ادامه می دهد و با تشکیل گروه های تروریستی در قالب اسلام ، به دنبال جنگ بین ملت با ملت و شیعه با شیعه بوده است ولی تمام تیرهای آنان به سنگ خورده است.

پورمحمدی ادامه داد: مردم ایران با حضور بیش از ۴۱ میلیون نفری خود در پای صندوق های رای یک بار دیگر پیوند و دلبستگی خود با انقلاب اسلامی ایران را اثبات کرد.

وی در پایان تصریح کرد: دنیای امروز صرفا با مذاکره و امضاهای تعهدنامه ها پیش نمی رود و بلکه به  حضور مردم در صحنه ها ، قدرت نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی توجه ویژه دارد.

در پایان این مراسم حاضرین با مداحی مرتضی طاهری سینه زنی کردند.

شهید حسن عشوری ، اولین شهید وزارت اطلاعات در درگیری با شهدای تکفیری چهارشنبه هفته گذشته در چابهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار