کد خبر : 18686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

دنیا گرفتار استعمار فکری است/ شبکه‌های ماهواره‌ای امر به معروف و نهی از منکر را سلب آزادی مردم القا می‌کنند

دنیا گرفتار استعمار فکری است/ شبکه‌های ماهواره‌ای امر به معروف و نهی از منکر را سلب آزادی مردم القا می‌کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امام حسین(ع) با قیام خود توانست استعمار فکری دشمنان اسلام را از بین ببرد و اهل بیت(ع) آن را برای جامعه بیان کردند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بیت ایشان با اشاره به استعمار کشورهای دنیا توسط مستکبران اظهار کرد: در گذشته کشورهای انگلیس، فرانسه و … با استعمار کهنه ملت‌ها را زیر نفوذ خود می‌گرفتند و سرزمین آنها در اختیار کشورهای بزرگ بود.وی به مبارزه ملت‌ها علیه استعمار کهنه اشاره کرد و افزود: پس از پدید آمدن آزادی‌خواهی بین ملت‌ها، مستکبران عالم استعمار نو را به‌کار گرفتند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مستکبران در استعمار نو مردم را مستعمره خود کردند، تصریح کرد: مستکبران آزادی را به‌گونه‌ای تفسیر می‌کنند که مطابق میل آنها باشد ضمن اینکه در این رهگذر استعمار کهنه را نیز داشته باشند.

آیت‌الله قربانی، تحت تاثیر قرار دادن افکار مردم و در اختیار گرفتن جامعه از این طریق را استعمار نو خواند و بیان کرد: اگر جامعه‌ای گرفتار استعمار فکری شود مجبور است طبق خواسته مستکبران رفتار کند.

وی به متهم کردن ایران به عنوان حامی تروریسم در منطقه توسط استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: زمانی که کشور لبنان توسط رژیم صهیونیستی به اشغال درآمد، حزب‌الله لبنان از این ملت جوشید و به‌گونه‌ای قدرتمند شده که امروز نتانیاهو از وجود این نیروی قدرتمند در اضطراب است.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، خاطرنشان کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد حرکتی علیه کشور لبنان انجام دهد، 150 هزار موشک حزب‌الله می‌تواند فلسطین اشغالی را با خاک یکسان کند.

آیت‌الله قربانی، جمهوری اسلامی ایران را مدافع حزب‌الله لبنان عنوان کرد و یادآور شد: استکبار جهانی به دلیل اینکه مدافع حزب‌الله لبنان هستیم ما را متهم به طرفداری از تروریسم می‌کند.

موشک‌های جمهوری اسلامی ایران خواب را از چشمان سران رژیم صهیونیستی ربوده است

وی با بیان اینکه استکبار با استعمار فکری می‌خواهد وضعیت را به صورت غیر صحیح جلوه دهد، اظهار کرد: موشک‌های جمهوری اسلامی ایران خواب را از چشمان سران رژیم صهیونیستی ربوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ساخت موشک توسط جمهوری اسلامی را برای دفاع از خود دانست و افزود: موشک‌های ایران به‌راحتی می‌توانند رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای برای استمعار فکری مردم، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه واجب است و امام حسین(ع) برای آن قیام کرد اما شبکه‌های ماهواره‌ای آن را سلب آزادی مردم القا می‌کنند.

وی، شهادت امام حسین(ع) را به دلیل بیعت نکردن با یزید شراب‌خوار و جنایتکار عنوان کرد و گفت: امروز نیز دنیار گرفتار استعمار فکری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشورهای اسلامی اسیر آمریکا، غرب و حتی رژیم صهیونیستی هستند، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد با بهره‌گیری از نیروهای فکری و مادی داخلی روی پای خود ایستاده است.

آیت‌الله قربانی، استعمار فکری را سبب به شهادت رسیدن امام حسین(ع) انسان بی‌نظیر تاریخ خواند و یادآور شد: امام حسین(ع) با قیام خود توانست استعمار فکری دشمنان اسلام را از بین ببرد و اهل بیت(ع) آن را برای جامعه بیان کردند.

انقلاب اسلامی استعمار نو را شکست داد

امام جمعه رشت، اهانت ترامپ رئیس جمهور آمریکا به جمهوری اسلامی ایران را نشان‌دهنده شکست استکبار دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی توانست استعمار نو را شکست دهد و ملت ایران در مقابل تمام استعمارهای کهنه و نو ایستاده است.

منبع: سفیر سبز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار