کد خبر : 65679
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

دهستان‌های ضیابر و طاهرگوراب به بخش ارتقا پیدا کردند

دهستان‌های ضیابر و طاهرگوراب به بخش ارتقا پیدا کردند

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه با اعلام وزارت کشور دو دهستان بزرگ بخش مرکزی این شهرستان به بخش تبدیل شد، گفت: انتظار می‌رود اجرای مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر افتتاح بخش در کمترین زمان ممکن در دستور کار استانداری گیلان قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، سید کاظم دل‌خوش اباتری امروز در جمع خبرنگاران با اعلام ارتقای دو دهستان ضیابر و طاهر گوراب به بخش اظهار کرد: طبق پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سال ٨٣، آرزوی دیرینه مردمان این دهستان‌ها تحقق یافت.

وی با اشاره به اینکه ارتقای این دو دهستان به بخش خواسته دیرینه مردم صومعه‌سرا بود، افزود: با توجه به شرایط مردم طی سال‌های اخیر و پس از بازدیدهای مکرر و نقشه‌برداری‌های تخصصی، و پس از تصویب ارتقای این دو دهستان به بخش در کمیسیون دفاعی، این مصوبه امروز نیز در هیئت‌وزیران تصویب و آرزوی دیرینه مردم این مناطق تحقق یافت.

به گفته نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس بر اساس این تمیم هیئت‌وزیران بخش ضیابر که زادگاه آیت‌الله ضیابری و آیت‌الله صالح است به شهرستان صومعه‌سرا اضافه شد و روستای طاهر گوراب نیز به بخش ارتقا یافت.

دل‌خوش با بیان اینکه بر اساس تقسیمات کشوری تغییراتی دیگر را نیز در دستور کار استانداری قرار گرفت، گفت: تعدادی دهستان به شهرستان صومعه‌سرا و همچنین دو روستا نیز به بخش‌های ضیابر و طاهر گوراب اضافه شد که درنتیجه همه این مصوبات به امضای معاون اول رئیس‌جمهور رسید و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه زمانی که یک دهستان به بخش ارتقا می‌یابد، امکانات اداری به منطقه  می‌آید، افزود: این محل به لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارتقا پیدا می‌کند، همچنین ارزش کار مردم افزایش‌یافته و با رسیدگی بیشتر به حوزه زیرساخت‌ها، باعث جذب سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار