کد خبر : 31587
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

دوره آموزشی اعضای کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در رشت برگزار شد

دوره آموزشی اعضای کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در رشت برگزار شد

دوره آموزشی مشترک اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها با حضور قضات دیوان عدالت اداری در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان دوره آموزشی مشترک اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها صبح امروز با حضور قضات دیوان عدالت اداری در سالن غدیر استانداری گیلان در رشت برگزار شد.

قاضی دیوان عدالت اداری دراین مراسم اظهار داشت: در شناساندن دیوان عدالت اداری می‌توان به حکمرانی صحیح و اصل پاسخگویی به مردم در مورد اقدمات دولت در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و نام برد.

رضا گودرزی با اشاره به سازمان‌های دولتی شاکی ابراز داشت: نهادها و سازمان‌های دولتی به عنوان شاکی در دیوان مطرح نمی‌شوند ولی کارمندان سازمان‌‌های دولتی بر‌ اساس برنامه و قوانین می‌توانند به دیوان مراجعه کنند.

قاضی دیوان عدالت اداری با اشاره به روابط اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی افزود: روابط اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در نهادهای دولتی تابعی از قرارداد هستند و در اینجا مساله حاکمیت وجود ندارد.

گودرزی با اشاره به مسئله نظارت بر شهرسازی و رعایت اصول و قواعد حاکم بر شهر طبق کمیسیون ماده 100 ابراز داشت: اکیداً این کمیسیون دارای شخصیت حقوقی مستقل از شهرداری است.

قاضی دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 100 به عنوان نماینده شهری و معتمد در محل جرائم احضار می‌شود گفت: کمیسیون ماده 100 با شخصیت حقوقی مستقل دارای پیامدهایی است.

گودرزی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 100 تصریح کرد: طبق رأی 33 صادره از دیوان عدالت اداری، روابط اشخاص تابع قرارداد با نهادها باید به مراجع حقوقی مراجعه کنند.

وی با اشاره به صدور رأی تخفیف از ناحیه کمیسیون ابراز داشت: یکی از پیامدهای شخصیت حقوقی مستقلی که کمیسیون دارد عدم اجرای آمار تخفیف است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار