کد خبر : 32128
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397- 36: 16

دوره آموزشی تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی در رشت برگزار می‌شود

دوره آموزشی تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی در رشت برگزار می‌شود

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلا‌ن گفت: دوره آموزشی یک روزه تربیت مدرس سطح ۳ با حضور استاد عبدالملکی از اساتید دانشگاه امام صادق(‌ع) و نظریه‌پرداز اقتصاد مقاومتی در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام سعید مهدوی  اظهار داشت: دوره آموزشی یک روزه تربیت مدرس سطح ۳ با حضور استاد دانشگاه امام صادق(‌ع) و نظریه‌پرداز اقتصاد مقاومتی همراه با صدور گواهینامه پایان دوره و عضویت در انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در رشت برگزار می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلا‌ن مدت و زمان این دوره آموزشی را ۶ ساعت اعلام کرد و افزود:‌ هزینه ثبت‌نام در دوره آموزش یک روزه تربیت مدرس سطح ۳‌ برای علاقمندان به مباحث اقتصاد مقاومتی ۳۵ هزار تومان است و آخرین مهلت ثبت‌نام آن نیز پنج‌شنبه ۶ دی‌ماه ۹۷ تعیین شده است.

مهدوی در مورد اهمیت تبیین مباحث اقتصاد مقاومتی که از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است نیز عنوان کرد: استقلال کامل اقتصادی یک کشور به استقلال سیاسی و فرهنگی آن منجر می‌شود به همین علت سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

وی بسیج و عزم ملی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور را متذکر شد و ابراز داشت: تمسک به رویکردهای اقتصاد مقاومتی و اجرای صحیح آن، کشور را در مسیر ‌برون رفت از سلطه نظام استکبار قرار می‌دهد و از اقتصاد بیمار تک محصولی وابسته به خام فروشی نفت نجات می‌بخشد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلا‌ن نسخه اقتصاد مقاومتی جهت نجات کشور از سلطه دیوان سالارانه و فساد اداری را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: توجه به ارکان اقتصاد مقاومتی نجات از بحران‌های اقتصادی،‌ فساد‌های مالی و اداری و تثبیت استقلال اقتصادی کشورمان را منجر می‌شود.

مهدوی تنها راه کم کردن فاصله طبقاتی در کشور و رونق واقعی و حقیقی کار و اشتغال را اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم بحران‌های اجتماعی مدیریت و رفع شوند مسئولان و آحاد مردم ایران باید اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و از زوایای پر برکت آن آگاهی یابند.

وی با بیان اینکه دولتمردان و مجلسی‌ها با اقتصاد مقاومتی به‌عنوان نسخه شفابخش کشور، شعاری،‌ تشریفاتی و غیرصادقانه برخورد می‌کنند افزود:‌ به علت این نوع نگاه،‌ اقتصاد کشور در چنبره لیبرال‌ها و نئولیبرال‌ها و زیر سلطه دلار، پوند ‌و یورو رفته و گنج‌های مالی و اقتصادی آن به هدر می‌رود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلا‌ن با بیان اینکه اقتصاد مونتاژ‌ی و وابسته به خام فروشی نفت به جای تولید برکت،‌ نکبت‌های مالی و اقتصادی و‌ فرهنگی به بار می‌آورد ابراز داشت:‌ برای اعتلای کشور آحاد مردم و نخبگان باید با زوایای پر برکت نسخه اقتصاد مقاومتی آشنا شوند.

مهدوی ضرورت آشنایی با مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی برای اساتید فرهیخته حوزوی و دانشگاهی و‌‌ قشر جوان انقلابی را متذکر شد و گفت:‌ جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با دعوت از یکی از فرهیختگان جوان و متخصص قصد دارد دوره آموزشی یک روزه تربیت مدرس را در رشت برگزار کند.

وی ضمن دعوت از جوانان فرهیخته و مؤمن انقلابی جهت شرکت در این دوره آموزشی بیان داشت:‌ بی‌گمان آشنایی،‌ رسانه‌ای کردن و موج آفرینی فرهنگی و تبلیغی برای اقتصاد مقاومتی در کشور،‌ مطالبات عموم مردم برای آبادانی ایران اسلامی جهت تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کند.

مهدوی با تأکید بر اینکه باندها و کانون‌های قدرت و ثروت اقتصادی قصد دارند اقتصاد مملکت را به واسطه پذیرش ذلیلانه و مذبوحانه کنوانسیون‌های بین‌المللی به زیر سلطه خود درآوردند تصریح کرد:‌ با اجرای این نقشه شوم، زمینه فقر، تبعیض و فسا‌د در کشور توسط عناصر بی‌هویت فرهنگی مهیا می‌شود.

وی نقش‌آفرینی مخرب این عناصر بی‌هویت نظیر سلبریتی‌ها را در کشور مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ این افراد آرمان ایران اسلامی را برای رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به سمت آرزوهای سراب‌گونه و متوهمانه اقتصاد،‌ فرهنگ و سیاست وابسته سوق می‌دهند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلا‌ن با درخواست از اساتید دانشگاه‌ها و فرهیختگان استان‌ جهت مشارکت و همکاری مؤثر با این نهاد در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در این وادی مقدس قدم و گامی اساسی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری برداریم.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار