کد خبر : 45090
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398- 50: 16

دوره توانمندسازی «طرح اعتلای بسیج فرهنگیان گیلان» برگزار شد

دوره توانمندسازی «طرح اعتلای بسیج فرهنگیان گیلان» برگزار شد

دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج فرهنگیان استان گیلان با عنوان «شبکه معلم آینده‌ساز» در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج فرهنگیان استان گیلان با عنوان «شبکه معلم آینده‌ساز» پیش از ظهر امروز با حضور معلمان و روسای آموزش و پرورش استان گیلان در رشت برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم با اشاره به مشکلاتی که در طول تاریخ در جوامع مختلف وجود داشت اظهار داشت: مشکلات و کاستی‌ها به‌صورت محدود یا وسیع همواره در همه ادوار و جوامع وجود داشته و در کنار این مشکلات کسانی هم بودند که برای امنیت، آسایش‌ و رفاه مردم تلاش می‌کردند.

نادر جهان‌آرای با اشاره به جایگاه و نقش برجسته معلمان در کاهش مشکلات جامعه گفت: معلمان دارای نقش و جایگاه موثری در جامعه هستند و حتی در صورت عدم برخورداری از منابع مالی یا اقتصادی خوب  اما جایگاه و منزلت آنان همچنان حفظ شده است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق معلمان به هر میزانی می‌تواند باعث آسایش و رفاه آنان شود خاطرنشان کرد: ما در طول زندگی، نقش‌ها و جایگاه‌های فردی یا سازمانی مختلفی را می‌پذیریم اما نقش و جایگاه معلمی یک نقش داوطلبانه است و باید تقویت جایگاه آنان را مطالبه‌ کنیم.

جهان‌آرای با اشاره به فرهنگیانی که قبلاً معلم بودند اما هم‌اکنون در ادارات آموزش و پرورش یا دیگر ادارات مشغول به کار هستند تصریح کرد: حتی فرهنگیانی که در ادارات مختلف کار می‌کنند هنوز دارای همان جایگاه و منزلت معلمی هستند و باید منزلت و جایگاه معلمی آنان همچنان حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه تقویت جایگاه‌های مدیریتی در جامعه نیز از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نگاه خاصی به تقویت جایگاه مدیریتی در همه‌ عرصه‌ها و بخش‌های جامعه دارد.

جهان‌آرای هجمه‌ها و فشارهای دشمنان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام فشارها و هجمه‌های استکبار جهانی اما سربلند و موفق بوده و امروز داشته‌های غیرمادی، فرهنگی و معنوی ما در سطح جامعه دارای ارزش و کیفیت بهتری است.

مدیرکل آموزش و پرودش استان گیلان با اشاره به مشکلات مختلف حاشینه‌نشینی در گیلان تصریح کرد: استان گیلان در تراکم جمعیت، رتبه نخست را در کشور دارد و متاسفانه این تراکم جمعیت و مسائل دیگر موجب بروز مشکلاتی نظیر حاشیه‌نشینی شده است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت آحاد مردم در انتخابات پیش رو بیان داشت: در انتخابات پیش رو نیز قطعاً با مشارکت آحاد مردم و حضور آنان در پای صندوق‌های رای روبه‌رو خواهیم بود و این حضور برای حفظ اقتدار این کشور و مردم بسیار مهم است‌.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: ما در طول این سال‌ها دستاوردهای مختلفی در عرصه‌های علمی، سیاسی و اجتماعی کسب کردیم که نهاد آموزش و پرورش نقش کلیدی در این حوزه‌ها و موفقیت‌ها داشت.

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی با اشاره به مشکلات مختلف در حوزه روستاها و شهرها گفت: فقدان‌ برخی زیرساخت‌های لازم در استان‌ها و گرایش جوانان به شغل در روستاها و شهرها موجب بروز پدیده حاشیه‌نشینی و مهاجرت از روستاها شد و امروز ۹۷۴ محله حاشیه‌نشین تنها در پایتخت کشور قرار دارد و آسیب‌های حاشیه‌نشینی در گیلان نیز بسیار جدی است.

وی سپاه پاسداران را به‌عنوان یک مرجع مهم برای مردم دانست و ابراز داشت: سپاه در طول این سال‌ها همواره در بخش‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده و به دولت نیز کمک کرده است و یکی از ماموریت‌های سپاه در حقیقت کیفی‌بخشی و افزایش تاثیرگذاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه مدیریت در مدارس باید به سمت مدیریت مشارکتی سوق داده شود گفت: ۱۰ درصد از مدارس استان در محلات پرخطر یا در نقاط حاشیه شهرها قرار دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد و‌ برطرف کردن مشکلاتشان‌ باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار