کد خبر : 30680
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰

دوغ فاسد در سبد خانواده‌های گیلانی چه می‌کند؟

دوغ فاسد در سبد خانواده‌های گیلانی چه می‌کند؟

“دوغ سنتی ویژه” محصول یکی از شرکت‌های تولیدکننده لبنی در گیلان است که در مواردی قبل از پایان تاریخ مصرف درج شده بر روی کالا به صورت فاسد به مردم عرضه شده است.

به گزارش گیلانستان یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی در گیلان،‌ محصولی را تحت عنوان ‌”دوغ سنتی ویژه” در فروشگاه‌های استان عرضه کرده که شکایت مردمی در مورد فاسد بودن آن‌ قبل از پایان موعد مصرفش به این رسانه ارسال شده است.

خبرنگار تسنیم بر اساس وظیفه و رسالت خود و برای پاسخ به این سئوال که چرا با وجود دستگاه‌های نظارتی یک محصول غذایی فاسد در فروشگاه‌ها به مردم عرضه می‌شود به سراغ نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله خود شرکت یاد شده رفت و پاسخ‌های آنان را در این رابطه جویا شد.

رئیس اداره بازرسی‌ و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت:‌ بحثی که در مورد این محصول غذایی مطرح شد در درجه نخست به حوزه بهداشتی و به طور مشخص‌تر به دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و معاونت غذا و دارو این دانشگاه برمی‌گردد.

محمد درویش‌ کردار با بیان اینکه از لحاظ قانونی بررسی این موضوع یا تخلفات احتمالی به دستگاه‌های ضابط بهداشت مرتبط است افزود:‌ معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان واحدی است که مشخصاً بر روی محصولات غذایی واحدهای صنعتی استان نظارت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در برخی اوقات موارد این‌چنینی به اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان منعکس می‌شود بیان داشت:‌ پس از دریافت گزارشات و یا شکایات از یک محصول خاص در حوزه مواد غذایی،‌ مراتب جهت رسیدگی توسط این اداره به دانشگاه علوم پزشکی ارجاع می‌شود.

رئیس اداره بازرسی‌ و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از اعلام نتیجه اعلام شده علوم پزشکی به سازمان‌های حوزه بازرسی خبر داد و گفت: نظر دانشگاه علوم پزشکی در مورد مواد غذایی، نظر مرجع محسوب می‌شود و جهت اقدام قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مورد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وجود کارخانه‌های فعال در حوزه تولید مواد غذایی در استان گفت: علاوه بر واحدهای تولید مواد آرایشی،‌ 204 کارخانه فعال در حوزه تولید انواع مواد غذایی،‌ خوراکی و آشامیدنی در گیلان فعالیت می‌کنند.

زهرا حصاری از 555 مورد بازدید نظارتی انجام شده از واحدهای تولید مواد غذایی در گیلان خبر داد و ابراز داشت:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شش ماهه نخست امسال به واسطه نظارت‌هایی که انجام داد مقادیر زیادی از مواد غذایی فاقد کیفیت را شناسایی و معدوم کرده است.

وی نظارت‌ مستمر و بررسی کیفیت تولید فرآورده‌های غذایی را بخشی از فعالیت‌‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و ‌ گفت:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صورت مشاهده مواردی از قبیل فاسد بودن ماده غذایی تولیدشده پس از انجام آزمایشات، نسبت به ارائه گزارش آن به مراجع ذیصلاح اقدام می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیش از 91 درصد از محصولات غذایی تولید شده در گیلان دارای نشانگر‌های راهنمای تغذیه‌ای هستند عنوان کرد: ‌این دانشگاه برای سنجش میزان وضعیت بهداشتی کارخانجات تولیدکننده موادغذایی از شاخص PRPC استفاده می‌کند.

حصاری از نظارت کامل و دقیق معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بر تولید و توزیع مواد غذایی بسته‌بندی در گیلان سخن گفت و افزود: فروشگاه‌هایی که مواد غذایی بدون برند و آرم عرضه می‌کنند نیز به شدت توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحت نظارت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ با وجود اینکه خبرنگار تسنیم بارها و بارها با شرکت تولیدکننده  محصول “دوغ‌ سنتی ویژه” تماس برقرار کرد اما مسئولان این شرکت به‌ویژه در حوزه روابط عمومی و واحد دریافت شکایات هیچ‌گونه همکاری از این بابت با این رسانه نداشتند.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار