کد خبر : 44263
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

دولت از ارائه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان شانه خالی می‌کند

دولت از ارائه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان شانه خالی می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اظهارات اخیر دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بازی با جامعه فرهنگیان است گفت: دولت از دادن لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان شانه خالی می‌کند.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد ، طرحی که اخیراً توسط دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان اعلام شده را غیرقابل استناد برای مجلس خواند و اظهار داشت: دولت باید لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان را برای قانونی شدن آن به مجلس ارائه کند اما به بهانه‌های مختلف از انجام این کار شانه خالی می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تلاش دولت‌های قبل برای تصویب اجرای طرح رتبه‌بندی در هیئت وزیران و به ثمر ننشستن هیچ‌کدام از این تصمیمات عنوان کرد: دولت فعلی نیز در چهار سال نخست فعالیت خود اجرای این طرح را تصویب کرد و این بار هم مجدد می‌گویند طرح رتبه‌بندی را در هیئت وزیران مصوب کردیم.

کوچکی‌نژاد تمام اقدامات دولت در سال‌های گذشته و اقدام اخیرش در حوزه اجرای طرح رتبه‌بندی را در حقیقت‌بازی با فرهنگیان خواند و تصریح کرد: مجلس حق دارد به دولت نامه نوشته و دولت نیز موظف به اجرای قانون است زیرا طبق ماه 63 قانون برنامه ششم دولت مکلف شده که لایحه رتبه‌بندی را تهیه و به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه ارائه لایحه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و تصویب آن در مجلس موجب الزام تمام دولت‌ها برای اجرای قانون و دادن حق جامعه آموزش و پرورش می‌شود افزود: دولت با این کارش و با ادامه سیاست‌هایی که در تمام این سال‌ها به ویژه در ماه‌های اخیر داشته نشان داد که از دادن مطالبات مردم فرار می‌کند.

وی شیوه‌ای که در این مقطع زمان توسط دولت در ارتباط با جامعه فرهنگیان کشور در پیش گرفته شده است را شیوه خوبی ندانست و اظهار داشت: به اعتقاد بنده دولت در گام نخست خیلی شفاف باید توضیح دهد که منظورش از اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چیست و چگونه می‌خواهد سازوکار آن را به مرحله اجرا درآورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت اگر قصد افزایش حقوق فرهنگیان را دارد مجلس نیز به شدت از این کار استقبال می‌کند افزود: رتبه‌بندی فرهنگیان طرح مهم آموزش و پرورش است و دولت برای اینکه از اجرای مصوبات فرهنگیان شانه خالی کند و یک اقدام ظاهری را انجام دهد اقدام به این افزایش حقوق کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار