کد خبر : 39869
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398- 59: 16

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس:

دولت اقدامی در تأمین مسکن دهک‌های پایین نکرد/ سالانه نیازمند ۱.۵ میلیون مسکن هستیم

دولت اقدامی در تأمین مسکن دهک‌های پایین نکرد/ سالانه نیازمند ۱.۵ میلیون مسکن هستیم

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازمندی مبرم جامعه به مسکن گفت: دولت روحانی هیچ اقدامی در تأمین مسکن دهک‌های پایین نکرده است.

به گزارش گیلانستان مهرداد بائوج لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اقدامات دولت‌ها در تولید مسکن در کشور اظهار کرد: هر دولت در جمهوری اسلامی در راستای تأمین مسکن اقداماتی را انجام داده که توزیع زمین در دولت‌هاشمی، اجاره به‌شرط تملک در دولت خاتمی، مسکن مهر در دولت احمدی‌نژاد و در دولت کنونی مسکن اجتماعی از جمله آن‌ها بوده است.

وی با اشاره به‌ضرورت تأمین مسکن توسط دولت افزود: برخی از دهک‌های جامعه با نسخه فعلی نمی‌توانند صاحب مسکن شوند که از این‌رو ضرورت دارد دولت در تأمین مسکن اقدامات قابل‌ توجهی انجام دهد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح‌شدن موضوع مسکن اجتماعی توسط عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی دولت یازدهم گفت: آخوندی ایرادی به مسکن مهر گرفته بود و معتقد بود مسکن اجتماعی فراتر از مسکن مهر خواهد بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه تولید و تأمین مسکن خاطرنشان کرد: دولت دکتر روحانی هیچ اقدامی عملاً در تولید ازجمله تأمین مسکن موردنیاز دهک‌های پایین جامعه نکرده است.

نائب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس عدم تأمین مسکن برای دهک‌های مستضعف را خطرناک توصیف کرد و افزود: برخی از افراد در جامعه به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند صاحب مسکن و خانه شوند، ازاین‌رو دولت باید نسبت به تولید مسکن اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به اقدامات حاکمیتی در رهاسازی مسکن موجود در جامعه تصریح کرد: اجاره خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های بدون سکنه و سایر تصمیمات کلان هرچند تصمیمات درستی است اما نیازمندی کشور به مسکن یک‌میزان مشخص است.

لاهوتی با بیان اینکه سالانه نیازمند یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: سالانه تنها ۸۰۰ هزار واحد مسکن جدید در کشور باید به زوج‌های جوان اختصاص پیدا کند و این در حالی است که دهک‌های پایین جامعه نیز منتظر تأمین مسکن هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم با اشاره به اینکه بخشی از نیاز مسکن مربوط به دهک‌های متوسط به بالا است، گفت: این بخش از متقاضیان مسکن با سرمایه‌های خود و یا با وام‌هایی که دریافت می‌کنند به‌راحتی می‌توانند مسکن خود را تأمین کنند و دغدغه‌ای نسبت به آن‌ها وجود ندارد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر وزارت مسکن و شهرسازی در راستای تولید مسکن افزود: اخیراً وزیر مسکن و شهرسازی تصمیمی مبنی بر تهیه زمینی در شهرها و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی گرفته تا در راستای تأمین مسکن درصدی از تولیدات برای بخش خصوصی و بخش دیگر به دهک‌های پایین واگذار شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار