کد خبر : 11162
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1396- 48: 12

دولت برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناکارآمد عمل کرد

دولت برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناکارآمد عمل کرد

مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: باید برای درمان آسیب های اجتماعی گام های بلندی برداشت اما دولت در این زمینه ناکارآمد عمل کرد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ۸دی عزیز پورعزیزی در جمع گروهای مردم نهاد در رشت اظهار داشت: مشارکت مردم می تواند یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت و کاهش فقر و بی عدالتی در سلامت جامعه باشد.

این استاد حقوق دانشگاه افزود: عدم توجه مسئولین به گروههای مردم نهاد باعث شده حلقه ارتباط میان سازمانهای مردم نهاد و دولت کم رنگ شود.

وی با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد همیشه در کشور فعالیت اجتماعی داشته اند گفت: برای بهبود وضعیت محیط زیست و تشویق گروهها و مردم به رعایت حقوق شهروندی و  بالابردن سطح رفاه اقشار محروم و آسیب پذیر تلاش و پیشقدم بوده اند و در این سالهای اخیر ارتباط ضعیف دستگاههای متولی با سازمانهای مردم نهاد باعث بی انگیزگی این گروهها شده است.

مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان ادامه داد: امروز بدلیل نبود کسب کار و اشتغال، تجرد در جامعه افزایش یافته است و جوان نمی تواند تشکیل خانواده دهد. جوان برای ازدواج نیاز به اشتغال و درآمد مناسب  دارد. بیکاری منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است. در این چند سال اخیر آسیب هایی از قبیل اعتیاد تا طلاق و به خصوص اعتیاد بانوان نمود بیشری در جامعه پیدا کرده است.

پورعزیزی با بیان اینکه مطالبه عمومی برای برطرف شدن این آسیب ها و حل مشکلات ناشی از آن ها توسط دستگاه های متولی بسیار ضعیف بوده است اظهار کرد: رفتار ملال اور متولیان امر باعث شده که  وضعیت موجود اجتماعی جامعه دست خوش لشگرکشی فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه افزود: ما یک کشور غنی فرهنگی و اقتصادی هستیم. سوء مدیریت در بخش هایی از کشور خودش یک معضل شده است و مسئولین می توانستند با همکاری همین گروههای مردم نهاد در بخش های مختلف برای کاهش آسیب ها تلاش کنند ولی اقدام موثری در این زمینه انجام نگرفته است.

مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان در پایان گفت: آسیب اجتماعی مثل غده بدخیم در حال رشد و انتشار در بدنه اجتماع است و ما نمی توانیم بر روی آن سر پوش بگذاریم. علل این آسیب ها شناسایی شده است و باید برای درمان آن گام های بلندی برداشت ولی دولت برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ناکارآمد عمل کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار