کد خبر : 40522
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

دولت برای حمایت همه‌جانبه از شالیکاران مصمم است

دولت برای حمایت همه‌جانبه از شالیکاران مصمم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با وجود صحبت‌هایی که اخیراً در حواشی ابلاغ لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج مطرح شده دولت همچنان مصمم به حمایت همه‌جانبه از کشاورزان برنج‌کار است.

به گزارش گیلانستان علی درجانی در مورد موضوع لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج و برنامه وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اظهار داشت: با وجود صحبت‌هایی که اخیراً در حواشی ابلاغ لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج مطرح شده دولت همچنان مصمم به حمایت همه‌جانبه از کشاورزان برنج‌کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تأکید معاون رئیس جمهور و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این استان در حمایت از تولید داخلی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در آخرین جلسه شورای اداری گیلان که چند روز قبل با حضو معاون رئیس جمهور برگزار شد مجدداً مسئله حمایت جدی دولت از شالیکاران مطرح شد.

درجانی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی گیلان و به طور کلی وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید هستند تصریح کرد: متولی تولید همانطور که از اسمش کاملاً مشخص است باید در درجه نخست از تولیدکنندگان حمایت کند که البته وزارت جهاد کشاورزی این مطلب مهم را در اولویت‌ کاری خود قرار داده است.

وی اقتصاد کشاورزی و مسائل پس از تولید را از مهم‌ترین موضوعات موجود در حوزه فعالیت تولیدی دانست و ابراز داشت: گیلان به عنوان یکی از استان‌های مهم در عرصه تولید برنج کشور مطرح است به طوری‌که سالانه بیش از 750 هزار تن برنج باکیفیت و مرغوب در آن تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیاز کشور به محصول برنج بر اساس مصرف سرانه را بیش از مقدار برنج تولیدشده در داخل کشور اعلام کرد و اظهار داشت: مسئولان امر در کشور برای تأمین این نیاز قطعاً برنامه‌ریزی می‌کنند و از سوی دیگر حمایت از تولیدکننده و کشاورز برنج‌کار را نیز در دستور کار دارند.

درجانی در مورد زمان و موعد مناسب جهت واردات و توزیع برنج خارجی در کشور و نحوه عملکرد دولت در این زمینه نیز خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذیربط به گونه‌ای برنامه‌ها را تدوین و اجرایی می‌کنند که تا زمان عرضه برنج داخلی و پایان موعد مشخص آن از هرگونه توزیع برنج خارجی در بازار مصرف جلوگیری به عمل آید.

وی با تأکید بر اینکه عرضه و توزیع برنج خارجی به شیوه‌ای انجام خواهد شد که کمترین تأثیرپذیری منفی در تولیدات داخلی ایجاد شود ابراز داشت: مکاتبات زیادی از طرف سازمان جهاد کشاورزی گیلان با وزارتخانه متبوع انجام شده است بنابراین در حوزه واردات و توزیع برنج خارجی در بازار نگرانی خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار