کد خبر : 37007
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 خرداد 1398- 14: 13

رئیس هیئت تحقیق و تفحص:

دولت برای پرداخت یارانه‌های نقدی قانون را زیر پا گذاشته است

دولت برای پرداخت یارانه‌های نقدی قانون را زیر پا گذاشته است

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به سخنان اخیر نوبخت مبنی بر برداشت سالانه ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان از خزانه برای پرداخت یارانه‌ها واکنش نشان داد و گفت: این کار دولت خلاف قانون بوده است.

به گزارش گیلانستان با اشاره به سخنان اخیر نوبخت که به برداشت سالانه ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان از خزانه کشور برای پرداخت یارانه‌های نقدی اذعان کرده است اظهار داشت: این کار تنها با مجوز مجلس امکان‌پذیر است، بنابراین دولت خلاف قانون عمل کرده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها موضوع برداشت از خزانه مملکت برای پرداخت یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی توسط دولت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: طبق قانون دولت به هیچ عنوان حق برداشت از خزانه کشور برای هزینه کرد در امور خارج از بودجه را ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأیید مجلس و وجود مصوبه قانونی برای دست بردن در خزانه کشور را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ای‌کاش در تمام سال‌هایی که دولت برای پرداخت یارانه‌های نقدی به خزانه مملکت چشم داشت، برای اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها هم فکری می‌کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس برداشت درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها که در شرکت‌هایی نظیر نفت و گاز و غیره انباشت شده است را متذکر شد و ابراز داشت: متأسفانه دولت در سالهای اخیر، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نداشته است.

کوچکی‌نژاد با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای دولت در پرداخت حقوق‌های نجومی از یک طرف و اعلام ناتوانی در پرداخت یارانه‌های نقدی از طرف دیگر بیان داشت:‌ صحبت‌های اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه، به نوعی بر عملکرد خلاف قانون دولت در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها صحه می‌گذراد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای پرداخت یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی باید به درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تکیه می‌کرد ابراز داشت: کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، برای شفاف‌تر شدن موضوعات ایراد شده با جدیت در حال بررسی پرونده دولت در این زمینه است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار