کد خبر : 955
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

دولت تا کنون راهی برای بهبود نرخ بیکاری و اشتغال پیدا نکرده است/مسئولان این دوره هم شعاری اند؟

دولت تا کنون راهی برای بهبود نرخ بیکاری و اشتغال پیدا نکرده است/مسئولان این دوره هم شعاری اند؟

نماینده مردم جیرفت در مجلس با تاکید بر اینکه دولت تاکنون برنامه‌ای برای بهبود نرخ بیکاری و اشتغال در کشور نداشته، تصریح کرد: متاسفانه دولت نه تنها برنامه ای برای رفع معضل بیکاری نداشته بلکه تاکنون راهکاری نیز در این خصوص ارائه نداده است.

به گزارش”در گیلان” ، فرج‌الله عارفی در گفتگو با دقیانوس با انتقاد از بحران بیکاری در کشور و افزایش آن در 15 استان، گفت:متاسفانه برخلاف اینکه مسئولان برای حل بیکاری هر روز در کشور شعارمی دهند ولی برای سرمایه گذاری و رفع موانع آن در کشور کاری نکردند بنابراین لازم است همه مسئولان و سازمان ها به صورت همدل و با همکاری هم معضل بیکاری را در کشور برطرف کنند.

 

ابراز تاسف  از ارائه آمار اشتباه در زمینه نرخ بیکاری

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم،  با ابراز تاسف از ارائه آمار اشتباه در زمینه نرخ بیکاری در کشور، گفت: در حالیکه مسئولان خوشبینانه از  کاهش  نرخ بیکاری در کشور سخن می گویند اما اکثر نماینده‌ها از افزایش نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه خود انتقاد می کنند، لذا بهتر است دولت شفاف سازی کند که در کدام منطقه و استان کشور نرخ بیکاری کاهش یافته که ما مطلع نیستیم و نتایج مثبت آن را در کشور مشاهده نمی کنیم.

آمادگی مجلسبرای حمایت از تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با تاکید بر حمایت نمایندگان مجلس از دولت در خصوص اشتغال‌زایی در کشور، گفت: اگر دولت در زمینه اشتغال و تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی با موانعی روبرو است مجلس می تواند در رفع این موانع و مشکلات با دولت همکاری لازم را داشته باشد قطعا مجلس برای رفع مشکلات مردم  در کنار دولت است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس بر ضرورت توجه به ظرفیت های بخش خصوصی برای رفع معضل بیکاری در کشور تاکید کرد و گفت:  تقویت بخش خصوصی تنها راه شکوفا شدن اقتصاد در کشور است لذا اگر بخش خصوصی و کارآفرینان حمایت نشوند اشتغال هرگز در کشور رونق پیدا نمی کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نمایندگان با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارند باید به صورت مداوم بر عملکرد دولت نظارت داشته و ضعف‌های دولت را در خصوص بحث اشتغال به موقع گوشزد کنند که دولت سریعتر بتواند ضعف های خود را برطرف کند، بهتر است در صورت قصور مسئولان،  به شدت با آنها برخورد شود.

 اگر برای تحصیلکرده های بیکار در کشور فرصت های شغلی فراهم نشود ممکن است برخی از آنها به خاطر شرایط نامناسب اقتصادی دچار یاس و ناامیدی و به انواع آسیب های اجتماعی دچار شوند که این زنگ خطری جدی برای کیان خانواده است لذا از دولت تقاضا داریم این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

عارفی با اشاره به مبلغ اختصاص داده شده به اشتغال فارغ التحصیلان در بودجه ۹۴، تصریح کرد: با توجه به اینکه مهمترین خواسته و مطالبه امروز مردم مربوط به بحث اشتغال است لذا امیدواریم دولت با استفاده از این مبلغ و با تلاش همه سازمان‌ها زمینه بهبود اشتغال جوانان در کشور را فراهم کند.

مسئولان از بحران بیکاری در کشور سخن می‌ گویند ولی در عمل کاری نکرده اند

وی با انتقاد از عملکرد دولت ها در زمینه اشتغال، گفت: متاسفانه با وجودی که مسئولان از بحران بیکاری در کشور سخن می‌ گویند ولی در عمل کاری نکرده و تنها به ارائه آمار نرخ بیکاری در کشور بسنده می‌کنند البته بعد از انقلاب همه دولت‌ها برای رفع معضل بیکاری و بهبود اشتغال در کشور سعی و تلاش‌هایی داشتند اما با توجه به اینکه هرگز برنامه‌ای مطابق با ظرفیت‌های منطقه ارائه ندادند با فراز و نشیب هایی در این زمینه مواجه شده و همواره با ارائه یک نسخه واحد باعث از بین رفتن منابع می شدند که در آخر هیچ گره ای هم از مشکل بیکاری باز نمی‌شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه با پرداخت وام به یک فرد نمی‌توان در کشور اشتغال زایی کرد، تصریح کرد: از طریق حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی در یک برنامه حداقل ۱۰ ساله می توان به هدف های خود در زمینه اشتغال رسید.

افراد با استفاده از وام های خوداشتغالی، بدهکار بیکار می شوند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با اشاره به وام های خوداشتغالی، گفت: چون زیرساخت های لازم  برای اشتغال در کشور فراهم نیست در نتیجه فردی که از این وام ها استفاده می کند در مرحله اول شکست خواهد خورد و نتیجه شکست نیز بدهکاری است متاسفانه بخشی از معوقات بانکی که در کشور وجود دارد مربوط به همین وام های خوداشتغالی است لذا دولت با دنبال کردن طرح ها و ابتکارات جدید در کشور باید از بخش خصوصی و کارآفرینی در کشور حمایت کند.

انتقاد از حمایت نکردن دولت از ظرفیت‌های بخش خصوصی

عارفی با انتقاد از حمایت نکردن دولت از ظرفیت‌ بخش خصوصی در کشور، تصریح کرد: در حالیکه بخش خصوصی برای افزایش تولید داخل و اشتغال‌زایی با هزاران امید وارد بازار کار می‌شود به خاطر عدم حمایت دولت در اوایل و نیمه های راه با بحران مواجه و در آخر مجبور به توقف و کناره گیری می‌شود لذا دولت با حمایت از بخش خصوصی در کشور می تواند اشتغال زایی را در کشور بهبود بخشد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، رفع معضل بیکاری را در گرو استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی دانست و گفت: تنها راه نجات اقتصاد و رفع معضل بیکاری در کشور، تقویت بخش خصوصی است.

اتمام فعالیت سرمایه گزاران و کارآفرینان در جیرفت بر خلاف سیاست های تولید کشور است

نماینده مردم جیرفت در مجلس در پایان ابراز کرد:برای نمونه در شهرستان جیرفت بعد از ۱۵ ماه تلاش سرمایه گذاران،  کارآفرینان و شرکت‌های خصوصی برای راه اندازی معادن، مسئولان اعلام کردند که باید فعالیت خود را به اتمام برسانند و ساخت معادنی را که در ۷ الی ۸ سال آینده زمینه ۱۰ هزار شغل در این شهرستان را فراهم می کرد را تعطیل کنند که این عملکرد دقیقا برخلاف سیاست های تولید و دلیل عمده رونق نیافتن اشتغال در کشور است./دانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار