کد خبر : 15896
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1396- 03: 18

دولت دوازدهم به “اشتغال،‌ قشر مستضعف، تورم و نرخ بیکاری‌” توجه ویژه کند

دولت دوازدهم به “اشتغال،‌ قشر مستضعف، تورم و نرخ بیکاری‌” توجه ویژه کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت دوازدهم به “اشتغال،‌ قشر مستضعف، تورم و نرخ بیکاری‌” توجه ویژه کند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رضا رمضانی گیلانی در گفت‌وگویی، با اشاره به مسئله دوقطبی کردن جامعه اظهار داشت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای نشان دهنده پذیرش نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مردم است و دوقطبی کردن نظام و جامعه توسط برخی افراد امری غیرقابل پذیرش و غیرمنطقی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره مردم سالاری دینی گفت: به فرموده رهبرمعظم انقلاب حضور حداکثری مردم در انتخابات دارای اهمیت بسیار زیادی است و بر این اساس نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه دموکراسی اسلامی و به تعبیری مردم‌سالاری دینی است.

وی با ابراز خرسندی از حضور مردم در انتخابات اخیر و با بیان اینکه حضور حداکثری مردم باعث افزایش ضریب امنیت و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران است افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا براساس آنچه که از آن به‌عنوان اصل انتخابات یاد می‌شود در زمان مشخص انجام می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با بیان اینکه رعایت و انجام اصل انتخابات موجب نادیده گرفتن تخلفات انتخاباتی نیست گفت: رعایت اصل زمانی انتخابات به این معنا نیست که تخلفات انتخاباتی که رهبرمعظم انقلاب، شورای نگهبان و عده‌ای دیگر به شکل‌های مختلف به آن اشاره کرده‌اند مورد بررسی قرار نگیرد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، انتخابات حق مردم است و  این حق به‌عنوان امانت باید حفظ و رعایت شود بر این اساس توقع ما این است که همه مسئولان و نهادهای مربوطه برای پیگیری تخلفات انتخاباتی کمک کنند و در صورت لزوم قوه قضاییه درباره متخلفان وارد عمل و بررسی شود.

وی با بیان اینکه متخلفان در هر حوزه‌ای باید معرفی و رسانه‌ای شوند گفت: براساس اسناد و مدارکی که از تخلفات وجود دارد مطالبه ما معرفی و رسانه‌ای شدن متخلفان در بین مردم است تا بقیه افراد بدانند که اگر در هر حوزه‌ای شامل سیاسی، اقتصادی و مابقی بخش‌ها تخلفی انجام شود نظام پس از بررسی  و اثبات جرم این حق را دارد که مجرم را به مردم معرفی کند.

آیت الله رمضانی با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب در پذیرش قانون در پایان انتخابات افزود: قانون انتخابات تائید کرده است که تخلفات در نتیجه انتخابات نقشی نداشته است ولی لازم است که بررسی شود و در نهایت همه باید نسبت به قانون تسلیم شویم و هر فردی که در هر پستی که قرار گرفته است می‌بایست به شرح وظایف خود بنا بر قانون عمل کند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر چیز دیگری به  انسجام و همدلی نیاز دارد اعلام داشت: بعد از انتخابات، رقابت‌ها باید تبدیل به رفاقت، همدلی و همکاری شود و عملی ساختن شعارها نیز از جمله وظایف افراد منتخب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شعارها و دیدگاه‌های افرادی که وارد عرصه انتخابات شده‌اند امروز تبدیل به مطالبات جدی در بین مردم شده و مردم تک تک شعارهای ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا را از منتخبان خود مطالبه می‌کنند و انتظار می‌رود این افراد در پایان دوره خدمت خود کارنامه مطلوبی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کاهش شکاف طبقاتی از جمله اهداف انقلاب بوده است افزود: مسئولان در طول ۴ سال آینده می‌بایست بیشتر از قبل به مسئله اشتغال، بانکداری، قشر مستضعف، تورم و نرخ بیکاری که رو به افزایش است توجه داشته باشند زیرا انقلاب درصدد کاهش شکاف طبقاتی بوده است.

آیت الله رمضانی با اشاره به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اذعان داشت: اگر هدف از تشکیل این جبهه صرفاً انتخابات بوده است تبعاً بعد از انتخابات کارایی لازم را ندارد اما اگر برای بیان رسمی مطالبات همه طیف‌های مردم یا برخی از اقشار مردم است می‌بایست به‌صورت علمی وارد عمل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افراد فرهیخته و صاحب‌نظر در جبهه مردمی نیروهای انقلاب باید بر اساس وظایف و توانایی‌های خود عمل کنند به‌طوری‌که در حوزه‌های فرهنگی و در بخش مهندسی فرهنگی، راهبردها و راهکارهایی را تعریف کنند و یا در ارتباط با سایر بخش‌ها نقدهای خود را به‌صورت عالمانه و واقع‌بینانه بیان کنند.// تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار