کد خبر : 28688
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397- 04: 17

دولت زیرساخت‌های لازم برای ترویج “هنر” را فراهم کند

دولت زیرساخت‌های لازم برای ترویج “هنر” را فراهم کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم پیوند اقتصاد و هنر گفت: اقتصاد هنر به این معنا نیست که دولت یک هنر را با زور حفظ کند بلکه به این معنا است که دولت زیرساخت‌های لازم برای ترویج هنر را فراهم کند.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با آثار غیرمجاز سمعی و بصری استان گیلان در رشت اظهار داشت: هدف این ستاد حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران عرصه هنر بر همگان واجب است عنوان داشت: ترویج قانون کپی‌رایت یکی از راه‌های حمایت از این سرمایه‌گذاران است.

فاضلی با اعلام اینکه ستاد مبارزه با آثار غیرمجاز سمعی و بصری استان گیلان از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند ابراز داشت: این ستاد از امروز وارد عرصه اجرایی شده و با ایجاد تفاهم‌نامه‌ به دنبال حمایت از سرمایه گذاران حوزه هنری است.

وی با اعلام اینکه مبارزه با آثار غیرمجاز سمعی و بصری نیازمند فرهنگسازی در جامعه است خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که برای تداوم و بالنده شدن هنر باید آثار هنری را با جدیت حفظ کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر لزوم القای قانون کپی رایت در میان مردم تصریح کرد: برای القای این قانون در میان مردم باید توصیف و تبیین مناسبی از هنر و لزوم صیانت از آن داشته باشیم.

فاضلی با اعلام اینکه اجرای قانون صیانت از آثار سمعی و بصری سبب اعتلای فرهنگ در استان گیلان می‌شود خاطرنشان کرد: ما حفاظت و حراست از آثار هنری را وظیفه خودمان می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران بخش هنری و فرهنگی اظهار داشت: باید از ظرفیت نیروی انتظامی و صدا و سیما برای مقابله با آثار غیرمجاز سمعی و بصری استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اعلام اینکه استان گیلان دارای ۵۰۱ موسسه فرهنگی است خاطرنشان کرد: برای فرهنگسازی لزوم استفاده از محصولات فرهنگی مجاز باید از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی فرهنگسازی را امری جمعی دانست که برای محقق شدن نیازمند توجه تمام نهادها است گفت: دولت نمی‌تواند برای سرپا نگه‌داشتن موسسات خصوصی فرهنگی مداوم به آن‌ها تسهیلات دهد و مردم هستند که باید بدانند برای تداوم نشر آثار هنری باید هزینه کنند.

فاضلی با تاکید بر لزوم پیوند اقتصاد و هنر ابراز داشت: اقتصاد هنر به این معنا نیست که دولت یک هنر را به زور حفظ کند بلکه به این معنا است که دولت زیرساخت‌های لازم برای ترویج هنر را فراهم کند.

در این جلسه سید امیر مصباح به عنوان رئیس ستاد مبارزه با آثار غیرمجاز سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار