کد خبر : 80680
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401- 02: 14

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

دولت سیزدهم تمام شاخص‌های دوران حاکمیت ولایت فقیه را دارد

دولت سیزدهم تمام شاخص‌های دوران حاکمیت ولایت فقیه را دارد

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز دولتی بر سر کار است که همه شاخص‌های دولت کریمه‌ در دوره حاکمیت ولایت فقیه را دارد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام علی سعیدی شاهرودی ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت در مصلی رشت با بیان اینکه به عنوان فردی مستقل و غیر دولتی به عملکرد این دولت نگاه می‌کنم، گفت: مهم است بدانیم که جنس این دولت با ۴ دوره دولت گذشته یعنی از هاشمی گرفته تا دولت‌های نهم، دهم و یازدهم و دوازدهم چه تفاوتی دارد و ما به دنبال روی کار آمدن چه دولتی بودیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه دولت شهید رجایی شاخصه‌هایی همچون باور به نظام، اطاعت از رهبری، مدیریت جهادی، ساده زیستی و ضد فساد بود اما دست‌های ناپاک منافقین اجازه نداد مردم شیرینی دولت انقلابی را حس کنند افزود: امروز دولتی بر سر کار است که همه شاخص‌های دولت کریمه‌ای که در دوره حاکمیت ولایت فقیه نشان دادیم، دارد.

وی با بیان اینکه تحلیل عملکرد دولت بدون در نظر گرفتن شرایط جهان ممکن نیست بیان کرد: دست‌های ناپاک آمریکا و اروپا ناتوی فرهنگی و جنگ ترکیبی را برای ما طراحی کرده است اما با انتقال جنگ از منطقه به اروپا، بلایی که طی ۷۰ سال اخیر بر سر مردم خاورمیانه آورده بودند الان بر سر خودشان آمده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: تورم بین المللی بر تورم داخلی تأثیر دارد لذا نمی‌توان خود را جزیره جدا از جهان دانست و این تورم جهانی بر داخل کشور نیز اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به بحران غذا و گرسنگی در جهان گفت: امروز با بحران غذا رو به رو هستیم و تأمین نیازهای اساسی و گندم از مسائل مهمی است که هنر هر دولتی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که با مشکلاتی مانند کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی، تورم بالای ۵۰ درصد، رشد نقدینگی ۴ هزار میلیارد تومانی، مشکل تأمین ارز برای کالاهای اساسی و فشارهای سیاسی بر دولت و انباشت مطالبات از دولت و اوج گیری کرونا مواجه بودیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه در یکی از استان‌های غربی کشور روزانه ۱۸ پرواز به ترکیه انجام می‌گیرد، بیان کرد: این موضوع واقعاً جای تأسف دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت در عرصه داخلی اصلاح یارانه را انجام داد که دولت قبل جرأت اجرای آن را نداشت، تصریح کرد: اصلاح ارز ترجیحی جراحی سنگینی بود که تبعات داشت و ریسک خطرناکی بود که رئیسی این کار را انجام داد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه دولت قبل ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کرد اما اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه صادر می‌کنیم و پول آن نیز به کشور برمی گردد، افزود: بدهی گازی دولت قبل به ترکمنستان باعث شد که اجازه عضویت در شانگهای را ندهند اما دولت فعلی این بدهی را پرداخت و عضو شانگهای شدیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور فساد بود و دولت قبلی اراده‌ای برای مبارزه با آن نداشت، بیان کرد: یقین داریم رئیسی ضد فساد است البته قطع کردن ریشه فساد و دلال بازی‌ها زمان‌بر است اما اراده دولت بر این است با فساد مقابله شود.

وی ارتباط با مردم را از ابتکارات دولت فعلی دانست و عنوان کرد: آمریکا و اروپا خواب ۶۰ هزار تومان را برای دلار دیده بودند و ترکیه، اربیل و هرات آن را حمایت می‌کردند اما این ایستگاه‌ها کنترل شد و قیمت دلار روی ۲۸ هزار تومان ماند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه سیاست دولت قبلی اقبال به غرب و پشت کردن به شرق بود که بسیار شر و خطرناک بود، افزود: رئیسی سیاست را متحول و ثابت کرد که رئیس جمهور در سیاست نقش دارد؛ دولت سیزدهم با همه دولت‌ها ارتباط برقرار کرد و امروز قراردادهای ما با چین و روسیه در وضعیت کشور تعیین کننده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه امروز روسیه به شدت به ما نیاز دارد، ادامه داد: این دستاوردها الطاف خداوند است که نصیب این دولت شده و ریشه تحولات در این دولت تغییر راهبردی در روابط دیپلماسی دولت است.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار