کد خبر : 87432
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401- 51: 19

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد؛

دولت سیزدهم نقش دلار را از زندگی و اقتصاد مردم خارج کرد و به توانمندی‌های داخلی پیوند داد

دولت سیزدهم نقش دلار را از زندگی و اقتصاد مردم خارج کرد و به توانمندی‌های داخلی پیوند داد

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به احیا و راه اندازی ۲۷۰۰ واحد تولیدی در کشور، گفت: موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اعجاز برانگیز است.

به گزارش گیلانستان، محمد دهقان ظهر شنبه در جمع اجتماع مردم رشت راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان شهدای ذهاب این شهر، اظهار کرد: ۲۲ بهمن پر افتخار ترین روز تاریخ ملت ایران است.

 

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز اخراج حکومت فاسد پهلوی از ایران بود، افزود: با طرد ملی حکومت پهلوی، حاکمیت دینی برخواسته از اراده مردم شکل گرفت.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه شاه و خاندان پهلوی وابسته و نوکر بیگانگان بودند، گفت: راه امامین انقلاب برگرفته از آرمان‌های اسلامی و از مسیر اندیشه امام علی (ع) می‌گذرد.

 

دهقان ادامه داد: زهد، پارسایی و عدالت محوری امامین انقلاب مأنوس با ائمه اطهار (ع) است که در جامعه متبلور یافته است.

 

وی با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی با اراده مردم شکل گرفت و به نتیجه رسید و به راهش ادامه داد.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور به تشریح کینه توزی ها و سنگ اندازی های دشمن علیه انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون پرداخت و بیان کرد: دشمن با بسیج کردن پیاده نظام منافقین علیه نظام اسلامی بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی گناه ایران را شهید کردند اما موفق نشدند.

 

دشمن به دنبال تجزیه ایران است

 

دهقان با بیان اینکه سرنگونی و براندازی نظام جز آمال‌های دشمن است، گفت: طرح ریزی کودتاها، جنگ تحمیلی، ترور و تحریم گوشه‌ای از برنامه‌های دشمن برای براندازی نظام است که به شکست انجامید.

 

وی با اشاره برنامه‌های تجزیه طلبانه دشمن در کشور، افزود: دشمن با نفوذ در کردستان، آذربایجان، لرستان و خوزستان و قوم ترکمن در صدد تجزیه ایران اسلامی بود اما در این کار هم ناکام ماند و ملت ایران پیروز شد.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا طراح و برنامه ریز اصلی جنگ عراق علیه ایران بود، گفت: پیروزی جنگ تحمیلی و فشار سال دفاع مقدس بزرگترین حماسه تاریخ ملت ایران بود.

 

دهقان با بیان اینکه ایران اسلامی پیشرفت‌های فوق العاده ای در بخش‌های مختلف داشته است، گفت: بدون شک و بی اغراق یکی از کشورهای بزرگ پیشرفته دنیا هستیم و این مهم را در عرصه‌های صنعتی، کشاورزی، نانو، پزشکی، نظامی و موشکی به اثبات رساندیم.

 

وی با بیان اینکه موفقیت‌های ایران اسلامی اعجاز برانگیز است، افزود: در کنار سختی‌ها، تحریم‌ها و جنگ، دستیابی با موفقیت‌ها نشانه اراده بزرگ ملت ایران است.

 

فشار اقتصادی و فقر امروز ناشی از جهالت و خیانت مسئولان است

 

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه دهه ۹۰ اقتصاد کشور به خواب عمیق رفت، گفت: شرطی کردن اقتصاد و معیشت کشور و گره زدن آن به مذاکره با آمریکا اشتباه محض تاریخی دولت مردان گذشته بود که اقتصاد کشور را تعطیل کرد.

 

دهقان، فشار اقتصادی و فقر امروز را ناشی از جهالت و خیانت مسئولان گذشته نسبت به کشور دانست و بیان کرد: نگاه به میز مذاکره از روی جهل و یا خیانت منجر شد تا اقتصاد کشور به دره فقر و نابودی سقوط کند.

 

وی با بیان اینکه شرطی کردن اقتصاد کشور هم توطئه آمریکا بود، افزود: بی تدبیری و نگاه به غرب منجر شد تا شاخص رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور به صفر برسد.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم اشتباه گذشته را در بخش اقتصاد تکرار نکرد، گفت: گره زدن سفره و معیشت مردم به مذاکره از رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم حذف شد.

 

بهره گیری از ظرفیت کشورهای همسایه در دولت سیزدهم

 

دهقان با بیان اینکه دولت سیزدهم میز مذاکره را ترک نکرده است، اضافه کرد: دولت با رویکرد عقلانیت و توجه به منافع ملی و مردم به میز مذاکره نگاه می‌کند.

 

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به ظرفیت داخلی و همسایگان، افزود: پیوستن به سازمان شانگهای، عضویت در سازمان اقتصادی اوراسیا، انعقاد موفقیت نامه ۲۵ ساله با چین و پیمان پولی ۲۰ ساله با روسیه نقشه راه دولت سیزدهم برای رسیدن به ثبات اقتصادی است.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور از راه اندازی و احیای ۲۷۰۰ کارخانه در کشور خبر داد و اضافه کرد: دولت سیزدهم نقش دلار را از زندگی و اقتصاد مردم خارج کرد و به توانمندی‌های داخلی پیوند داد.

 

دهقان با اشاره به رشد ۴ درصدی اقتصادی کشور در سال اخیر، بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای جراحی اقتصادی در کشور از سوی دولت سیزدهم صورت گرفته که در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

 

وی با اشاره به وحدت مثال زدنی مردم و مسئولان، افزود: وحدت جامعه اسلامی همچو خاری در چشم دشمنان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار