کد خبر : 54827
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت نباید سواحل را تصرف کند/ضرورت تشکیل سازمان و متولی واحد سواحل

دولت نباید سواحل را تصرف کند/ضرورت تشکیل سازمان و متولی واحد سواحل

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بخش اعظمی از تصرفات در سواحل توسط بخش دولتی صورت گرفته، گفت: دولت مجری قوانین است و باید حافظ انفال ازجمله سواحل باشد نه اینکه خودش در زمره بزرگ‌ترین متصرفان قرار بگیرد.

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی فر با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر سواحل گیلان و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن، اظهار کرد: سواحل دریا ظرفیتی بسیار بزرگ برای کشور محسوب می‌شوند و باید از ظرفیت‌های آن‌ها به شکل ویژه استفاده شود.

وی با اشاره به دخالت‌های انسانی و تصرف بی‌جا و بی‌اندازه در سواحل افزود: متأسفانه سواحل متولی واحدی ندارد و تشکیل سازمان سواحل به‌شدت نیاز است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصرف بخشی از سواحل توسط نهادهای دولتی گفت: سواحل همچون مراتع و جنگل‌ها جزو انفال محسوب می‌شوند و اینکه توسط عده‌ای چه دولتی و چه خصوصی تصرف شود، پذیرفتنی نیست.

بهروزی فر با اذعان به اینکه بخش اعظمی از تصرفات در سواحل توسط بخش دولتی صورت گرفته، بیان کرد: دولت مجری قوانین است و باید حافظ انفال ازجمله سواحل باشد نه اینکه خودش در زمره بزرگ‌ترین متصرفان قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصرف بخشی دیگر از سواحل کشور توسط بخش خصوصی و بهره‌برداری شخصی از آن تصریح کرد: عده‌ای با طناب‌کشی و بعضاً با حصار کردن بخشی از ساحل را تصرف کردند و مردم برای قدم زدن و شنا کردن در آن مجبور به پرداخت پول هستند و این رویه باید با مداخله نهادهای نظارتی برچیده شود.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولیت سواحل را باید سازمان و یا نهادی مشخص بپذیرد و پاسخگو باشد، گفت: دولت می‌تواند طرح تشکیل سواحل را به مجلس پیشنهاد بدهد و در ابتدا رفع تصرف را از نیز خودش شروع کند.

بهروزی فر با اشاره به ظهور معضلات فرهنگی و اجتماعی در سواحل افزود: سواحل علاوه بر مزیت‌های گردشگری و سیاحتی، ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی فراوانی دارند که اگر متولی واحد داشته باشند یقیناً سازماندهی خواهند شد و شاخص بهره‌برداری از آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با انتقاد از بروز برخی از رفتارهای غیر ارزشی و ناهنجاری‌های اجتماعی در سواحل گفت: نباید بی‌فرهنگی‌هایی که در قبل انقلاب در سواحل وجود داشت اکنون نیز وجود داشته باشد بلکه باید علیرغم بهره‌مندی مردم از آب، سواحل و یا سایر مواهب الهی، ارزش‌ها نیز حفظ و تقویت شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار