کد خبر : 36849
تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398- 32: 11

عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه بافت فرسوده را پرداخت نکرد

دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه بافت فرسوده را پرداخت نکرد

عضو کمیسیون عمران مجلس بدعهدی‌ دولت در عدم پرداخت یارانه بافت‌های فرسوده به بانک‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان از یارانه بافت فرسوده پرداخت نشده است.

به گزارش گیلانستان حسن خسته‌بند با بیان اینکه بانک‌ها در خلال اعطای تسهیلات بافت‌های فرسوده معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند اظهار داشت: به علت بدعهدی دولت در پرداخت یارانه‌ بافت فرسوده منازل مسکونی بسیاری از مردم توسط بانک‌ها مصادره شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پرداخت ۱۰ درصد از تسهیلات دریافتی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده باید توسط دولت تقبل می‌شد گفت: تولیدکنندگان مسکن با وعده‌های دولت تسهیلات مورد نظر را دریافت کردند اما با گذشت چند سال، دولت هنوز قدرالسهم خود را پرداخت نکرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس پدید آمدن موجی از نگرانی و نارضایتی در مردم به علت فشارهای مضاعف بانک‌ها برای دریافت ۱۰ درصد باقیمانده سود تسهیلات را متوجه دولت دانست و افزود: کمیسیون عمران مجلس از تمام اهرم‌ها و ابزارهای خود برای پایان دادن به این معضل بزرگ استفاده می‌کند.

خسته‌بند با تأکید بر اینکه بانک‌ها تنها راه رسیدن به حقوق خود را در شرایط فعلی اعمال فشار بیشتر به مردم و فعالان حوزه مسکن می‌دانند ابراز داشت:‌ مردم در حقیقت فریب دولت را خوردند و به جهت اینکه دولت پرداخت ۱۰ درصد تسهیلات بافت فرسوده را تقبل کرده‌ بود تن به دریافت این وام‌ها دادند.

وی عدم استقبال مردم و تولیدکنندگان بخش مسکن از فراخوان‌های اخیر برای اعطای تسهیلات بافت فرسوده را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: خلف وعده‌ای که دولت در سال‌های اخیر در پرداخت یارانه بافت‌های فرسوده از خود نشان داد، به اعتماد مردم آسیب‌های جدی وارد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس لزوم بازنگری در ساختار فعلی نظام بانکی کشور را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: یک رکن اساسی قضیه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده، بانک‌ها هستند اما به جهت شیوه فعالیت و نظام معیوبی که بر آن‌ها حاکم است به سختی زیر بار خواسته‌های دولت می‌روند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به اینکه بانک‌ها در ۴۰ ساله اخیر از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هیچ وقت به درستی از تولید و صنعت حمایت نکرده‌اند گفت: با اعطای تسهیلات با نرخ‌های بالای ۱۸ درصد، نمی‌توان به رونق فعالیت‌ در بخش‌های مختلف اقتصادی و حوزه مسکن امیدوار بود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار