کد خبر : 58127
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399- 12: 13

مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

دومین جشنواره سرود بچه های مسجد «سردار آسمانی» برگزار می شود

دومین جشنواره سرود بچه های مسجد «سردار آسمانی» برگزار می شود

حجت‌‌الاسلام رضوانی‌نژاد از انتشار فراخوان دومین جشنواره سرود بچه‌‌های مسجد تحت عنوان«سردار آسمانی» خبرداد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سراسری سرود بچه‌های مسجد با عنوان «سردار آسمانی» گفت: این جشنواره به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار شهید«حاج قاسم سلیمانی» ویژه کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این جشنواره در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تولید آثار فاخر سرود به صورت ملیبا با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اجرا می‌شود افزود: ایثار و شهادت و ایران قوی از موضوعات این جشنواره با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ ناب ایثار و شهادت، ترغیب و تشویق مربیان و هنرمندان فعال جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند سرود با محوریت ایثار وشهادت، ایجاد رقابت سالم به‌منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان سرود، ایجاد انگیزه مضاعف در میان نوجوانان و جوانان برای ورود جدی به عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و معرفی ظرفیت‌های بسیار ارزشمند کانون‌های فرهنگی و هنری به مدیران، مسئولین و عموم مردم است.

وی به محورهای چهارگانه دومین جشنواره سرود بچه‌های مسجد اشاره و بیان کرد: «مسجد و گام دوم انقلاب»، «قرآن و سیره اهل بیت»، «مقاومت و عزت ایرانی» و «پیشرفت و امید به آینده » محورهای جشنواره اعلام شده است.

رضوانی‌نژاد ادامه داد: کلیه گروه‌ها می‌توانند آثار خود را با موضوعات ایثار و شهادت مشتمل بر شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان وطن،  امنیت، ترور، امر به معروف ونهی از منکر و سلامت و با تکیه بر شاخصه‌های کانون فرهنگی هنری، مسجد، بصیرت، ولایت‌پذیری، شجاعت، تدبیر، اخلاص، یتیم نوازی(فرزندان شهدا)، احترام به والدین و علما، مردم داری، عرفان و معنویت به دبیرخانه جشنواره واقع در رشت، مجتمع خاتم الانبیا، طبقه سوم، ستاد کانون‌های مساجد گیلان ارسال کنند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۵ آذر اعلام کرد و بیان داشت: هفت اثر برتر استان‌ها در هر رده سنی انتخاب و ۲۰ گروه منتخب در دو مقطع سنی جهت معرفی گروه‌های اول تا سوم داوری می‌شوند.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به بخش ویژه این جشنواره اذعان کرد: با توجه به نسل نوین تولید سرود (ساخت ویدئو کلیپ از آثار تولید شده) به پنج اثر برتر که همراه اثر سرود برای شرکت در جشنواره ویدئو کلیپی که با موضوع نقش کانون فرهنگی هنری مسجد در فرهنگ سازی ایثار و شهادت باشد و با متن سرود تولید شده همخوانی داشته باشد جوایز نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه اعضای کانون فرهنگی و هنری مساجد است و گروه سرود و اسامی اعضا گروه باید در سامانه بچه‌های مسجد، کانون فهما ثبت شده باشد اظهارداشت: این جشنواره در دو رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال و  ۱۸ تا ۳۵ سال  ویژه برادران برگزار می‌شود که هر گروه می‌تواند حداکثر ۲ نفر بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سن تعیین شده معرفی کند.

رضوانی‌نژاد با اعلام اینکه استفاده از آلات موسیقی به‌صورت زنده در جشنواره ممنوع است خاطرنشان ساخت: در این جشنواره به گروه‌های اول تا سوم، سه ویدئو کلیپ برتر، بهترین تک‌خوان، بهترین آهنگساز و بهترین مربی جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار