کد خبر : 39349
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398- 14: 17

به مناسبت هفته بهزیستی؛

دومین مرکز اجتماع درمان مدار گیلان در بندرانزلی افتتاح شد

دومین مرکز اجتماع درمان مدار گیلان در بندرانزلی افتتاح شد

نخستین مرکز اجتماع درمان مدار استان گیلان به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان بندرانزلی افتتاح شد.

به گزارش گیلانستان رئیس اداره بهزیستی بندرانزلی ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نخستین مرکز اجتماع درمان‌مدار در بندر انزلی، اظهار کرد: در این مراکز به افراد معتاد پس از سم زدایی به صورت شبانه روزی خدمات ارائه شده و خانواده افراد معتاد نیز در حین درمان و آموزش، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

فرحناز غفاری فرد با اشاره به برگزاری جلسات مستمر پیشگیری از مصرف مواد مخدر، تأکید کرد: ارائه خدمات آموزشی و اشتغالزایی به افراد معتاد پس از سم زدایی تا پاک شدن دوباره از وظایف مراکز اجتماع درمان‌مدار است تا از گرایش دوباره این افراد به سمت مواد افیونی نرفته جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه کار کردن در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند توان و انرژی مضاعف است، ادامه داد: هیچ کشوری تاکنون نتوانسته آسیب‌های اجتماعی جامعه خود را به صورت کامل از بین ببرد ما تنها می‌توانیم این آسیب‌ها را کمرنگ کنیم.

رئیس اداره بهزیستی انزلی اشتغالزایی و توانمند سازی گروه هدف را یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی برای افراد تحت حمایت عنوان و تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار، معلولان تحت حمایت و معتادانی که به مراکز بهزیستی مراجعه کرده و حداقل یکسال از پاک بودن آنها گذشته باشد گروه هدف بهزیستی هستند.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افراد مراجعه کننده به این مراکز پس از آموزش‌های لازم برای فراهم سازی زمینه‌های اشتغال به بانک معرفی و تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار