کد خبر : 55152
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399- 26: 11

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دوگانه برگزاری یا عدم برگزاری آزمون سراسری بهترین فرصت برای حذف کنکور

دوگانه برگزاری یا عدم برگزاری آزمون سراسری بهترین فرصت برای حذف کنکور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه می‌توان دوگانه برگزاری یا عدم برگزاری را در این شرایط خاص به بهترین فرصت برای حذف کنکور تبدیل کرد، گفت: این ایام بهترین فرصت است تا تصمیمات در خصوص حذف کنکور گرفته‌شده تا داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی، با اشاره به اظهارات دکتر نمکی مبنی بر تعویق کنکور اظهار کرد:  سلامت و بهداشت کشور ازجمله داوطلبان بر عهده ستاد ملی کرونا بوده و در صورت هرگونه اشکال، این ستاد ملی کروناست که باید پاسخگوی سلامت مردم باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه تخصصی سلامت جامعه مربوط به ستاد ملی کرونا و در رأس آن وزیر بهداشت است، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات در بحث کیفیت و کمیت آموزش قطعاً ورود خواهد کرد اما درنهایت تصمیم به برگزاری یا تعویق کنکور بر اساس معیارهای بهداشتی، بر عهده ستاد ملی کرونا است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت مبنی بر تعویق کنکور تصریح کرد: تا پیش‌ازاین تصمیم نیز، وزیر بهداشت معتقد بود که اگر اطمینان حاصل شود  پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و به هیچ فردی آسیب نمی‌رسد کنکور برگزارشده و اگر یک درصد احساس شود پروتکل‌ها به‌طور کامل رعایت نمی‌شود حاضر نیستیم با برگزاری این آزمون به فرزندان این سرزمین آسیب برسانیم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ سلامت جامعه و لزوم جلوگیری از آسیب‌های احتمالی داوطلبان تصریح کرد: به نظر شخصی من تعویق افتادن معنایی ندارد یا باید لغو شده یا برگزار شود، چراکه با توجه به اظهارات خود دکتر نمکی به دلیل غیر پیش‌بینی بودن وضعیت کرونا و نزدیکی به دوران شیوع بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی برگزاری در شرایط بهتر، فعلاً غیرقابل‌پیش‌بینی است.

احمدی با اشاره به مصوبه دوره‌های گذشته مجلس مبنی بر حذف کنکور و عدم اجرای آنکه منجر به دوگانه  برگزاری یا عدم برگزاری در این روزهای آغازین شیوع کرونا شده است، گفت: ازنظر من بهترین فرصت است تا مباحث حذف کنکور به‌صورت جدی مطرح شود و داوطلبان بر اساس امتیازات و شرط معدل وارد دانشگاه شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود داوطلبان سال ۹۹ بر اساس  امتیازات و شرط معدل، با اشکالاتی همراه است، افزود: اگر قرار بر این بود که داوطلبان بر اساس امتیازات و معدل وارد دانشگاه شوند باید  از قبل مطلع بوده و خود را برای رقابت در نشستن بر کرسی دانشگاه از مدرسه آماده می‌کردند.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها درگیر مافیای کنکور شده و از قبل با هزینه‌های زیاد فرزندان خود را برای رقابت در کنکور ۹۹ آماده کردند، تصریح کرد: قرار بر این بود که اعلام شود تا کسانی که مایل به شرکت نکردن در کنکور بوده و با شرط معدل وارد دانشگاه شوند بر اساس سوابق تحصیلی ورود کرده و صرفاً رقابت بر سر برخی رشته‌های خاص و دانشگاه خاص صورت بگیرد.

احمدی با بیان اینکه می‌توان دوگانه برگزاری یا عدم برگزاری را در این شرایط خاص به  بهترین فرصت برای حذف کنکور تبدیل کرد، افزود:  این ایام بهترین فرصت است تا تصمیمات در خصوص حذف کنکور گرفته‌شده تا داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار