کد خبر : 17359
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1396- 41: 11

دو چهره دیگر به جمع گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اضافه شدند + جزئیات

دو چهره دیگر به جمع گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اضافه شدند + جزئیات

پیش از این برخی رسانه ها از احتمال ریاست آقایان حاتم زاده، تاجیک، میرابراهیمی و سیمبر خبر داده بودند اما ۲ چهره دیگر به جمع گزینه های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پژوهش گیلانستان، پس از ارتحال هاشمی رفسنجانی و انتخاب دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی تغییر و تحولات در این دانشگاه کلید خورده و دکتر ولایتی استارت اصلی کارش را با انتصاب فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران به سمت ریاست دانشگاه آزاد و عزل حمید میرزاده آغاز کرد.

با انتصاب رهبر گمانه زنی ها برای انتصاب رؤسای دانشگاه های آزاد کل کشور به خصوص گیلان نیز بیشتر شده و گزینه های متعددی برای جایگزینی علیرضا امیر تیموری و ریاست بر دانشگاه آزاد مطرح شده اند.

پیش از این برخی رسانه ها از احتمال ریاست آقایان دکتر عبدالله حاتم زاده (رئیس سابق دانشگاه گیلان) ، دکتر حسن تاجیک (دانشیار دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان) ، حجت‌الاسلام سیدعلی میرابراهیمی (معاون هماهنگی دانشگاه آزاد گیلان) و دکتر رضا سیمبر (استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان) خبر داده بودند اما ۲ چهره دیگر به جمع گزینه های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اضافه شدند.

دکتر حسن کفایتی معاون اسبق آموزش دانشگاه آزاد رشت و رئیس سابق دانشگاه علوم و تحقیقات یکی از افرادی است که این روزها نامش برای ریاست دانشگاه آزاد گیلان در محافل علمی و بعضا سیاسی شنیده می شود. کفایتی تاکنون توانسته نظر مثبت برخی نمایندگان مجلس را جلب نماید و حتی یکی از نمایندگان رشت نیز درحال رایزنی با روسای دانشگاه آزاد کشور می باشد تا کرسی ریاست دانشگاه آزاد گیلان نصیب کفایتی شود.

دکتر مهرداد گودرزوند چگینی رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد گیلان، رئیس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد رشت و مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان در دولت اصلاحات گزینه دیگری است که احتمال ریاستش بر دانشگاه آزاد گیلان کم نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکتر خلیل زاده سه شنبه , ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۵۴

با سلام و احترام دانشگاه یک فضای تربیتی و آموزشی است .از آن جایی که الگوپذیری دانشجویان ، از استادان و رئیسان دانشگاه زیاد است .به نظر من کسی باید رئیس دانشگاه بشود که علاوه بر داشتن شرایط مصرح در قانون ، متواضع و فروتن باشد ،بعضی ها به خاطر داشتن چهار تا مقاله آی اس آی بسیاردچار غرور علمی و خود بزرگ بینی می شوندو حتی از سلام و احوال پرسی معمولی و متعارف با دیگران امتناع می ورزند ؛حال آنکه این غرور علمی ، حجاب اکبر است و فرد را هم از خدا و هم از خلق دور می کند .نکته دوم هم این است که دانشگاه آزاد اسلامی ، سازمان خصوصی نیست و مسوولان ارشد آن به وسیله ولی فقیه زمان و رهبر معظم انقلاب
منصوب شده اند و در اساسنامه آن هم تصریح شده است که هر زمان در صورت انحلال ، اموال آن در اختیار ولی فقیه است . بنابراین اموال آن بیت المال است و رئیس این بیت المال باید کسی باشد که امانت دار باشد نه اینکه امانت خوار باشد .ونکته سوم آنست که
در گزینش افراد ،باید عملکرد افراد در زمان تصدی مسوولیتها و میزان رضایت مندی اعضای هیات علمی و کارکنان نسبت به آنها بررسی شود .

رفتن به نوار ابزار