کد خبر : 18447
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396- 54: 19

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان + جزئیات

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان + جزئیات

همزمان با هفته دفاع مقدس اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی شورای رشت، در ابتدای این دیدار  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عطش و ارادتی که در جامعه با فرا رسیدن ماه محرم ایجاد می شود وصف ناپذیر است .

سید امیر حسین علوی افزود: رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس رشادتهای فراوانی انجام دادند و در این راستا اعضای شورا به مناسبت هفته دفاع مقدس به دیدار  فرمانده سپاه گیلان که از یادگاران آن روزها هستند آمده اند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا خواستار تعامل متقابل با تمامی دستگاهها هستند تصریح کرد: سپاه همواره به عنوان چشم حافظ نظام از جایگاه بالایی برخوردار بوده و خدا را شاکریم که در مجموعه شورای اسلامی رشت  چهره هایی ارزشی از خانواده های شاهد و ایثارگر  حضور دارند.

علوی با اشاره به اینکه شورای پنجم رشت با کمترین تنش و هیاهو کار خود را آغاز کرد گفت: ترکیب شورا و کمیسیونهای مربوطه بسیار سریع تشکیل شد و امروزه کمیسیونهای شورا با اقدامی خلاقانه به جای اینکه منتظر لوایح از جانب شهرداری باشند اقدام به ارائه طرح می کنند و دیروز طرح پیوستن رشت به شهر تالابی تصویب شد.

رئیس شورای شهر رشت در خصوص انتخاب شهردار رشت گفت: شهردار با اکثریت آرا انتخاب شد و تمایل داشتیم همزمان با معرفی استاندار جدید گیلان ابلاغ فعالیت شهردار رشت انجام می شد.

علوی با اذعان به اینکه متانت اعضای شورا،نحوه برخورد و کرامتشان برایم لذتبخش است گفت: برای رشد و توسعه این شهر نیازمند همکاری همه دستگاهها هستیم و انتظار داریم با ایجاد تعامل شهروندان سطح خدمات متفاوتی را در این دوره شورا ببینند و این مهم از مطالبات اعضای شورا نیز می باشد و نیازمند  حمایت سپاه در تمامی عرصه ها هستیم.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری رشت در عرصه های عمرانی تجربه مشترک با سپاه ندارد افزود:  مسعود نصرتی شهردار رشت  در زمانی که شهردار قزوین بود همکاریهای مشترکی در پروژه های شهر با سپاه داشت.

 علوی افزود: ما خواستار همراهی سپاه در برنامه های فرهنگی نیز هستیم و در جریان برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید تعاملات خوبی مابین سپاه و شهرداری رشت وجود داشت و انتظار داریم با همکاری مجموعه سپاه بتوانیم معادلات هدفمتد کاری در همه عرصه ها داشته باشیم و بهترین خدمات را ارائه کنیم.

در ادامه این دیدار  یکی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم گفت: خوشبختانه ریاست شورا به نحو مطلوب و خارج از انتظار در حال پیش بردن برنامه های شورا می باشد.

احمد رمضانپور افزود: خوشحالم که در جمع اعضای فرهیخته شورا برای رفع مشکلات  در تلاش هستم و هر فردی بخواهد در شورای شهر تفکرات  سیاسی خود را دخیل کند به انقلاب خیانت کرده است و باید همه توانمان را برای توسعه شهر به کا بگیریم.

وی با اشاره به تاکید خداوند در قرآن کریم به داشتن اتحاد تصریح کرد: اگر اتحاد وجود نداشته نباشد نمی توانیم کاری انجام دهیم و شورای رشت نیز به اتحاد وهمدلی با دیگر دستگاهها نیازمند است و برای رفع مشکلات و کاستی ها نیازمند همراهی سپاه،امام جماعت و… می باشیم.

رمضانپور با اشاره به اینکه فرمانده سپاه قدس در ایجاد اتحاد نقش محوری دارد بیان کرد: در جریان انتخاب شهردار رشت بر اساس تکلیف شرعی و وظیفه ای که بر دوش ما بود به مسعود نصرتی بر اساس توانمندیهایش رای دادیم.

وی افزود: انتظار داریم وقتی در طی یک مسیر   مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد سپاه و… به ما گوشزد کنند.

عضو شورای رشت با اشاره به قرار گاه خاتم سپاه گفت: امروز قرار گاه خاتم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و ما می توانیم برای توسعه شهری از این ظرفیت استفاده کنیم.

رمضانپور بیان کرد: ما قصد داشتیم شهرداری انتخاب کنیم که تعامل و سلامت کاری داشته  باشد و به گونه ای رفتار نشود که هر روز شاهد  تشکیل میز بررسی تخلفات شهردار در یکی از دستگاههای نظارتی و… باشیم.

وی افزود: نصرتی هشت سال با دو شورا در قزوین به فعالیت پرداخت و خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در این راستا مطرح نبوده است.

 در ادامه جلسه جلال الدین محمد شکریه اظهار کرد: سالها در بخش اصناف و … با مجموعه سپاه همکاری داشتیم و بسیج اصناف بیانگر این همکاری است.

وی افزود: وزن شورای رشت بسیار سنگین و وزین است و به ریاست شورا در خصوص مدیریت مدبرانه، با متانت و وزین شورا که موجب رعایت حرمتها می شود تبریک می گویم..

شکریه با بیان اینکه در شورای پنجم همه با علاقه مشغول خدمت هستند تصریح کرد: با به بهره مندی از ظر فیت قرار گاه خاتم سپاه می توانیم  گام های خوبی در راستای توسعه شهری برداریم.

وی افزود: بنده معتقدم شهرداری که انتخاب شد بهترین گزینه بوده است و اگر مجموعه قرار گاه خاتم در مباحث عمرانی ورود کند ما سپاسگذار خواهیم بود.

در ادامه یکی دیگر از اعضای شورای رشت گفت: شورا و شهرداری رشت تمایل به همکاری با سپاه در بخش های مختلف عمرانی و اجتماعی دارد.

فرهام زاهد افزود: تعامل و همراهی شورا با طیف های مختلف بسیار در این دوره بسیار وجود دارد و خوشبختانه به دور از مباحث شخصی همه اعضا در راستای توسعه گام برمیدارند.

وی  با اشاره به اینکه از شهردار رشت انتظار داریم از تمامی تعاملات استفاده کند گفت: در حال حاضر رشت با مشکلات فراوانی در خصوص مباحث مالی،عمرانی و… مواجه است و از شما تقاضا داریم  سپاه در رفع مشکلات با  شورا همراه باشد.

وی در خاتمه از تلاشهای نیروهای سپاه در حفظ امنیت و مرزهای کشور تشکر نمود و گفت: اگر امروز در آسودگی خاطر مشغول به فعالیت هستیم به واسطه هوشیاری و توانمندی سپاه و دیگر نیروهای امنیتی کشور است.

در ادامه جلسه یکی دیگر از اعضای شوای اسلامی با گرامیداشت یاد وخاطره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان و مدافعین حرم گفت: سپاه و بسیج  از قدرتمندترین نیروهای امنیتی دنیا هستند.

حجت جذب افزود: فضای تعامل در شورا و شهرداری رشت وجود دارد و اگر در این کشور با ارامش زندگی می کنیم به واسطه اقتدار و تیزهوشی سپاه و دیگر نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه مردم درگیر مشکلات معیشتی فراوانی هستند تصریح کرد: مجموعه شورا در مباحث مختلف و به منظور رفع مشکلات شهر باید از تباطات استفاده کند.

جذب با اذعان به اینکه قرار گاه خاتم از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است افزود: امیدوارم با عنایات فرمانده سپاه گیلان شرایط همکاری ایجاد شود و اگر توسعه شهری اتفاق بیافتد اشتغال نیز ایجاد و مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی افزود: پرداختن به مشکلات ترافیکی؛لندفیل سراوان و… به تنهایی از عهده شورا خارج است و  با توجه به نقش محوری پررنگ و مقتدرانه سپاه انتظار داریم در برطرف کردن مشکلات شهری  با شورا و شهرداری رشت همراهی کنند.

 در ادامه حامد عبداللهی یکی دیگر از اعضای شورای رشت با تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دفاع مقدس گفت:  کاش در طول سال هر چند ماه یکبار مراسم گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می شد و امروزه تمام عزت و سربلندی ایران اسلامی مدیون رشادتهای رزمندگان است که جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب نثار کردند.

حامد عبداللهی با اشاره به وضعیت مالی شهرداری رشت افزود: در سال ۹۵ کل درامد شهرداری رشت چهارصد میلیارد تومان بود و در حال حاضر بدهی شهرداری بیش از هشتصد میلیارد تومان می باشد.

وی با اشاره به نقش مهم سپاه در تمامی دوران انقلاب گفت: سپاه در شرایط های بحرانی وهر زمان که مشکلی ایجاد شد مقتدرانه ایستاد و فتنه ۸۸ یکی از مصادیق این مهم است.

 عبداللهی با ابراز نگرانی بابت حقوق معوقه پرسنل شهرداری ،چک های برگشتی پیمانکاران و… بیان کرد: تقاضا داریم ماهیانه یکبار جلسات مدون ما بین شورا و سپاه برگزار شود و در حال حاضر به علت مشکلات مالی هیچ یک از پیمانکاران تمایل به همکاری با شهرداری رشت را ندارند .

 وی به مجموعه امکانات و ماشین آلات سپاه اشاره و افزود: با توجه به شروع فصل بارندگی ممکن است مشکلاتی در رشت ایجاد شود و در این راستا انتظار همکاری داریم.

عبداللهی خواستار حضور نماینده فرهنگی و عمرانی سپاه ر جلسات کمیسیونهای فرهنگی و عمرانی شورای رشت شد.

در ادامه جلسه محمد حسن علیپور عضو دیگر شورای رشت با تسلیت به مناسبت ماه محرم و گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: ما در کلیه مباحث گوش به فرمان بیانات رهبر معظم انقلاب و راهنمائیهای فرمانده سپاه گیلان هستیم.

 عضو دیگرشورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار گفت: در برنامه ستارگان درخشان سه حرکتهای خوب فرهنگی استارت خورد و یک نمایش بزرگ از ادوار مختلف تاریخ به نمایش درآمد.

محمد حسن عاقل منش افزود: امروزه زبانی که باید با آن با نسل جوان صحبت کرد متفاوت است و تقاضا دارم از حضور معاون فرهنگی سپاه در کمیسیون فرهنگی شورا به عنوان عضو ثابت بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت نیازمند دریافت منابع مالی به منظور رفع مشکلات است بیان کرد: این نشان دهنده نقطه بحرانی شهرداری رشت است و در حال حاضر مشکلات متعدد و بدهی های میلیاردی به پیمانکاران شهرداری رشت وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نقطه اوج همکاری شورا وشهرداری با سپاه را در برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید دانست و گفت: امروزه بحث مدیریت بدون پول در شهرداری رشت مطرح است و امیدواریم حکم شهردار هر چه زودتر ابلاغ  شود و تقاضا داریم فرمانده سپاه نیز در این مورد با شورا و شهرداری رشت مساعدت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت : هشت سال دفاع مقدس عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به دنیا نشان داد

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ملت سرافراز ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب و خاک میهن عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به دنیا نشان داد.

احمد رمضانپور با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن بعثی در طول هشت سال جنگ تحمیلی سعی داشت استقلال کشور را به چالش بکشاند ولی با مجاهدت رزمندگان اسلام و ایستادگی ملت ایران اجازه این کار به دشمن داده نشد.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی ملت مظلوم ایران مورد هجوم ناجوانمردانه دشمن قرار گرفت افزود: در هشت سال دفاع مقدس مظلومیت ملت ایران به گوش جهان رسید و در شرایطی که بسیاری از کشورهای مستکبر حامی صدام بوندملت ایران با اتکاء به الطاف الهی و غیرت دلیر مردان و شیر زنان میهن مقتدرانه در مقابل تمامی استراتژی های دشمنان ایستاد و پیروز شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بیان کرد: رشادتهای رزمندگان ایران اسلامی در دفاع از مرزهای کشور موجب شد که تمامی دنیا به قدرت و غیرت ملت ایران پی ببرند و در معادلات سیاسی خود این مهم را مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار