کد خبر : 25036
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان

به مناسبت روز پاسدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز با فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گیلانستان، ، رئیس شورای اسلامی رشت در ابتدای این دیدار با تبریک روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: سپاه رکن اصلی حفظ امنیت کشور و تحقق آرمان‌های انقلاب است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه حضور جوانان گیلان در قالب مجموعه لشکر زرهی و سپاه قدس درصحنه کارزار میدانی سوریه از افتخارات گیلانیان محسوب می‌شود اظهار کرد: امنیت امروز در داخل کشور نتیجه رشادت‌های این دلاوران در آن‌سوی مرزها و دفاع از حریم خانم زینب (س) است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت محلی شایسته، موجب رشد و توسعه شهری می‌شود بیان کرد: متأسفانه شهر رشت باوجود ظرفیت‌های بالقوه در حوزه اقتصادی از تراز پایینی نسبت به سایر شهرهای کشور برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: در راستای اعتمادسازی شهروندان و لمس عملکرد مدیریت شهری برنامه‌ای با چشم‌انداز سه‌ماهه تدوین و کلید خورده است.

علوی با تأکید بر اینکه مدیران باید در راستای آرمان‌های انقلاب مردمی و انقلابی عمل کنند گفت: پروژه‌های بزرگی در شهر رشت ازجمله ایجاد پارک 450 هکتاری، تحویل پارک سراوان، بهسازی، سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های توریستی در دست انجام است.

وی دست‌یابی به ساختار شهر ایده‌ال را نیازمند مشارکت مردم در مدیریت شهری و اولویت‌بندی پروژه‌ها بر اساس نیاز شهروندان دانست و تصریح کرد: فعالیت شورایاری‌ها باهدف جذب نظرات عام جامعه و ایجاد کارگروه‌های تخصصی اتاق شکوفایی به‌منظور دریافت ایده نخبگان شهر به‌عنوان برنامه‌های اجرایی شورا ازجمله برنامه‌ها است.

سخنگوی شورای شهر رشت نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: با توجه به کارنامه مثبت، عملکرد مطلوب و توانمندی‌های قابل‌توجه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و اشتیاق به خدمت مسئولین این قرارگاه و با توجه به نیاز مجموعه شهرداری به مشارکت با این نهاد توانمند و اعتماد و اعتقادی که مردم و مسئولین به این قرارگاه و عملکرد مثبت آن دارند خواستار ورود این قرارگاه در انجام پروژه‌های عمرانی در شهر رشت هستیم.

فاطمه شیرزاد افزود: امیدواریم تعاملات این حوزه بیش از گذشته با مجموعه مدیریت شهری افزایش پیدا کند و یقیناً این مهم تأثیرات خوبی در راستای توسعه همه‌جانبه رشت و رفع مشکلات موجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت پایدار مردم به‌وضوح در جریان رشادت‌های فرزندان خود در مجموعه سپاه پاسداران در بخش‌های درون و برون‌مرزی هستند گفت: مسئولین باید تقدیر ویژه از جوانان مدافع حرم گیلانی را در دستور کار خود قرار دهند.

شیرزاد با اشاره به اینکه امروز سپاه پاسداران در عرصه منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خاری به چشم دشمنان کشور و اسلام ناب محمدی و پرچم‌دار اعتلای کشور است بیان کرد: تقویت همه‌جانبه سپاه باید از اولویت‌های استراتژیک کشور باشد.

 شیرزاد با اشاره به جلسات مشترک شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) گفت: باید از توانمندی‌های این مجموعه در مسائل زیست‌محیطی و پروژه افزایش رینگ شهری استفاده شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه جنگ در سوریه ابعاد مختلفی در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی داشت اظهار کرد: دستاوردهای قابل‌توجه ای در عرصه‌های ملی و حوزه مقاومت در جنگ سوریه کسب شد.

 محمدحسن علیپور افزود: میزان عزت مسئولین به‌واسطه حجم خدمت به شهروندان تعیین می‌شود و امیدوارم نگاه انقلابی سپاه به مسائل مختلف در سایر سازمان‌ها نیز جاری شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در دیدار امروز اظهار کرد: تجارب گوهربار نبرد محور مقاومت در سوریه سرمشقی برای همه است.

محمدحسن عاقل منش با اشاره به اینکه در راستای اعتلای کشور باید به‌دوراز هرگونه جناح‌بندی‌های سیاسی گام برداشت تصریح کرد: پرهیز از اختلافات و تقویت همکاری و همدلی در سطوح مختلف نقش مؤثری در راستای آبادانی و پیشرفت کشور دارد.

وی با تقدیر از خدمات صورت گرفته توسط سپاه و حمایت همه‌جانبه این مجموعه از مدیریت شهری ورود قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به پروژه‌های عمرانی را اتفاقی میمون دانست و تصریح کرد: خدمات سپاه در قالب بسیج مناطق شهری در محلات و تجهیز مراکز فرهنگی و زمین‌های ورزشی ازجمله اقدامات ارزشمند سپاه در این حوزه بوده و با ساماندهی جوانان در این پروژه‌ها باعث تأمین نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهر در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد شده است.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر موقعیت کنونی کشور و منطقه را بسیار حساس ارزیابی و اظهار کرد: همدلی و همراهی بین مردم و مسئولین از ضروریات است.

محمدعلی حق‌بین افزود: باید در حفظ شأن جایگاه مدیران تلاش و از تخریب یکدیگر در بازی‌ها و مناقشات سیاسی پرهیز و در راستای حفظ وحدت نظام با پیروی از رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

وی با اشاره به جان‌فشانی‌های جوانان گیلانی در محور مقاومت منطقه تصریح کرد: این رخداد در تاریخ کم‌نظیر و باعث افتخار و غرور استان گیلان و کشور بوده و مجموعه سپاه پاسداران در هر حوزه‌ای که احساس نیاز شود آماده‌به‌خدمت و همراهی در راستای رفع مشکلات است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار